Gå til innhold

SNIKTITT: LGs rulle-TV kommer i butikkene i år – vi har prøvd den


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kul gimmik. Ser ikke hensikten, med mindre man f.eks har en hundre tommers tv man har behov for å skjule når den ikke brukes da en 100 tommer faktisk tar halve stua :p

Virkelig ikke? De fleste har vindu i stuen, men du kan ikke ha TVen foran vinduet, selv om det gjerne er mest praktiske sted å ha TVen. Om du derimot kan legge ned Tven når den ikke brukes er det perfekt. Spesielt om den primært brukes på kveldstid. Om den er 50, 60 eller 100 tommer har da ingenting å si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kul gimmik. Ser ikke hensikten, med mindre man f.eks har en hundre tommers tv man har behov for å skjule når den ikke brukes da en 100 tommer faktisk tar halve stua :p

 

Det er nettopp det jeg har nå - en kassett i taket hvor jeg kan dra ned et 106" lerret.

 

Bytter det gjerne ut til en kassett hvor det kommer ut en 106" OLED i stedet - for la oss si kr 20k??  :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I mitt hode er det et nyre. Tror dog de tar dem parvis foreløpig.

 

Antar at fraktbesparelsene, all den tid man får 4-5 stk. inn i samme eske, vil komme noen til gode?

 

Man kan leve med bare en nyre, så om man tar sjansen på at den ene nyren man beholder ikke svikter, så er det bare å selge. Tilsvarende for de som trenger ny frisk nyre. En holder lenge, så lenge den ikke avvises.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gir mening det, når du skal få den inn og ut av bilen.

Ellers har det vel ingenting å si?

Samsung sine "frame" tv har allerede løst problemet med en stygg sort tv.

 

Dette er jo en glimrende TV for de som gjerne bor ved landstedet/hytta i flere måneder, og har plass i bilen, kanskje gjennom skiluka, selv om jeg hadde foretrukket en mindre massiv kasse. Ser gjerne på et alternativ uten innebygd lydplanke.

 

:-)

 

Jeg lurte fælt på hvordan de skulle bruke en eventuell rullbar skjerm. Nå har jeg ett svar iallefall! Kan man sette den i 21:9-modus også?

 

Ifølge første artikkel jeg leste om denne, så demonstrerte de nettopp hvordan TVen ble delvis senket for å gi 21:9-formatet og derved heller ikke sorte felt oppe og/eller nede. Den har altså 3 modus. 16:9 til vanlig, 21:9 for filmmodus og denne "spotify"-modusen, som fungerer fint når man bare vil spille musikk.

 

Virkelig ikke? De fleste har vindu i stuen, men du kan ikke ha TVen foran vinduet, selv om det gjerne er mest praktiske sted å ha TVen. Om du derimot kan legge ned Tven når den ikke brukes er det perfekt. Spesielt om den primært brukes på kveldstid. Om den er 50, 60 eller 100 tommer har da ingenting å si.

 

Håper de har bygd den så den kan veggfestes eller legges mellom/oppå bokhylla, og gi rettvendt skjermbilde (rotering av skjermbilde, som man kan gjøre med en projektor). Ser denne kommer med endel kant på sidene, så den burde kunne ligge å hvile på to skap, der avstanden er akkurat nok til felle ned "lerretet"...

 

Som flere nevner, jeg kunne også tenkt meg å ommøblere stua, slik at jeg kunne sitte og sett ut gjennom vindu på dagtid, og så senke ned/heve en skjerm foran om kvelden eller når jeg ønsker å se på TV. Men som med all elektronikk, skal det brukes i solsteiken, så bør man blende vinduet, så den ikke får direkte sollys på seg. Ellers kan varmen ta TVen i lengden.

Lenke til kommentar

Til Tek.no:

TRE tekst linjer i videoer er svært forvirrende og umulig å lese samtidig få med seg videoen.

Nedtellings boksen rundt som enda ett bevegelig element som krever øyenenes oppmerksomhet. Eller at tekst boksen flytter på seg og man må "lete" etter den.

 

TO vanlige tekst linjer er vi derimot vant med fra TV og film og ingen problem.

 

Antar jeg ikke er den eneste som synes dette er irriterende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men som med all elektronikk, skal det brukes i solsteiken, så bør man blende vinduet, så den ikke får direkte sollys på seg. Ellers kan varmen ta TVen i lengden.

