Gå til innhold

Teslas hurtigladere blokkert og vandalisert


Anbefalte innlegg

 

https://www.hemmings.com/classifieds/cars-for-sale

 

Så det er brukte bilforhandlere som ikke vil ha tesla som konkurent?

Det er jo litt tåpelig påstand.

Syns det virker litt latelig.

Ah.. skjønner. Du er bare et troll. Godt jeg fant ut det før jeg gadd å svare deg noe mer.

LMH1 er kjent over hele forumet for sine idiotiske uttalelser som ikke gjenspeiler noen form for realitet. Tror noen av innleggene hans er skrevet i hallusinasjoner.

 

Dette er ikke et personangrep mot LMH1 men objektiv fakta, dessverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Parkerer de foran pumpene for å hindre fossilbilister (i mangel på bedre ord) fra å tanke bevisst, eller parkerer de der når de skal inn på stasjonen? Det er nemlig VIDT forskjellige ting. Det kan ikke sammenliknes å blokkere kontra å løpe inn for en tur på dass og ei pølse.

 

Elbil har like lite å gjør ved en pumpene på en bensinstasjon som en bil som går på tradisjonelt drivstoff har å gjøre på en designert ladeplass.

Lenke til kommentar

 

Nå ble jeg nysgjerrig på hva man kan mislike med elbiler på generell basis.

 

Det tar for lang tid å lade, og rekkevidden er for kort. Å kjøpe elbil utenfor garanti er som å ta økonomisk selvmord, da motor og batteri har relativt kort levetid. Ny er for dyr. Alle elbilene jeg noensinne har sittet i føles "billig". 

Glad i å stå og fylle drivstoff?

 

Hvorfor tror du motor og batteri har kort levetid? Det er stikk motsatt av hva statistikken viser.

Lenke til kommentar

 

Nå ble jeg nysgjerrig på hva man kan mislike med elbiler på generell basis.

 

Det tar for lang tid å lade, og rekkevidden er for kort. Å kjøpe elbil utenfor garanti er som å ta økonomisk selvmord, da motor og batteri har relativt kort levetid. Ny er for dyr. Alle elbilene jeg noensinne har sittet i føles "billig". 

Tar meg mye lengre tid å fylle bensin. Da kan jeg jo for det første ikke kjøre direkte dit jeg skal, jobb, hjem, eller hva det måtte være, men må kjøre en liten omvei (som tar tid) for å komme til bensinstasjonen. Så må jeg finne riktig pumpe, velge oktan, skru opp lokket, og starte tanking. og det tar jo faktisk fort noen minutter å fylle opp en tank, men jeg står der og strekker hals og vrir meg vekk for å prøve å ikke sniffe inn for mye kreftfremkallende bensin/diesel dunst. Så må jeg gå inn å betale, er jeg ekstra heldig er det flere i kø i kassen som skal ha all slags hamburger osv, så kan fort bli stående der en 10 minutters tid. Så omsider tilbake i bilen, og på veien igjen, så tilbake til ruten for destinasjonen. Hele greien endte kanskje opp med å ta meg en halvtime ekstra.

 

Hvor lang tid bruker JEG på å lade elbilen (en TMS P100D forøvrig), tja, jeg trykker på "åpne ladeluke knappen" i det jeg går ut av bilen, tar tak i ladekabelen som henger på veggen ved bilen, og plugger den rett inn. Tar gjerne 5-6 sekunder ekstra, og ingen kreft. win win.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad i å stå og fylle drivstoff?

 

Hvorfor tror du motor og batteri har kort levetid? Det er stikk motsatt av hva statistikken viser.

 

Nei, å fylle drivstoff er kjedelig. Men det skjønte du vel?

Dårlig levetid er pga vi bor på et sted med store variasjoner i temperatur og klima i løpet av året og at folk bruker hurtiglading ofte, da vanlig lading tar for lang tid. Ofte blir også luftingen og kjølingen av batteriet fyllt opp med støv, som også forårsaker kortere levetid.  

Dra til en Tesla forhandler som lagrer motorer og batteriene som er ødelagt ute, så får du se omfanget. Er du utenfor garanti, og velger å reparere dette så slår du deg selv konkurs. 

Lenke til kommentar

 

Noen link til det bildet med teslaene parkert foran bensinpumper (i Norge) igjen. Tror vår venn her trenger en realitetssjekk.

 

Parkerer de foran pumpene for å hindre fossilbilister (i mangel på bedre ord) fra å tanke bevisst, eller parkerer de der når de skal inn på stasjonen? Det er nemlig VIDT forskjellige ting. Det kan ikke sammenliknes å blokkere kontra å løpe inn for en tur på dass og ei pølse.

Nei, han tenker på et stunt som ble gjort én gang på en bensinstasjon: Et ti-talls elbiler fikk lov til å parkerer foran hver eneste pumpe i forbindelse med et bilde som skulle knipses. På bildet ser vi tydelig at elbilene opptar hver eneste fylle-plass. Det er ikke plass til en eneste bensinbil. Det bildet ikke viser, er at det var et konstruert tilfelle, og at det bare varte i et minutt eller to. Med tillatelse!

 

Men heeey, noen insisterer jo bare på å dra bilder helt ut av proporsjoner. Litt som når Tek refererer til en "amerikansk bevegelse", ut fra to vidt forskjellige enkelt-hendelser?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Glad i å stå og fylle drivstoff?

 

Hvorfor tror du motor og batteri har kort levetid? Det er stikk motsatt av hva statistikken viser.

 

Nei, å fylle drivstoff er kjedelig. Men det skjønte du vel?

