Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ut på byen uten å si noe.


Anbefalte innlegg

Og når du begynner å få dreisen på å vise at du er interessert i henne som person i stedet for hva hun gjør, da kan du ta det neste steget. En oppgave for viderekommende og krever evne til både øyeblikkelig improvisasjon og libidokontroll.

Når lunsjen eller middagen er ferdig, ikke spør om hun vil bli med deg hjem. Ei heller spør om du kan få være med henne. Ei heller spør hva hun har tenkt til å gjøre nå. Takk for en hyggelig stund og gå hjem. Alene. Ikke avtal neste møte om hun ikke nevner det først.

Slikt er ofte uhyre vanskelig om man har tatt en øl selvfølgelig, og derfor anbefales ikke en øltur før man har vært igjennom alt det andre noen ganger.

 

Nå kjenner jo ikke jeg denne damen, men kvinner har en tendens til å gruppere ansett viktighet i et forhold slik: Menn, sex. Kvinner, alt annet.

Dette vil variere fra person til person selvsagt, og det vil variere enormt med alder, men jeg kan garantere deg at når sengekos plutselig ikke lengre er et "betalingsmiddel" eller "pressmiddel" i din retning, eller noe hun må forvente hver gang dere møtes - da endrer dynamikken seg ganske radikalt i forholdet.

Flere ting kan skje som et resultat av dette, og ingen av grunnene som vil kunne få henne til å gå fra deg på grunn av dette er grunner det er verdt å beholde henne for.

Dette har jeg jo bare fra din forklaring selvsagt, men alt du skriver skriker at hun syntes hun får bestemme for lite over seg selv eller sitt privatliv og dermed vil hun høyst trolig ende opp med å lese slik oppførsel som at du virkelig bryr deg om henne som person.

 

Og for Guds skyld - ton ned meldingene og ringingen. Legg helst ringingen bort totalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At dere krangler betyr jo at hun greier å vippe deg av pinnen, noe hun ikke bør greie. Når ei jente greier å agitere deg så mye emosjonelt at du blir er det et tegn på svakhet, derfor taper du uansett. Min filosofi er at det skal aldri være nødvendig å krangle med ei jente.

 

Det virker som store deler av livet til en del her inne handler om den man er kjæreste med, jeg begriper ikke hvordan det er mulig verken for deg eller henne. Det første du gjør når du våkner er å sende melding og å ringe flere ganger?

 

Jeg mener du nå bør trekke deg litt tilbake, fokusere på ditt eget liv, og la henne jobbe litt for oppmerksomheten din.

 

Hvis du er såpass «needy» som du fremstår her, og har tenkt å fortsette å være det, så er jeg litt usikker på om ei jente som går ut på byen alene fordi hun kjeder seg er den type person du bør være i et forhold med.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Og når du begynner å få dreisen på å vise at du er interessert i henne som person i stedet for hva hun gjør, da kan du ta det neste steget. En oppgave for viderekommende og krever evne til både øyeblikkelig improvisasjon og libidokontroll.

Når lunsjen eller middagen er ferdig, ikke spør om hun vil bli med deg hjem. Ei heller spør om du kan få være med henne. Ei heller spør hva hun har tenkt til å gjøre nå. Takk for en hyggelig stund og gå hjem. Alene. Ikke avtal neste møte om hun ikke nevner det først.

Slikt er ofte uhyre vanskelig om man har tatt en øl selvfølgelig, og derfor anbefales ikke en øltur før man har vært igjennom alt det andre noen ganger.

 

Nå kjenner jo ikke jeg denne damen, men kvinner har en tendens til å gruppere ansett viktighet i et forhold slik: Menn, sex. Kvinner, alt annet.

Dette vil variere fra person til person selvsagt, og det vil variere enormt med alder, men jeg kan garantere deg at når sengekos plutselig ikke lengre er et "betalingsmiddel" eller "pressmiddel" i din retning, eller noe hun må forvente hver gang dere møtes - da endrer dynamikken seg ganske radikalt i forholdet.

Flere ting kan skje som et resultat av dette, og ingen av grunnene som vil kunne få henne til å gå fra deg på grunn av dette er grunner det er verdt å beholde henne for.

Dette har jeg jo bare fra din forklaring selvsagt, men alt du skriver skriker at hun syntes hun får bestemme for lite over seg selv eller sitt privatliv og dermed vil hun høyst trolig ende opp med å lese slik oppførsel som at du virkelig bryr deg om henne som person.

 

Og for Guds skyld - ton ned meldingene og ringingen. Legg helst ringingen bort totalt.

 

takk for svar. jeg kan garantere deg at jeg er den som ringer minst i dette forholdet. Hun kan ringe meg flere ganger iløpet av dagen. Hvis jeg ikke hadde ringt henne denne dagen som tidligere nevnt, hadde hun kontaktet meg og lurt på hvorfor jeg ikke hadde ringt. Det har skjedd mange ganger før. Plutselig denne dagen besvarte hun ikke smser og telefonen var skrudd av. Bare det virker underlig på meg. 

