Gå til innhold

Snart kan du endre juridisk alder


coffeee

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at du virker mer opptatt av seksuell legning enn den gjennomsnittlige homofile, så kanskje det er du som har et problem.

Ja, jeg har faktisk et problem med at de opptar altfor stor plass i samfunnet og alltid insisterer på å skrike i megafon, forsøker å kontrollere folks tanker og til og med krever at barn skal hjernevaskes.. Jeg har allerede forklart det over.

 

Men hadde de ikke gjort så mye utav det og bare krevd normale menneskrettigheter som individer og likhet i loven (partnerskap) så hadde jeg ikke brydd meg. Vel, så lenge de ikke gnåler om private ting hele tiden og alltid skal snakke om sin sexualitet.

 

men en annen ting er å være så provosert av andre sin seksualitet at man skaper problemer for seg selv.

Jeg er ikke provosert over andre sin sexualitet. Her lager du deg tydeligvis fantasier ut av mine meninger siden du verken klarer å lese disse skikkelig eller tolke hva jeg faktisk skriver. Hvorfor det er slik må du ikke spørre meg om. Jeg mener jeg har forklart det på en rimelig tydelig måte.. At du ikke kan forstå det får være på deg.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har faktisk et problem med at de opptar altfor stor plass i samfunnet og alltid insisterer på å skrike i megafon, forsøker å kontrollere folks tanker og til og med krever at barn skal hjernevaskes.. Jeg har allerede forklart det over.

 

Men hadde de ikke gjort så mye utav det og bare krevd normale menneskrettigheter som individer og likhet i loven (partnerskap) så hadde jeg ikke brydd meg. Vel, så lenge de ikke gnåler om private ting hele tiden og alltid skal snakke om sin sexualitet.

 

 

Jeg synes kristendommen tar altfor stor plass i samfunnet og hjernevasker barn, men blir ikke provosert av kristne sin måte å leve livet på så lenge de ikke sårer andre, slik som homofile mennesker.

 

Jeg har aldri hørt noen homofile "gnåle" om sin seksualitet på tross av at jeg omgjenges av flere homofile. I 95% av tilfellene jeg leser eller deltar i en diskusjon om homofili så er du tilstede i debatten, så om ikke annet så er det du som trumfer min homsesfære aller mest.

 

 

Jeg er ikke provosert over andre sin sexualitet. Her lager du deg tydeligvis fantasier ut av mine meninger siden du verken klarer å lese disse skikkelig eller tolke hva jeg faktisk skriver. Hvorfor det er slik må du ikke spørre meg om. Jeg mener jeg har forklart det på en rimelig tydelig måte.. At du ikke kan forstå det får være på deg.

 

Du virker provosert siden det tydeligvis skal være en begrensning på hvor mye man har lov til å ytre sine homofile tendenser, og det blir regulert av et eller annet nivå hos deg, noe jeg trygt kan anta er provokasjon.

Lenke til kommentar

Naturlig og naturlig, noe vanskelig si noe om ettersom naturlig betyr uten menneskelig påvirkning.

 

Dog vil mennesker utvilsomt være sammen og arbeide sammen i grupper i ett fritt samfunn, dog ikke i enorme grupperinger slik som nasjonalismen legger opp til under tvang. Ei heller vil der være slike steile motsettninger mellom grupperinger som man ser idag.

 

Opprinnelsen til verdens problemer er statenes undertrykkelse av sin befolkning i nasjonalismens navn ... det er tvilsomt at nasjonalismen kan løse den.

Naturlig konsekvens av att man slipper en stein fra en høyde er att den faller ned,  det er naturlig for mennesket å spise kjøtt.

 

Og du mener at globalismen ikke er en enorm gruppering? Dog kan man argumentere at samfunn som New York og andre storbyer er unaturlig, men lille Norge er ikke en slik sammling av mennesker. Du er forøvrig så dypt begravd i din ideologi at du som alle andre ideologer er villig til å lyve, fult mulig at du lyver ufrivillig, men fremdeles så er det så mange usannheter i dine utsang.

 

Jeg har satt egne spesifikke kriterier og alle som påstår de er norske og ikke lever opp til dem er nasjonalitet-svindlere.

