Gå til innhold

Tesla Model 3 i Norge Anette greide ikke vente lenger på Folke-Teslaen


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å lese artikkelen du selv lenker til
 

Trond vedgår imidlertid at det ikke bare er fordeler med å ha importert elbil fra USA. Konas Tesla Model 3 har nemlig en annen ladekontakt enn de som er laget for Europa. Dermed får de blant annet ikke benyttet seg av Teslas hurtiglader-nettverk i Norge.
 
Den amerikanske bilen har heller ikke DAB-radio. Dessuten fungerer ikke internett, som styrer kartet (Google Maps).

 

 

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Men hvorfor har ikke tesla EU Versjon CCS combo 2 på alle bilene?

Slik jeg forstår å bytte utstyret koster flere hundre tusen kr.

For så vidt jeg vet hurtiglades bilene i usa eller er det dobbelt så rask i EU en i usa?

Er jo negativ for kundene dette men tror prismessig koster det lite å ha standard som gjør hurtiglading mulig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men hvorfor har ikke tesla EU Versjon CCS combo 2 på alle bilene?

Slik jeg forstår å bytte utstyret koster flere hundre tusen kr.

For så vidt jeg vet hurtiglades bilene i usa eller er det dobbelt så rask i EU en i usa?

Er jo negativ for kundene dette men tror prismessig koster det lite å ha standard som gjør hurtiglading mulig.

 

Model 3 Eu versjon finnes ikke, så om den vill få CCS kombo vet ingen med sikkerhet. 

 

Negativt for kundene? Hva pokker snakker du om, dette har de valgt helt selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja grei nok de har valgt det selv, men de har ikke mye valg heller, kjøpe import bil brukt eller vente 1 år på venteliste.

Problemet er et er uklart med norske priser men man mistenker en del høyere en USA.

 

De kan kjøpe bruktbil når den havner i Norge, mange som kommer til å selge med en gang. Du lager ett problem ut av ingenting, dette er noe de har valgt selv. I tillegg var det ett markedsføringsstunt... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har jo sagt dette i mange år at det er åpent. Ingen har kjøpt.

Plutselig går de over til CCS på stasjonene sine og alle nye biler blir med CCS. Sin egen plugg vraker de.

Jeg tar det som et tegn at her vil de invitere inn andre for å dele på kostnaden.

 

Kilde på at de bytter fra type 2 til CCS på stasjonene? Vet model 3 kommer med type 2 altså, men det andre der har jeg ikke hørt. Ikke tror jeg det stemmer heller. 

 

EDIT: CCS trengs for å øke effekten. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Det står da i artikkelen? At TM3 skal få CCS og at superladerne skal oppgraderes så TM3 kan lade der..

 

Litt mer her:

https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-ccs-2-plug-europe-adapter-model-s-model-x/

 

 

Selv om jeg kan styre min begeistring for utformingen av CCS-pluggene så har jeg forståelse for at Tesla velger CCS nå. Det gjør TM3 til en veldig fleksibel bil å lade, samtidig som det kan gjøre samarbeid med andre produsenter om tilgang til superladerne enklere.

Lenke til kommentar

Det står da i artikkelen? At TM3 skal få CCS og at superladerne skal oppgraderes så TM3 kan lade der..

 

Litt mer her:

https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-ccs-2-plug-europe-adapter-model-s-model-x/

 

 

Selv om jeg kan styre min begeistring for utformingen av CCS-pluggene så har jeg forståelse for at Tesla velger CCS nå. Det gjør TM3 til en veldig fleksibel bil å lade, samtidig som det kan gjøre samarbeid med andre produsenter om tilgang til superladerne enklere.

Nei, det står at de legger til CCS, ikke fjerner type to:)

Lenke til kommentar

"we will be retrofitting our existing Superchargers with dual charge cables "

 

Rimelig klart? Noen Type2-plugger blir nok byttet med CCS men de kommer ikke til å gjøre det der det vil lage ladekø.

 

Så kan vi jo spekulere på hvor lang tid det vil ta før S/X også kommer med CCS. Annonseres neste måned kanskje? Samtidig som supercharger v2.5 blir vist frem?

Lenke til kommentar

"we will be retrofitting our existing Superchargers with dual charge cables "

 

Rimelig klart? Noen Type2-plugger blir nok byttet med CCS men de kommer ikke til å gjøre det der det vil lage ladekø.

 

Så kan vi jo spekulere på hvor lang tid det vil ta før S/X også kommer med CCS. Annonseres neste måned kanskje? Samtidig som supercharger v2.5 blir vist frem?

 

Doual betyr jo to, altså både type 2 og CCS. Slik jeg leser det iallefall, om jeg ikke overser noe vesentlig? Om de bytter alle type 2 kontaktene tvinger de gamle eiere til å kjøpe adapter, det er ikke fair. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...