Godt poeng det ja. Tross alt kondensatorer som er hovedansvarlig for feil ved elektronikk når noe blir fysisk ødelagt. Og disse får jo raskt forkortet levetiden med rimelig mye om de er ekstra varme. Er jo en teori for planlagt foreldelse det når TV produsenter legger billige kondensatorer inntil varmeste områder på TVen. 

Lenke til kommentar

Ifølge første artikkel jeg leste om denne, så demonstrerte de nettopp hvordan TVen ble delvis senket for å gi 21:9-formatet og derved heller ikke sorte felt oppe og/eller nede. Den har altså 3 modus. 16:9 til vanlig, 21:9 for filmmodus og denne "spotify"-modusen, som fungerer fint når man bare vil spille musikk.

Perfekt! Nå får jeg håpe at my bois hos Philips gjør noe liknende, Ambilight er for nice å ha når man er vant med det :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ambilight kan nu fåes til ALLE TV og PC og er relativt billigt:

https://www.dreamscreentv.com. Det virker perfekt og de sender straks!

 

 

Bestil IKKE Kickstarter project "Lightpack" Det er scam /fake og vi har mistet alle vores penge :-(

Funker kun om du bruker HDMI. Idag brukes smart-TV for mye til at det er vits å vurdere. Bruker kun Netflix, YouTube, HBO ol. når jeg ser på TV.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Perfekt! Nå får jeg håpe at my bois hos Philips gjør noe liknende, Ambilight er for nice å ha når man er vant med det :p

 

Har Philips fra 2014 selv, og bruker Ambilight. Slo den på for å teste, og prøvd såvidt å slå den av, men det går på igjen fort. Tror ikke jeg hadde savna det veldig om jeg hadde kjøpt TV uten, men man tenker seg om en gang til før man vurderer å dra kortet på noe som ikke har det.

 

Min forrige TV fikk feil på seg etter nesten 5 år, så fikk det på reklamasjonsretten. Spurt om jeg kunne kjøpe meg opp på en annen og større TV om jeg betalte mellomlegget, noe som lot seg gjøre. Må nesten håpe at denne får feil veldig snart, om jeg skal rekke å ta det på reklamasjonsretten igjen, men tror nok den holde i flere år til.

 

Selv om jeg gjerne vil ha ny og større, og gjerne 4K, så er jeg fremdeles strålende fornøyd med bildet, og det har vært svært lite hickups det siste året ihvertfall. Og det som er, løser seg som regel ved å slå av og på TV, ta strømkabelen ut og inn igjen, eller i de værste tilfellene ved å ta strømmen helt og holdent og vente 1 minutt.

Lenke til kommentar

Perfekt! Nå får jeg håpe at my bois hos Philips gjør noe liknende, Ambilight er for nice å ha når man er vant med det :p

Du mener TP vision. Philips har ikke eid TV-merket på en god stund nå. Man kan ordne med eget opplegg, men på siste versjon så er det ganske godt integrert i skjermkantene. Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Du mener TP vision. Philips har ikke eid TV-merket på en god stund nå. Man kan ordne med eget opplegg, men på siste versjon så er det ganske godt integrert i skjermkantene.

Det utgjør jo NULL forskjell da, lol Det er som å si at Nokia ikke lager mobiler lengre. Men jeg kjøper meg en Nokia, ikke en chang-bing-chong, selvom sistnevnte faktisk lager produktene

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Hvis du tror "Nokia" kommer til å lage magnesiumtelefoner, med tastatur, og egenutviklede OS igjen, eller at de faktisk klarer det, så tar du feil. De var årevis i forveien på kamera, driverstrømsparing, blåtann og rammeverk (Qt) også. Skammelig å i det hele tatt ymte frampå om at så kunne være tilfelle.

 

LG har webOS, og det har ikke TP vision/Philips. Ellers kan de begge finne på å klemme til.

Lenke til kommentar

Det er ikke marked for at hver produsent har eget OS, den tiden er long gone. Ellers hadde neppe Sailfish, Tizen og alle andre dødd ut helt på smarttelefoner.

 

At LG har eget og Philips velger et åpent OS er helt OK. Jeg foretrekker Android all over, hadde Philips valgt Tizen hadde jeg nok foretrukket LG, for Samsungs OS fordrar jeg ikke på TV. Hadde de valgt iOS hadde det vært det samme.

 

Hadde heller sett at flere hadde samme OS på TVer, så hadde kanskje apper vært bedre over hele fjøla.

 

Nå skal jeg SPESIELT se mot Huawei og Altibox som bruker vanlig Android på nyboksene sine, fjotthuer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...