 

 

 

Anonymous poster hash: 8963f...a7a

Lenke til kommentar

At dere krangler betyr jo at hun greier å vippe deg av pinnen, noe hun ikke bør greie. Når ei jente greier å agitere deg så mye emosjonelt at du blir er det et tegn på svakhet, derfor taper du uansett. Min filosofi er at det skal aldri være nødvendig å krangle med ei jente.

 

Det virker som store deler av livet til en del her inne handler om den man er kjæreste med, jeg begriper ikke hvordan det er mulig verken for deg eller henne. Det første du gjør når du våkner er å sende melding og å ringe flere ganger?

 

Jeg mener du nå bør trekke deg litt tilbake, fokusere på ditt eget liv, og la henne jobbe litt for oppmerksomheten din.

 

Hvis du er såpass «needy» som du fremstår her, og har tenkt å fortsette å være det, så er jeg litt usikker på om ei jente som går ut på byen alene fordi hun kjeder seg er den type person du bør være i et forhold med.

 

Jeg tror som deg at TS bør tenke seg nøye om hva slags signaler han sender dama. Han bør fremstå med større autoritet i dette forholdet.

Endret av sviskekompott
Lenke til kommentar

takk for svar. jeg kan garantere deg at jeg er den som ringer minst i dette forholdet. Hun kan ringe meg flere ganger iløpet av dagen. Hvis jeg ikke hadde ringt henne denne dagen som tidligere nevnt, hadde hun kontaktet meg og lurt på hvorfor jeg ikke hadde ringt. Det har skjedd mange ganger før. Plutselig denne dagen besvarte hun ikke smser og telefonen var skrudd av. Bare det virker underlig på meg. 

 

Anonymous poster hash: 8963f...a7a

Ja det er forståelig at det kan virke underlig. Men også gitt deres da "vedtatte" kontaktfrekvens kan jeg også godt forstå at telefonen var skrudd av om hun ville ha litt fred. Og hvis dere ikke er noe særlig til utemennesker så blir hele konseptet med å "stikke av" på en bytur noe mer tabu også.

 

Jeg vil også si at jeg finner denne kontaktfrekvensen litt merkelig. Da kanskje mest fordi dere tilsynelatende ikke bor sammen og er uenige om samboerskap. Ønske om hyppig kontakt men ikke samboerskap høres mer kontrollerende ut enn savn av en person.

 

Men et tips for neste gang noe slikt skjer. Spør om hun hadde det gøy/koselig/hyggelig (alt ettersom hva som passer mellom dere som personer) i stedet for å spørre hvem hun var sammen med. Hvis hun vil fortelle deg hvem hun var sammen med så forteller hun det. Hvis hun ikke vil fortelle så hjelper det ikke om du spør. Det kommer lite godt ut av et slikt spørsmål i en slik situasjon, og du vil være den som virker kjip.

Derimot hvis du spør om hun hadde det gøy, da viser du at du bryr deg om henne samt at hun får en åpning til å fortelle om hvordan kvelden var. Slikt kan gjerne ta litt tid, og spesielt dersom hun var både bakfull og trøtt da dere snakket sammen.

 

Jeg anbefaler å se på trenden over tid i stedet for enkeltepisoder som dette. En slik trend er også noe du kan spørre henne om. "Du har vært ofte ute på byen i det siste. Hva skjer?" eller lignende. Bare vær sikker på at spørsmålet gir åpning for et uskyldig svar. Hvis ikke vil du bare høres ut som du beskylder henne for noe før hun engang rekker å svare. Og da har du allerede tapt uansett hva svaret hennes blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

takk for svar. jeg kan garantere deg at jeg er den som ringer minst i dette forholdet. Hun kan ringe meg flere ganger iløpet av dagen. Hvis jeg ikke hadde ringt henne denne dagen som tidligere nevnt, hadde hun kontaktet meg og lurt på hvorfor jeg ikke hadde ringt. Det har skjedd mange ganger før. Plutselig denne dagen besvarte hun ikke smser og telefonen var skrudd av. Bare det virker underlig på meg.

 

 

 

Anonymous poster hash: 8963f...a7a

Dudsene her har klart å bite merke i det av en eller annen grunn, ville ikke brydd meg så mye om det.

 

Det høres ut som om dere har en veldig usunn kommunikasjon. Hvordan pleier det å være mens dere prater? Føler du at du engang blir hørt og sett i dette forholdet?

Lenke til kommentar

Dudsene her har klart å bite merke i det av en eller annen grunn, ville ikke brydd meg så mye om det.