Jeg greier ikke å ta dine utsagn alvorlig, muligens det kan ha noe med forumnavnet ditt.

 

I disse tider så er det en rekke trussler mot vestlig sivilisasjon, demokrati og frihet.

 

Det at noen er født med en fysisk eller psykisk uvanlig konfigurasjon er ikke blant dem.

 

-k

Du har rett at de som er født med en fysisk eller psykisk utfordring ikke er en trussel mot vestlig sivilisasjon, men det betyr ikke at de som promoterer dette som normen ikke er en trussel. LGBTQ+ ideologer faller under under en seksjon av feminsmen som kalles interseksjonal feminisme som absolutt er en trussel for samfunnet. Interseksjonal feminisme plasserer Oprah under en vanlig hvit mann på rangstigen, selv om denne hvite mannen var en uteligger uten en fast plass å sove om natten så ville Oprah rangere under ham, for hun er en svart kvinne og han er en hvit mann. LGBTQ+ gjør det samme men med sex og sex identitet som mal.

Lenke til kommentar
Jeg greier ikke å ta dine utsagn alvorlig, muligens det kan ha noe med forumnavnet ditt.

Av og til benytter jeg virkemiddelet satire når jeg kommenterer. Akkurat dette utsagnet var ment som både en kommentar til skatteflyktnings påstand om at det norske samfunnet ikke eksisterer og zeebras påstander om kjønns-svindel. Akkurat som skatteflyktning føler seg berettiget til å bestemme hvem som tilhører det norske samfunnet og ikke (ingen i dette tilfellet) føler zeebra seg berettiget til å bestemme hvem som skal kalles mann og dame.

Lenke til kommentar

 

Av og til benytter jeg virkemiddelet satire når jeg kommenterer. Akkurat dette utsagnet var ment som både en kommentar til skatteflyktnings påstand om at det norske samfunnet ikke eksisterer og zeebras påstander om kjønns-svindel. Akkurat som skatteflyktning føler seg berettiget til å bestemme hvem som tilhører det norske samfunnet og ikke (ingen i dette tilfellet) føler zeebra seg berettiget til å bestemme hvem som skal kalles mann og dame.

Bare påpeke at det er uriktig at jeg påstår at jeg er berrettiget til å avgjøre hvem som tilhører, eller ikke, det norske samfunnet.

 

Det ville være på linje med at jeg skulle være berettiget til å bestemme hvem av dere som er nisser og hvem av dere som er troll.

 

Er det noen som er berettiget til å avgjøre om dere er enhjørninger eller ikke?

Lenke til kommentar

 

Bare påpeke at det er uriktig at jeg påstår at jeg er berrettiget til å avgjøre hvem som tilhører, eller ikke, det norske samfunnet.

 

Det ville være på linje med at jeg skulle være berettiget til å bestemme hvem av dere som er nisser og hvem av dere som er troll.

 

Er det noen som er berettiget til å avgjøre om dere er enhjørninger eller ikke?

Eksisterer i det hele tatt begrepet samfunn for deg, eller er det også en enhjørning?

Lenke til kommentar

Noe jeg lurer på. Hvorfor kan jeg bytte kjønn med et tastetrykk, men man kan ikke bli nordmann med et tastetrykk?

 

Hva om de føler seg som nordmenn, bør vi ikke respektere hva de føler og la dem være nordmenn?

Om noe burde vi heller bevege oss mot et mer rasjonelt samfunn og ikke et enda mer følelsesbasert samfunn. Slik som ting er nå har jo store deler av befolkningen blitt til nervevrak fordi alt absolutt skal styres etter følelser og fordi man absolutt skal lese altfor mye ut av enhver ting.

 

Et samfunn fullt av oversensitivitet som nesten alltid legger opp til å missforstå andre eller skape seg selv urealistiske forventninger basert på egne nevrotiske tendenser.

Lenke til kommentar

Det er vel en tendens til at ord som beskriver en gruppe eller tilstand som sees på som belastende endres over tid.

Idiot->Tilbakestående->Psykisk Utviklingshemmet har vel alle vært nøytrale betegnelser på en gruppe ved et eller annet tidspunkt....

