Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2018


Anbefalte innlegg

Slo til med en PS4 fra elkjøp. Kom hjem så ser jeg at den samme kampanjen inkluderer Spiderman gratis når man bestiller via nett, uten at jeg så noe informasjon om det i butikken. Føler meg litt smålurt nå. 

 

Siden det var hos Elkjøp, så koster det deg vel bare en biltur for å bytte vel? Spørsmålet er vel mer om tilbudet holder seg lenge nok til du får kommet tilbake til butikk og mase på dem. Greit å la være å åpne pakken. Om jeg har valgt riktig spiderman spill her, så er det tydelig at spillet er på vei nedover i pris:

 

https://www.prisjakt.no/product.php?pu=3733738

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager måtte ut litt på ettermiddag/kveld og myse fysisk i butikkene. Nå er det passert midtnatt og håper du fant noe som duger. Begge de du nevner var vel tokjernet, mens den som kvatne så foreslo var firekjernet. Dette var på side 52, så jeg har ikke fulgt tråden enda om dere har diskutert enda mere..

Hehe.. null stress! Jeg fikk kjøpt den kvatne foreslo! Den var jo helt utmerket!

Lenke til kommentar

Årets salg var skuffende.

 

Junkyard vår dårlig, her har det vært meget gode tilbud før.

Zalando var dårlig. 20-30% er helt vanlig zalando pris.

Cdon hadde mye juggel, langt mellom gode tilbud

 

Jeg fikk meg ett par sennheiser hd 4.40 til 700 kr. Ikke verdens beste kupp, men har fulgt prisen en stund, og det har aldri vært lavere

Endret av Lillemainn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at årets salg var meget skuffende. Jeg mener Komplett var årets soleklare vinner og CDON årets største skuffelse. De hadde noen timer der, hvor de VIRKELIG hadde gode priser på spill (spiderman var nede i 279 bla). De hadde noen ok timestilbud på gtx 2080 (kunstig høy førpris), men hadde xet ut alle GPUene sine fra nvidia (sikkert bevisst evt ingenting på lager). Ellers var det stort sett andre som solgte via deres marketplace som hadde gode deals.

 

Pluss til Proteinfabrikken for å ha veldig forutsigbart salg. Gjør dem lett å forholde seg til, på tross av at markedsføringsansvarlig hos dem i år er en idiot (Kjøøøøøøøp NÅÅÅÅÅÅÅ sms-er bla).

 

Ser vel ganske tydelig ut at bortfallet av Lefdal har vært negativt mtp utvalget. Var egentlig veldig fint (selv om de hadde samme eiere) så passet de på at de hadde gode tilbud.

 

Irriterte meg med køsystemet til elkjøp.

 

Står fortsatt for det jeg har sagt før; black week er en voldsom uting for sånne som oss som er flinke å orientere oss, hjelper hverandre og ønsker å finne de gode dealene først. Gjør det også til et helvete å følge med. Tidligere år har jeg tatt ut en fridag på selve BF og det har funket flott. I år hadde jeg tilfeldigvis fri hele uken, og likevel var det et sabla ork og styr å følge med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikke epost på at Jula.no tilbudene holder seg til 26. november, men jeg husker vel nå at den dato også stod oppført innledningsvis, så det er jo ikke noen nyhet lengre. Bestillet selv noe i går fra nettet til henting i butikk som utløser frakt kr 0,- da.

 

Ser kitchn.no også vil ha forlengelse, gitt påminnelses eposter.

 

 

cD27DAz.jpgeBF3vtb.jpgTMZfGGk.jpgqQTMfmt.jpg 

 

 

 

Jeg har ikke noe med kitchn å gjøre. Grunnen til at den gjentas er vel fordi jeg ikke får epost i fra så sykt mange. Men jeg handler sjelden hos kitchn selv. De har som regel tilbud gjennom hele året. har ikke vurdert hvor gode tilbudene her er. Det er jo noen voldsomme rabatter, så ikke kjøp uten at du føler det er god pris eller at du har fulgt med på hva varen normalt koster, det er mitt råd.

