Gå til innhold

Har vært stor misnøye etter outsourcing hos Finn.no-eier: – «Dublin» har blitt et skjellsord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sier litt om inkompetansen, når selskapet som eier, utvikler og drifter flere av norges største nettsider, må outsource brukerstøtte for egne ansatte ?

  • Liker 8
Skrevet

Hei, vær så snill a. "Endelig kan brukerne gå rett til lokal support og få hjelp...." Hvem var det som tvang Schibsted til å outsource til Dublin til å begynne med??

 

De prosessene IBM fulgte var nok definert av Schibsted selv, men det er lett å skylde på Dublin når sluttbrukere blir misfornøyd. Ta denne artikkelen med en stor klype salt.

  • Liker 4
Skrevet

Hei, vær så snill a. "Endelig kan brukerne gå rett til lokal support og få hjelp...." Hvem var det som tvang Schibsted til å outsource til Dublin til å begynne med??

 

De prosessene IBM fulgte var nok definert av Schibsted selv, men det er lett å skylde på Dublin når sluttbrukere blir misfornøyd. Ta denne artikkelen med en stor klype salt.

 

Aldri undervurder verdien av folk i joggesko.

  • Liker 1
Skrevet

Oida? Gikk det ikke bra med å outsource tjenester til billigste tilbyder i utlandet likevel? Hvem kunne forventet noe slikt? :roll:

Helt uventet. Som julekvelden på kjerringa.

  • Liker 2
Skrevet

Outsourcing minner mye om diskusjonene rundt åpent kontorlandskap. 

 

Alle ledere tror det er best for bedriften, men ingen ansatte ønsker det ...

  • Liker 2
Skrevet

IBM gjjør ikke slike jobber selv, bare sånn at det er sagt.

IBM bruker underleverandører slik som feks større itselskap som HCL også gjør.

Har jobba for et par sånne underleverandører.

Ville ikke ønske min verste fiende en sånn jobb. Neyh, jeg ville ta den personen med ut på en kopp kaffe, klappe han/ho på skuldra og spørre; «Går det bra?» med den største empati.

 

Må huske at de her underselskaper driver ikke support for kun èt brand, men ofte maaange.

-Og sirkulasjonen av ansatte får en ekte høststorm i Lofoten til å virke som en laber fis.

-Etter en stund i et sånt firma gidder man ikke engang å huske navna til kollegene. -Forestill dere kvaliteten til en totalt ukjent man snakker med på telefonen... ...Har dere opplevd å bli satt på vent, for å få avbrutt samtalen?... *TADAAA!* -supportmedarbeideren gadd ikke snakke mer...

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...