Det jeg prøvde å si over blir visst beskrevet som "den eufemistiske trdemølle":

https://no.wikipedia.org/wiki/Eufemisme

 

-k

Lenke til kommentar

Nær 100% av kjente tilfeller av CAIS (XY) identifiserer som kvinner selv om de genetisk sett er menn -- samtidig som at nær 100% av dem også er homofile menn; liker kvinner, og liker menn i større grad enn kvinner gjør.



Barn leker "automatisk" med leker som de uavhengig av opplæring føler seg tiltrukket av, uten å bli fortalt eller få implisert hva de skal leke med, og uavhengig av hva de observerer de voksne gjøre.

Barn med kjønnsidentitet motsatt av sitt biologiske kjønn leker i stor grad med leker forventet av det kjønnet de føler seg som.

https://qz.com/1190996/scientific-research-shows-gender-is-not-just-a-social-construct/

Og det begynner umiddelbart, sannynligvis fra før fødselen av:
 

 

Gracie was her parents' first child. From toddlerhood on, Molly said, their son had displayed a “constant obsession and fixation on all things girl. As soon as she could tell us, it was, ‘I'm a girl. I'm a sister. I'm a daughter. I'm that girl on that show. I'm that girl in that book.’”

 

Gracie's parents weren’t on board at first.

“We filled her world with trucks, and dinosaurs, and superheroes, and we refused girl things,” Molly said. “Like, ‘No, you can't be Elsa for Halloween. You have to be Superman. No, you can't have the dolls for Christmas. We're going to get you a pirate ship.’”

 

 

https://www.kqed.org/futureofyou/440851/can-you-really-know-that-a-3-year-old-is-transgender

Det er ikke miljø.
Det er ikke tilfeldighet.
Det er ikke sykdom.
Det finnes kjønnsidentitet.

Lenke til kommentar

Å endre sitt juridiske kjønn er som kjent fritt fram for enhver, dette kan du nå gjøre enkelt med noen tasteklikk over internett.

 

Det pågår nå en sak i Nederland hvor en 69 år gammel mann har gått til sak mot myndighetene for å få endret sin juridiske alder, fordi han føler seg mer som 49. Dette vil gi ham fordeler ikke bare på Tinder og datingmarkedet, men også i for eksempel jobbsøkersammenheng.

 

https://www.express.co.uk/news/world/1042397/netherlands-news-emile-ratelband-age-discrimination-date-tinder/amp

 

I utgangspunktet høres dette ut som en spøk, men det gjorde det å selv bestemme kjønnet sitt også for kort tid siden. Noe det forsåvidt fortsatt gjør, men det har nå blitt lovlig og enkelt.

 

Jeg tenker at dette absolutt bør bli en selvbestemt sak, og spår at dette vil være mulig bare om noen år.

Helt enig. Vedkommende; Emile Ratelband, som har hatt et ønske om å juridisk endre sin egen alder fra 69 til 49 fikk idag avslag: https://www.nrk.no/u...lder-1.14323930

 

Idag kan man jurisk sett endre kjønn, men altså ikke alder. Avslaget ble begrunnet med praktiske tilnærminger: Det ville fått «en rekke uønskede juridiske og samfunnsmessige konsekvenser», heter det i dommen, som trekker frem at loven bruker alder som grunnlag for en rekke ting som stemmerett og skoleplikt.

«Om vi hadde godkjent Ratelbands forespørsel, ville slike aldersgrenser blitt meningsløse», sier dommerne.

 

Løsningen er jo enkel; man kan erstatte fødselsnummeret med et id-nummer som ikke tar hensyn til kjønn eller fødselsdato, et universelt id-nummer som blir gitt etter fylte 18 år. Da vil alle vite at man er over myndig alder, men ikke noe mer enn det.

Som artikkelen påpeker finnes det stadig flere eldre som både føler seg, ser ut som, og har en såpass god helse at man biologisk sett kan forsvare en lavere alder.

 

Hvorfor skal man da ikke få lov å velge sin egen alder? Med et universelt, kjønnsøytralt id-nummer ville jo dette enkelt blitt løst. Også flere andre saker ville blitt løst, som personvern/markedsføring, ikke-diskriminering, valg av kjønn etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...