 

Jeg er ihvertfall ikke helt trygg på at alle de varene vist der er reelle tilbud. Men så har jeg ikke kontakt med hva det koster rundt forbi alt det der heller da.

 

 

Platekompaniet fornekter seg heller ikke, de forsetter 20 % - 70 %. De skriver det gjelder kun til og med lørdag 24. november.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det glapp en for meg tror jeg i går.

 

Verisure.no hadde black friday tilbud kun fredagen, opptil 50 % på komponenter til alarmanlegg. Her går det vel uansett an å skaffe seg heftige rabatter ved å forhandle. Bare det å få en salgskåt selger på hjemmebefaring, hint hint. Så passe på at man får kjøpt et minimumsantall ekstrakomponenter man kunne tenkt seg i pakken.

 

Konkurransen er beintøff i den bransjen. Så prute!

 

Bli med i ymse tilknyttninger som lover at de har sånn fordelsavtale for sine medlemmer. Var vel Huseierne.no jeg benyttet i sin tid. Uansett her går det nok an å forhandle, da de vil tjene penger på deg i årevis. En havner gjerne opp i en kr 500 - 600 bare i månedsavgift for å ha utrykningsabonnement hos dem. Jeg har det helst pga. brannsikkerheten. Innbrudd kan skje, men ofte gjør det jo aldri det for svært mange av oss. Selv om noen blir utsatt for disse innbruddsbandene. Utrykningstid er også noe å være obs på, da den kan være lang. Men det å få dekaler/skilter med vekterlogoen er jo gjerne et grep bare det for å ta fra tyvene litt av motet.

 

Men altså brann, og det at dersom lungene mine er fulle av branngasser og en ligger der bevisstløs, så vet jeg at sjansen er ganske mange prosenter større i hjemmet på at livet mitt står å redde. Da brannvesen vil bli kontaktet.

 

Det er alltid noen introduksjonsrabatter å hente, for de vil ha deg som kunde.

 

En annen liten ulempe, er at det gjerne påløper ekstrakostnader pr. noen av typene komponenter. Det er vel for å prøve å få inn en kr 20 - kr 25 pr. den typen komponent ekstra pr. måned fra deg. Kan forstå det litt, men det er litt surt også. Så da vet dere noe om hva det er å gå til om en er kunde.

 

Et annet grep jeg husker, det er at dersom de introduserer en helt ny komponent, så holder de en rabatt på den en kort stund i introduksjonen av den. F.eks. så har de et eget kamera de fikk som kunde kan "fjernstyre" (mente vel fjern-se) - (har ikke den selv), og fuktsensorer var vel også noe av det nyere som har kommet over tid.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Misunner dere som tar dere råd til flunkende ny TV, må få si det. :hm:

Selv holder jeg igjen som bare det, mest pga. den teite TV-mottakerlisensen.

 

Så dersom handelsorganisasjonen Virke skulle gjort noe fornuftig, og ikke bare ødelagt for alle inkludert sine medlemmer, det ville være å heller brukt lobbykreftene sine på at politikerne får fingeren ut med endringer (Nrk). Selv tjener jeg jo på at dagens ordning er slik, minus det å kunne kjøpe TV-apparat. Samt free-loaderne vil jo også tjene på å bevare dagens ordning da de trikser med foreldre (har til og med lest fremmede blir ofre for ID-kriminalitet).

 

Tipper jo det kommer på skatteseddel og at jeg da ville bli en slags taper på sosialistisk fokusert løsning, som må delta på å subsidiere svulsten Nrk.

