Gå til innhold

Tesla Model 3: Norske priser og rekkevidde klar


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som Tesla løste problemet med at det var ganske liten prisforskjell på Model 3 og Model S/X. Enkelt å bare fjerne den rimeligste utgaven av de to andre modellene slik at startprisen der blir vesentlig høyere.

De har jo gjort noe lignende før(det var vel at de inkluderte "premium" som standard?), men i dette tilfellet er det ikke nødvendigvis at de kutter lave modeller, men at de skal endre til "SR/MR/LR"-nummerering ref twittertråden:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart, det kan jo hende at det bare er enda en løgn fra Musk men han sier at denne modellen forsvinner, det er vel ingen grunn til å tro at det er for å innføre en modell med mindre batteri eller at han skal redusere prisen på 100kWh-utgavene til nivået 75kWh lå på tidligere..

Herre min hatt. Jeg prøvde bare å nyansere bildet litt. Hva er det du prøver å oppnå med dette egentlig?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herre min hatt. Jeg prøvde bare å nyansere bildet litt. Hva er det du prøver å oppnå med dette egentlig?

Jeg kom med et enkelt innlegg der det altså kommenteres at 75kWh-utgaven blir borte, så kommer du med noe vås om at det muligens ikke er riktig at den blir borte men heller bytter navn.

Jeg må jo bare innse at det kan hende Musk kjører sin vanlige linje med noen løgner for å skape oppmerksomhet og at du kan ha rett.

 

Man kan vel heller spørre seg om hva du vil oppnå i det du sporer vekk fra tema og over på meg som person.

Lenke til kommentar

Det ser ut som Tesla løste problemet med at det var ganske liten prisforskjell på Model 3 og Model S/X. Enkelt å bare fjerne den rimeligste utgaven av de to andre modellene slik at startprisen der blir vesentlig høyere.

Dette er nok bare første steg i en omrokkering av produktene. Det kan for eksempel være at alle Model S vil ha lengre rekkevidde enn Model 3 Long Range, og at 100D blir standardmodellen av Model S, og så kommer det en ny Model S etter hvert med de nye batteriene og enda mer rekkevidde. Eller noe slikt.

 

Og så vil sikkert prisene justeres også. Kanskje blir 100D litt billigere.

 

Hvem vet.

 

Uansett er det nok bare starten på flere planlagte endringer.

Lenke til kommentar

Jeg kom med et enkelt innlegg der det altså kommenteres at 75kWh-utgaven blir borte, så kommer du med noe vås om at det muligens ikke er riktig at den blir borte men heller bytter navn.

Jeg må jo bare innse at det kan hende Musk kjører sin vanlige linje med noen løgner for å skape oppmerksomhet og at du kan ha rett.

 

Man kan vel heller spørre seg om hva du vil oppnå i det du sporer vekk fra tema og over på meg som person.

Det var ikke det jeg sa. Jeg sa det ikke nødvendigvis var slik at de slutter å selge de lave modeller. Og det er det heller ikke. Og det er en selvfølgelighet at 75kWh-modellen forsvinner, selv om du prøver å få ut litt Musk-hat med å kalle han for en løgner.

 

Nyanserte diskusjoner skal visst være vanskelig i Tesla-tråder. Skjønner ikke hvor dette hatet kommer fra.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Vel, nå er det et faktum at Musk har kommet med løgner tidligere og en av løgnene var alvorlig nok til at han ikke lenger kan inneha posisjonen som styreleder i Tesla.

 

Jeg har ikke noe hat til hverken Elon Musk eller Tesla men mener det er helt på sin plass å påpeke slike feil.

 

Jeg synes ikke det er greit å gjøre slik du gjorde her Nimrad, du klarte effektivt å få diskusjonen vekk fra saken og kom med personangrep. Flink disippel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, nå er det et faktum at Musk har kommet med løgner tidligere og en av løgnene var alvorlig nok til at han ikke lenger kan inneha posisjonen som styreleder i Tesla.

Det var ingen løgn. Han hadde stående tilbud fra private investorer om å ta selskapet av børs. Det han ikke hadde var en skriftlig kontrakt.

 

Videre, avtalen med SEC innebar at han ikke trengte å innrømme skyld.

 

Så nå er det du som lyver.

 

Jeg har ikke noe hat til hverken Elon Musk eller Tesla men mener det er helt på sin plass å påpeke slike feil.

Hvilke feil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...