Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen erfaringer med Bruktbil Invest (skien)?


Håkonv

Anbefalte innlegg

SecoY skrev (11 minutter siden):
Fornøydkunde skrev (8 timer siden):

Jeg kan si at om noen kjøper en bil billig, bruker penger på å få fikset den i god stand ...hva er galt med det.

Det er mulig at folk har gjort tabber tidligere. 

Men alle må.få lov å forandre seg til det seriøse.

Fortid er fortid 

Flott at du registrerer en konto her ene og alene for å støtte dem/forsvare eget tvilsomme bilkjøp.

Jeg tenker heller at dette er bedriften selv som har etablert en brukerprofil for å forsøke å pynte litt på fasaden sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fornøydkunde skrev (10 timer siden):

Jeg kan si at om noen kjøper en bil billig, bruker penger på å få fikset den i god stand ...hva er galt med det.

Det er mulig at folk har gjort tabber tidligere. 

Men alle må.få lov å forandre seg til det seriøse.

Fortid er fortid 

Har selv handlet bil av de og er fornøyd.

Ryddig påkostet med seriøse mekanikkere, lakkerere og nye karosserideler etc og slitedeler.

Min erfaring er god.Så slutt å dømme andre.Alle burde gå litt i seg selv tenker jeg.

 

Så din erfaring er god, så derfor kan ingen andre ha dårlige opplevelser og fortelle de til andre?

Uansett tror jeg ikke du har vært kunde der. Spørsmålet er hvilken rolle du har i selskapet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dessverre ser det ut til å være trendy blant bruktbilselgere med en viss bakgrunn å lure "naive" norske kunder.

Det høres fordomsfullt ut, men etter egne erfaringer er jeg kurert for "naivitet" ...

Det er egentlig synd og ødelegger noe av tilliten som er viktig i en velferdsstat

https://tv.nrk.no/serie/harald-eia-presenterer-saann-er-norge/sesong/1/episode/6/avspiller

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Aud Helene skrev (39 minutter siden):

Jeg kjøpte en bruktbil av de i desember 2020 å kunne ikke blitt mer fornøyd! God service og hyggelige mennesker. Her kjøper jeg gjerne vil igjen og jeg anbefaler alle jeg kjenner til å kontakte bruktbil Invest i Skien om de skal ha ny bil. Takk for fantastisk service og en god Ford Mondeo. 

Jeg bare digger det når du får en ny bruker som med sitt første(og eneste) innlegg skryter en bedrift opp i skyene.

Vi skjønner jo hva som foregår. At dere prøver dere på et slikt stunt og tror potensielle kunder faller for det forteller mye om desperasjonen deres og hva dere tror om andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

At ein kunde kan ha hatt eit par veker med uproblematisk bruktbil er ikkje nødvendigvis eit kvalitetsstempel. Har du i det heile tatt fått prøve ut servicen? Det er ein ting å være hyggelig og serviceinnstilt fram til kjøpet er gjennomført, spørsmålet er om servicen er like god dersom du må kome tilbake seinare og du då er ein utgiftspost for firmaet?

Du får kome tilbake med dine lovord om eit års tid Aud Helene når du har litt erfaring å bidra med.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
nomore skrev (2 timer siden):

Jeg bare digger det når du får en ny bruker som med sitt første(og eneste) innlegg skryter en bedrift opp i skyene.

Vi skjønner jo hva som foregår. At dere prøver dere på et slikt stunt og tror potensielle kunder faller for det forteller mye om desperasjonen deres og hva dere tror om andre.

Unnskyld meg!! Jeg skriver ene og alene for meg selv! Slike uttalelser vil jeg ha meg frabedt!! Jeg er fornøyd med servicen jeg har fått, INGEN har bedt meg legge ut dette, og jeg hsr ellers INGENTING med dette firmaet å gjøre. Men rett skal være rett, jeg har fått god service og en bil jeg er mer enn fornøyd med. Jeg synes jeg må få lov å skrive det også. Du får skrive dine erfaringer og jeg skriver mine!! 

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (2 timer siden):

At ein kunde kan ha hatt eit par veker med uproblematisk bruktbil er ikkje nødvendigvis eit kvalitetsstempel. Har du i det heile tatt fått prøve ut servicen? Det er ein ting å være hyggelig og serviceinnstilt fram til kjøpet er gjennomført, spørsmålet er om servicen er like god dersom du må kome tilbake seinare og du då er ein utgiftspost for firmaet?

Du får kome tilbake med dine lovord om eit års tid Aud Helene når du har litt erfaring å bidra med.

Minn meg gjerne på det om ett års tid så skal jeg da svare ærlig om jeg fremdels er fornøyd. Men som sagt, frem til nå har jeg vertfall vært svært fornøyd 👍👍👍

Lenke til kommentar
Aud Helene skrev (17 minutter siden):

Unnskyld meg!! Jeg skriver ene og alene for meg selv! Slike uttalelser vil jeg ha meg frabedt!! Jeg er fornøyd med servicen jeg har fått, INGEN har bedt meg legge ut dette, og jeg hsr ellers INGENTING med dette firmaet å gjøre. Men rett skal være rett, jeg har fått god service og en bil jeg er mer enn fornøyd med. Jeg synes jeg må få lov å skrive det også. Du får skrive dine erfaringer og jeg skriver mine!! 

