Gå til innhold

Volkswagen skal jobbe med råbillig elbil – og planlegger storproduksjon


Anbefalte innlegg

 

 

Sist jeg sjekket var ladetiden for zoe ca. 20 ganger mer enn 3-5 minutter.

Kva skal ein med 3-5min? Folk flest kjører 35km/dagen i snitt. Det holder å ladde ca 1 gong i uka. I løpet av den tiden kan du ladde den ved butikken, kjøpesenter, jobb, hjem, osv.

Skal du kjøre langt, så stopper du etter 300km (4-5 timer i bil), spiser pølse, pisser, strekker på beina. 20-30min, så kan du kjøre videre.

 

Har du unga i bilen, så holder det å stoppe i 10min kvar 2 timer.

Med 35km rekkevidde så kan jeg med mine 3 minutters tanke-tid kjøre hver dag i to uker med bilen min. Og da slipper jeg å gå å trykke i butikker der jeg ikke har noe å gjøre likevel. Skal jeg kjøre langt (og det gjør jeg oftere enn bare 35km) så stopper jeg ikke etter 30 mil. Kanskje 50 mil for å spise en pølse eller "tømme blæra" hvis jeg føler for det. Men jeg ser ikke noe poeng i å bruke en time på det heller.

 

Jeg klarer virkelig ikke å se noen grunn til å måtte stoppe etter 30 mil. Er virkelig elbilene så fryktelig dårlige å sitte i? Det viste jeg ikke. Men takk for at du påpeker det.

 

Forøvrig så har jeg 31 mil til hytta. Og det kjører jeg på 3 timer blank når jeg holder fartsgrensa. Enda en feil med elbilene altså. At det tar 4-5 timer å kjøre den samme strekningen.

 

Så bare fra det du skrev så er elbilene elendige å sitte i over litt lengre strekninger, og så bruker de 25% - 50% lengre tid på samme lengde. Er ikke mange oppegående grunner igjen da ?

Kan du ikke bare si at du ikke vil ha elbil? Det der er jo bare tull

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 35km rekkevidde så kan jeg med mine 3 minutters tanke-tid kjøre hver dag i to uker med bilen min. Og da slipper jeg å gå å trykke i butikker der jeg ikke har noe å gjøre likevel. Skal jeg kjøre langt (og det gjør jeg oftere enn bare 35km) så stopper jeg ikke etter 30 mil. Kanskje 50 mil for å spise en pølse eller "tømme blæra" hvis jeg føler for det. Men jeg ser ikke noe poeng i å bruke en time på det heller.

 

Jeg klarer virkelig ikke å se noen grunn til å måtte stoppe etter 30 mil. Er virkelig elbilene så fryktelig dårlige å sitte i? Det viste jeg ikke. Men takk for at du påpeker det.

 

Forøvrig så har jeg 31 mil til hytta. Og det kjører jeg på 3 timer blank når jeg holder fartsgrensa. Enda en feil med elbilene altså. At det tar 4-5 timer å kjøre den samme strekningen.

 

Så bare fra det du skrev så er elbilene elendige å sitte i over litt lengre strekninger, og så bruker de 25% - 50% lengre tid på samme lengde. Er ikke mange oppegående grunner igjen da

 

Her var det mye tøys, 31 mil til hytta som tar 3 timer når du kjører etter fartsgrensen. Snittfart på 104km/t. Om du skal dra frem usanheter er det greit å ikke gjøre de så åpenare, ett lite tips til neste gang. 

 

Og husk, vi er ikke alle like. noen elsker å kjøre langt og lenge, pisse i flasker i bilen for å slippe den forferdelige pausen. Mens andre liker å strekke på beina titt og ofte. Ingenting galt med noen av delene, vi er bare forskjellige. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Lenge leve vaporware.

 

Den neste store eilbilen i Norge blir en Tesla, nok en gang. Nemlig Model 3. Ingen andre bilmerker vil klare å komme i noe særlig volum før den er tilgjengelig her til lands i første halvdel av 2019.

 

Når den så først kommer, så tror jeg den vil komme i et stort volum utover. Ikke 2000 modeller og sånt piss. Men er selvfølgelig spent på hvor fort det går når det først er lansering her til lands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så bare fra det du skrev så er elbilene elendige å sitte i over litt lengre strekninger, og så bruker de 25% - 50% lengre tid på samme lengde. Er ikke mange oppegående grunner igjen da

Jeg kjører elbil og kommer ALDRI til å eie en fosilbil igjen. Det å kunne "fylle tanken" hjemme samt på jobben er helt ypperlig, og er det jeg gjør 99.9% av tiden. Jeg lader hjemme 1-2 ganger i måneden, og på jobben 3-4 ganger i uken.

Behovet for å stoppe ved bensinstasjoner har rett og slett forsvunnet. 

 

Hytta mi ligger også 350 km fra hjemmet mitt, og dit når jeg uten problemer. Lader på hytta og kjører hjem igjen også, uten problemer. 

 

Dine argumenter handler om 0.1% av bruktstiden på bilen. Om du ikke kan bruke ei time ekstra på strekninger over 500 km skjønner jeg lite av. I hverdagen så er elbil i overklasse kontra andre fossile biler. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...