Gå til innhold

Siste sjanse for å bestille billigste Tesla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spekulasjonene går om en ny 85kWh variant. 75kWh er en variant av den gamle 90kWh, der man har tatt vekk 2 av de 16 batterimodulene. Gjør man samme øvelse med 100kWh-batteriet (som har en mer utviklet struktur innvendig) får man 85kWh.

Det er jo også mulig de lager en variant med softwarebegrenset 85kWh. Så man senere kan oppgradere til 100kWh om man ønsker det. 

Lenke til kommentar

Spekulasjonene går om en ny 85kWh variant. 75kWh er en variant av den gamle 90kWh, der man har tatt vekk 2 av de 16 batterimodulene. Gjør man samme øvelse med 100kWh-batteriet (som har en mer utviklet struktur innvendig) får man 85kWh.

 

Vil det si at 100kWh-pakken ikke vil passe i en 75D, for evt. senere oppgradering?

Lenke til kommentar

Dette lukter litt av differensiering mot Model 3. TM3 med stort batteri har bedre rekkevidde enn 75-modellen av S. Selv om det er en mindre og billigere bil så ønsker kanskje Tesla at Model S skal være 'best' uansett?

 

Det kan også ha sammenheng med neste versjon av superladerne. Supercharger v3 skal snart annonseres og da er det ikke sikkert 75kWh batteriet kan lade med høy nok hastighet. Som her også kan være et spørsmål om differensiering mot Model 3, det ser ikke helt bra ut om TM3 *lader fortere* enn S/X også. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan jo være så enkelt at de ser på hva som selger og ikke ønsker alt for mange varianter med lave salgstall. Vil tro at mange som vurderte Model S med minste batteri heller vil ha en Model 3 med bedre rekkevidde/bedre utstyr og/eller lavere pris. Det ville i hvert fall jeg hvis valget stod mellom disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jo være så enkelt at de ser på hva som selger og ikke ønsker alt for mange varianter med lave salgstall. Vil tro at mange som vurderte Model S med minste batteri heller vil ha en Model 3 med bedre rekkevidde/bedre utstyr og/eller lavere pris. Det ville i hvert fall jeg hvis valget stod mellom disse.

Det kommer an på hvor stor bil man trenger. Model S er vel en del større enn Model 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vil da prisene bli når elbilfritaket tas bort.

https://www.smartepenger.no/bilokonomi/354-engangsavgifter-pa-bil

 

Det ender vel at folk med lav inntekt ikke får råd til nye elbiler. Tesla Model X til 900000kr vil nok antagelig koste halv annen million kroner.

Prisene vil øke, men innen den tid vil nok også prisen på elbiler generelt ha kommet ganske langt ned.

Lenke til kommentar

Hvordan vil da prisene bli når elbilfritaket tas bort.

https://www.smartepenger.no/bilokonomi/354-engangsavgifter-pa-bil

 

Det ender vel at folk med lav inntekt ikke får råd til nye elbiler. Tesla Model X til 900000kr vil nok antagelig koste halv annen million kroner.

 

Folk med lav inntekt har aldri hatt råd til en ny Tesla.

(regner da lav inntekt som berkbart lavere enn gjennomsnitts inntekt)

Nå er det vel ikke satt noe årstall der man skal ta bort fritaket for engangsavgift så dette lukter litt anti el-bil propaganda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm - skal ikke se bort ifra at de bytter ut 18650 batteriene til 2170. utnytter man samme plass som på 75kwh modellen vil det gi ca 100kwh .. 100kwh modellen vil nok da gå opp til 125kwh ( regner med de kommer til å kalle den modellen 120.. typ P120L :D

 

Elon har bekreftet at de skal gå bort fra den gamle betegnelsen (75D, 100D, osv) og heller gå over til Long Range og tilsvarende benevninger slik de gjør på Model 3 i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...