Ok.

Så hva fikk deg til å finne frem til denne tråden, registrere bruker og skrive det innlegget ditt der? What is in it for you, for å bruke et gammelt og godt uttrykk?

La oss leke litt med påstanden din om at dette kommer helt ut av det blå fra ditt gode hjerte fordi du er fornøyd.

Så der har du altså nettopp kjøpt deg en bruktbil fra en bruktbilselger. Og du er da så utrolig fornøyd at du av en eller annen grunn setter deg fremfor en PC, går inn på diskusjon.no/google.no og søker opp selger ETTER at du har handlet der, finner en drøss med dårlige tilbakemeldinger og kritikk - og så bestemmer du deg for å skryte de opp i SKYENE i en av trådene du finner (etter å ha registrert deg) siden det ikke er måte på hvor fornøyd du er.

Hvor sannsynlig er det? LITE! Men - jeg skal aldri si aldri men du ville i så tilfelle vært den første vil jeg påstå. Motivasjonen din henger ikke på grep.

For å ikke nevne alle de negative tingene du leser om selgeren du nettopp har kjøpt bil av. Og i stede for å bli pissredd for at du har gått på en megasmell når du ser at ryktet er ræva og det er mange misfornøyde kunder - så forsvarer du altså selgeren.

Eller hva med alternativet? Eieren av bedriften, en ansatt eller nær venn/familie ønsker å støtte innehaver og oppretter seg en konto og prøver å spille fornøyd kunde for å komme med litt motvekt til all den negative kritikken. Her er motivasjonen åpenbar. Og det skjer fra tid til annen og enkelte bedrifter har gått på skikkelige PR-blemmer med å gjøre det.

Av disse to alternativene så vil du altså at vi skal tro på det første? Vel - du gjør ikke rykte til bedriften bedre. Tvert i mot.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Du er noe av det frekkeste jeg har opplevd. Jo faktisk leste jeg dette og tenkte at siden han har så mange negative innlegg, synes jeg at det er på sin plass å si at jeg er fornøyd. Jeg søkte på bruktbil Invest og fikk opp denne tråden. Da laget jeg meg en profil og skrev det jeg skrev.  Om jeg forandrer mening om firmaet så skal du nok få høre det også. Men å sitte der å rakke ned på hvordan jeg velger å legge ut mine synspunkter synes er dårlig av deg. 

Trådstarter spør om erfaringer og jeg deler MINE erfaringer. 

Jeg verken kjenner eller er i familie med noen som har noe med firmaet å gjøre!! - så spar deg for slike teite utsagn!! 

Lenke til kommentar
Aud Helene skrev (5 minutter siden):

Du er noe av det frekkeste jeg har opplevd. Jo faktisk leste jeg dette og tenkte at siden han har så mange negative innlegg, synes jeg at det er på sin plass å si at jeg er fornøyd. Jeg søkte på bruktbil Invest og fikk opp denne tråden. Da laget jeg meg en profil og skrev det jeg skrev.  Om jeg forandrer mening om firmaet så skal du nok få høre det også. Men å sitte der å rakke ned på hvordan jeg velger å legge ut mine synspunkter synes er dårlig av deg. 

Trådstarter spør om erfaringer og jeg deler MINE erfaringer. 

Jeg verken kjenner eller er i familie med noen som har noe med firmaet å gjøre!! - så spar deg for slike teite utsagn!! 

Vel - du er i så tilfelle ganske unik vil jeg påstå.

Jeg tror de fleste som har gjort en bruktbilhandel som etterpå finner mye kritikk mot selgeren blir nervøse for hva de har gjort. Veldig, veldig få(ingen vil jeg påstå) finner ut at de basert på handelen alene skal skryte av de.

Lenke til kommentar

Hvordan kundeopplevelsen oppleves for den som har kjøpt en bil og ikke opplever feil er for min del unyttig informasjon. 

Derimot er jeg mer interessert i å vite hvordan folk/firma ter seg når det dukker opp en feil på bilen. Og mtp at et enkeltmannsforetak har hatt flere saker på seg enn landsdekkende bilforhandlere har så sier det meg mer enn nok at jeg ikke skal kjøpe noe fra en slik klovn. 

 

E: Skirveleif

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Aud Helene skrev (13 minutter siden):

Jeg påpekte en feil på bilen samt dårlige dekk. Jeg fikk positive tilbakemeldinger. Bruktbil Invest betalte det som vsr feil på bile. Og jeg fikk nye dekk som lever opp til forventningene mine. 

Så bra at de faktisk fikset en feil som var på bilen du kjøpte da. Hva var feilen? Noen grunn til at du ikke nevnte dette i første innlegg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...