 

Det høres ut som om dere har en veldig usunn kommunikasjon. Hvordan pleier det å være mens dere prater? Føler du at du engang blir hørt og sett i dette forholdet?

 

Vi har dessverre en veldig dårlig kommunikasjon. Føler jeg aldri når inn til henne når vi snakker om problemer i forholdet. Hun bare starter en pratekvern som spyr ut all mulig gørr. Det er sjeldent vi har en god prat hvor vi begge får sagt det vi ønsker og at vi enes om en felles vei videre.

 

Anonymous poster hash: 8963f...a7a

Lenke til kommentar

Hva tenker du om parterapi da? Det kan hjelpe dere med å nøste opp flokene og finne på andre måter å håndtere slike situasjoner på. Tror ærlig talt at hun også trenger en del individuell terapi, hun projiserer all over the place pg har helt tydelig ting hun må jobbe med.

 

Tror ikke at det er mye du kan gjøre i motsetning til hva gutta her mener, hvis ikke logikk funker så prøv å være kald og kalkulert? Har man lyst til å spille mind games eller være samme med noen man bryr seg om og som bryr seg om deg?

Lenke til kommentar

Hva tenker du om parterapi da? Det kan hjelpe dere med å nøste opp flokene og finne på andre måter å håndtere slike situasjoner på. Tror ærlig talt at hun også trenger en del individuell terapi, hun projiserer all over the place pg har helt tydelig ting hun må jobbe med.

 

Tror ikke at det er mye du kan gjøre i motsetning til hva gutta her mener, hvis ikke logikk funker så prøv å være kald og kalkulert? Har man lyst til å spille mind games eller være samme med noen man bryr seg om og som bryr seg om deg?

 

I utgangspunktet er jeg positiv til terapi, har prøvd det i tidligere forhold, men så lenge ikke begge parter går 100% inn for det, så bærer det ingen vei. Da blir det bare med av det samme. En som ønsker god dialog og en som saboterer. 

 

Jeg har ingen problemer med å se at noen jeg gjør, eller ikke gjøre kan være frustrerende for henne, og er villig til å foreta justeringer for at det skal bli bedre mellom oss. Og i rettferdighetens navn, så skjer det sikkert at jeg sier, eller går noe uheldig. Dog er mitt inntrykk at henne at hun er mer opptatt av å finne feil, vinne diskusjoner og plassere all skyld på meg enn at vi skal finne akseptable løsninger og gå videre. 

Og når jeg ikke er villig til å bestandig bøye av blir det heftige og dessverre uløste konflikter "all over the place". 

 

På bakgrunn av det tror jeg også at det beste hadde vært at hun hadde fått noen timer med terapi for å finne ut av sine egne utfordringer før vi sammen hadde fått hjelp med kommunikasjonen. Men er redd for at et brudd er større sannsynlighet enn en slik løsning, dessverre.

 

 

 

Anonymous poster hash: 8963f...a7a

Lenke til kommentar

 

På bakgrunn av det tror jeg også at det beste hadde vært at hun hadde fått noen timer med terapi for å finne ut av sine egne utfordringer før vi sammen hadde fått hjelp med kommunikasjonen. Men er redd for at et brudd er større sannsynlighet enn en slik løsning, dessverre.

 

 

 

Anonymous poster hash: 8963f...a7a

 

Du høres veldig reflektert og innsiktsfull ut. Hva er tingene som holder deg igjen da? Kjærlighet, forpliktelser? Ønsket og håpet om at i morgen blir en bedre dag? Ikke fall for the sunk cost fallacy hvor du blir i ett forhold bare på grunn av at du har brukt så mye tid på det allerede.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Tror ærlig talt at hun også trenger en del individuell terapi, hun projiserer all over the place pg har helt tydelig ting hun må jobbe med.

Man kan ikke reparere at hun er en kvinne.

 

Har man lyst til å spille mind games eller være samme med noen man bryr seg om og som bryr seg om deg?

Der ligger jo det store poenget. Og etter min erfaring, dersom man ikke kan snakke/diskutere/krangle uten at det sklir ut, da er man på mind games hvor poenget er å komme ut av situasjonen sittende på den brukne ryggen av partneren som nå er blitt en motstander.

Folk som gjør slikt burde kastes på dør. Om denne damen gjør dette kan jeg selvfølgelig ikke si noe om.

Lenke til kommentar

Du høres veldig reflektert og innsiktsfull ut. Hva er tingene som holder deg igjen da? Kjærlighet, forpliktelser? Ønsket og håpet om at i morgen blir en bedre dag? Ikke fall for the sunk cost fallacy hvor du blir i ett forhold bare på grunn av at du har brukt så mye tid på det allerede.

 

Må være litt kjærlighet og frykten for å være alene. Har aldri vært noe fane av være singel. Var singel i noen år og syntes det var veldig kjipt. 

 

Anonymous poster hash: 8963f...a7a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...