Gå til innhold

Nordmenn er mer fornøyde med Viaplay enn Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet for min del er at tjenestene blir stadig dummere, og for Netflix del gjelder dette spesielt appene. Med bannere som viser kategorier som ikke passer meg, som må sidescrolles en etter en, og jeg føler jeg bare ser det samme om og om igjen.

 

Jeg vil ha en pro-versjon der jeg kan velge alskens filtre. Film - Action - Sci-fi - 2006-2018 - Aldersgrense 16+ - Engelsk osv.

 

Og, tommel opp eller tommel ned? WTF? 90% av det jeg ser står uten vurdering for min del, da det var helt greit, verken mer eller mindre. Gi meg heller ti stjerner å vurdere etter.

 

Sies at Netflix er rotete med overlegg, sånn at du må lete litt etter det du vil se på, og dermed kanskje kommer over noe annet du er interessert i også. Litt erstatning for det man før kalte "å zappe"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kan ikke stemme, det går ikke an å være mer fornøyd med HBO nordic kontra Netflix. Undersøkelsen er ikke representativ, det er jeg ganske sikker på.

 

Første problemet jeg ser her er at det ikke er en uavhengig undersøkelse. De selger ett resultat til strømmetjenestene som ønsker det. Dette er en uting.

 

Finner heller ingen informasjon når det kommer til utvelgelsen av de som ble telefonintervjuet. Hvem er de intervjuede?

 

En annen ting som jeg tenker kan påvirke er at netflix klart har flere abonnenter i Norge enn noen av de andre tilbyderne. Skulle likt å se en oversikt over hvilke tjenester de 750 intervjuede faktisk var kunde av. Alle hadde neppe eksempelvis ett forhold til HBOs tjeneste. Så da må man jo nesten spørre seg hvor mange av de intervjuede var kunder av HBO, og om dette tallet er høyt nok til å kunne være representativ. I tillegg kan det vel tenkes at de som faktisk er kunde av HBO er de som faktisk er mest fornøyde med tjenesten...

 

Men detaljer om undersøkelsen vil de ikke publisere, for det skal de ha betalt for..

 

Men objektivt sett når man ser på tjenesten, grensesnitt, design, innhold, pålitelighet osv er det ingen tvil om at Netflix leverer den beste tjenesten. Som også gjenspeiles av at de har klart flest kunder i Norge og resten av verden. De andre kommer ikke i nærheten engang.

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Viaplay, fordi de Ikke Støtter EDGE Nettleser, og det samme gjelder TV2 Sumo . Jeg har ikke lastet ned CHROME på Laptopen min engang . Bruker Kun EDGE !

 

Dette stemmer ikke, jeg bruker Viaplay i Edge når jeg skal se formel 1 i UHD (noe av det lille dem tilbyr som testing i UHD). Jeg har også testet TV2 Sumo i Edge å det fungerer også helt fing :-)

Lenke til kommentar

Veldig rart at det der, kanskje det har noe med at folk flest kanskje driter i det?

 

Merkelig at Netflix ikke topper listen mtp. at de er de eneste som tilbyr 4K Ultra-HD og HDR (ønsker selvfølgelig mer "ikke Netflix" materiale i 4K HDR). Latterlig at ingen av de andre tilbyderne har kommet med dette enda. Synes dog HBO har veldig på kvalitet på det beste 1080p innholdet dem :-)

Lenke til kommentar

Problemet for min del er at tjenestene blir stadig dummere, og for Netflix del gjelder dette spesielt appene. Med bannere som viser kategorier som ikke passer meg, som må sidescrolles en etter en, og jeg føler jeg bare ser det samme om og om igjen.

 

Jeg vil ha en pro-versjon der jeg kan velge alskens filtre. Film - Action - Sci-fi - 2006-2018 - Aldersgrense 16+ - Engelsk osv.

 

Og, tommel opp eller tommel ned? WTF? 90% av det jeg ser står uten vurdering for min del, da det var helt greit, verken mer eller mindre. Gi meg heller ti stjerner å vurdere etter.

Jeg ser for meg at det er mye fordi de ønsker å fremstå som om de har mer innhold enn det de faktisk har.

Lenke til kommentar

Hadde vært flau om jeg presenterte en sånn undersøkelse. Her er det så mye feil å ta tak i at jeg ikke vet hvor man skal starte. Kanskje best å bare la være, og heller anbefale folka bak å finne seg en annen jobb. Det trengs alltid noen som er flinke til å bøye bananer for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...