Dårlig levetid er pga vi bor på et sted med store variasjoner i temperatur og klima i løpet av året og at folk bruker hurtiglading ofte, da vanlig lading tar for lang tid. Ofte blir også luftingen og kjølingen av batteriet fyllt opp med støv, som også forårsaker kortere levetid.  

Dra til en Tesla forhandler som lagrer motorer og batteriene som er ødelagt ute, så får du se omfanget. Er du utenfor garanti, og velger å reparere dette så slår du deg selv konkurs. 

HVorfor er det så viktig at det tar tid å lade når du slipper å stå og holde ladekabelen? Den lader seg selv når du ikk ebruker bilen. Andre biler må fylles når du skal bruke bilen.

 

Når det gjelder levetid er du på bærtur.

https://www.tu.no/artikler/sa-lenge-kan-du-forvente-at-batteriet-i-elbilen-varer/346750

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå ble jeg nysgjerrig på hva man kan mislike med elbiler på generell basis.

 

Det tar for lang tid å lade, og rekkevidden er for kort. Å kjøpe elbil utenfor garanti er som å ta økonomisk selvmord, da motor og batteri har relativt kort levetid. Ny er for dyr. Alle elbilene jeg noensinne har sittet i føles "billig". 

Tar meg mye lengre tid å fylle bensin. Da kan jeg jo for det første ikke kjøre direkte dit jeg skal, jobb, hjem, eller hva det måtte være, men må kjøre en liten omvei (som tar tid) for å komme til bensinstasjonen. Så må jeg finne riktig pumpe, velge oktan, skru opp lokket, og starte tanking. og det tar jo faktisk fort noen minutter å fylle opp en tank, men jeg står der og strekker hals og vrir meg vekk for å prøve å ikke sniffe inn for mye kreftfremkallende bensin/diesel dunst. Så må jeg gå inn å betale, er jeg ekstra heldig er det flere i kø i kassen som skal ha all slags hamburger osv, så kan fort bli stående der en 10 minutters tid. Så omsider tilbake i bilen, og på veien igjen, så tilbake til ruten for destinasjonen. Hele greien endte kanskje opp med å ta meg en halvtime ekstra.

 

Hvor lang tid bruker JEG på å lade elbilen (en TMS P100D forøvrig), tja, jeg trykker på "åpne ladeluke knappen" i det jeg går ut av bilen, tar tak i ladekabelen som henger på veggen ved bilen, og plugger den rett inn. Tar gjerne 5-6 sekunder ekstra, og ingen kreft. win win.

Men kjære vene. " Finne riktig pumpe, velge oktan, åpne lokket, starte tanking". 30 sekunder vennen. Tar ikke på noen som helst måte legger tid enn å finne ladeplasser, åpne luka og plugge inn kabelen og betjene lader. Det tar 2 minutter å fylle på 1000km kjørelengde. Og så betaler folk med bensinkort eller bankkort på pumpa nå. Bare rednecks kjøper pølse til 50kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad i å stå og fylle drivstoff?

 

 

På "konas" bil bruker vi omtrent fem minutter på å tanke en gang i uken. Det er kortere tid enn hva vi hver eneste dag måtte ha brukt på å sveive inn skjøteledningen fra leiligheten til parkeringsplassen- og ta frem ladekabelen / pluggen til bilen.

 

Så. Hva er argumentet ditt ... sånn egentlig mener jeg? Utover å være eksepsjonelt korttenkt?

Lenke til kommentar

Bare rednecks kjøper pølse til 50kr.

 

Ironisk nok så gjør jeg dette bare når jeg kjører min egen bil; som er *veldig* typisk "redneck" med sine nesten 3 tonn og 6.2L V8. Og ikke når jeg kjører "konas" (noe mindre og mer fornuftige småbil). Så du fikk ett poeng der- helt uten at jeg nødvendigvis liker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Glad i å stå og fylle drivstoff?

 

 

På "konas" bil bruker vi omtrent fem minutter på å tanke en gang i uken. Det er kortere tid enn hva vi hver eneste dag måtte ha brukt på å sveive inn skjøteledningen fra leiligheten til parkeringsplassen- og ta frem ladekabelen / pluggen til bilen.

 

Så. Hva er argumentet ditt ... sånn egentlig mener jeg? Utover å være eksepsjonelt korttenkt?

Korttenkt liksom. Ironisk.

Hvorfor tror du at du må plugge inn bilen hver dag? Det er ikke så kort kjørelengde.

 

Sveive inn osv. Ikke måte på hvor vanskelig det var da. Det er ikke normalen. De fleste som kjøper elbil parkerer ved siden av kabelen hver dag, og plugger den inn de én til tre dagene i uka de må lade. Det tar ikke flere minutter å plugge inn en ladekontakt. Det tar få sekunder. I tillegg koster det en liten brøkdel av det fossilt drivstoff koster.

 

Har du ikke motorvarmer om vinteren heller som du må plugge inn hver dag?

Endret av Lynxman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men TU og tek.no har diskusjon.no som kommentarfelt! Utrolig forvirrende!

 

TU Media kjøpte opp Mediehuset TEK i 2015. Da fulgte tek.no og diskusjon.no med på kjøpet. TU Media var imidlertid ikke interessert i tek.no, så de solgte den videre til VG i 2017. Men diskusjon.no trenger ikke være knyttet til verken Mediehuset TEK eller TU Media. Det er en selvstendig plattform for diskusjonsfora. Så da tek.no gikk over til VG beholdt de diskusjon.no som kommentarplatform.

 

Uansett er det VG som eier tek.no nå, og har eid dem i over halvannet år, så det blir litt urimelig å gi TU Media skylden for utviklingen tek.no har hatt siden.

Endret av Benny Flaggstang
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...