 

Men det viktigste for Virke tydeligvis har vært å fjerne kr 350,- regelen. La oss ihvertfall håpe at gebyrene blir tvangsfjernet som en konsekvens av dette da, og vi får betale vår Mva. gebyrfritt. Men, faen.. Får politikerforakt jeg ihvertfall.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei, jeg la ut denne tråden (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1831210&do=findComment&comment=24690813) på høytaler delen av formuet, men siden det ikke er så mye aktivitet der så linker jeg spørsmålet opp her.

 

Handler i hovedsak om tilbudet til HiFi klubben på denne subwooferen: https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/subwoofer/argon-audio-bass-w8-tradlos-subwoofer/

 

Og om jeg kan bruke denne på min forsterker (Peachtree Nova65SE), det er mer informasjon i tråden jeg opprettet. Er det noen som har peiling på slikt? Lurer også på om noen har erfaring med Argon W8 suben, er dette et godt kjøp til 1500,-?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vaskemaskina vår tok nesten fyr akkurat...

Noen greie vaskemaskiner som fortsatt er på tilbud på enten power eller Elkjøp?

 

Jeg har ikke greie på hvitevarer. Men har erfaring med en 13 år gammel bosch som har børsteløs motor. Den sviver enda veldig bra. Kostet vel ca. kr 6.000 den gang. Den hadde som mange hvitevarer barnesykdom, spesiellt på sentrifugering. Valgte å bare leve med det. Dvs. at jeg ofte må ty til 400 o/min før jeg kjører 1400 o/min. Det skjer ikke hver gang, og jeg forstår logikken i at den vil unngå kast. Men den gir altså opp, og jeg må bruke min intelligens på å tvinge 400 o/min for å kaste vekk brorparten av vannet. Ville muligens kjøpt Bosch igjen og kjørt reparasjonsaker litt hardere (forbrukerklage) for å få en perfeksjonert maskin. Er jo tydelig en svakhet med fuzzy-logic programmeringen.

 

Siklet litt på denne, men tør å vente et år eller to til, før jeg begir meg utpå nykjøp. Har veldig lyst på automatisk dosering av såpe neste gang. Og det må man selvsagt betale ekstra for:

 

https://www.power.no/hvitevarer/vaskemaskin/bosch-wawh269psn-washer/p-876831/

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4838575

 

Ellers får du jo mer normal bosch med litt mindre på alt av funksjoner her:

https://www.power.no/hvitevarer/vaskemaskin/bosch-wan282p8sn-vaskemaskin/p-876478/

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4834955

 

Det er mine tanker om valg av vaskemaskin, og det er ikke så stor erfaring jeg har av merker.

ANER IKKE om disse tilbudene står seg like godt om 2 måneder, eller om det er en fjert (alternativt pristriksing, men det kan være vondt å avdekke, om du ikke følger med over tid).

 

De forskjellige EL-kjedene er smarte å passe på å ofte bestille modeller som er ørlite forskjellige fra hverandre så de unngår priskrig.

Endret av G
Lenke til kommentar

Til nyttår har jeg sikkert enda mindre penger å rutte med :p:mrgreen:

 

Så kommer januarsalg/februarsalget, og når det salget er over, så kommer det sikkert enkelte ukestilbud som kan være ok. Det kommer alltid noe.

 

Vi må bare kjempe i mot, dersom det er noe man absolutt ikke behøver og heller nyte de få luksusdingsene man bør unna seg, framfor å frotse i luksusting?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forutsatt at man er ute etter å gjøre beste mulige deals; kjøper man hos elkjøp og lar det stå ubrukt, så kan man la det stå uåpnet (forutsatt at man har plassen) og bytte innen nyttårs- og romhjulssalget uten problemer. Kan også bruke åpent kjøp (meget relevant mtp han som hadde gåen vaskemaskin). Vet ikke om det er noe på tilbud men hører alltid at Miele hvitevarer er sabla solide greier, så ville sett etter om det er noe billig fra dem. Om det er et par år gamle modeller tror jeg ikke gjør noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...