Gå til innhold

Her får elbiler høyere fartsgrense enn vanlige biler


Anbefalte innlegg

Logisk sett så bør man legge om trafikken i rushtiden:

All nyttetrafikk over i kollektivfelt.

Elbiler bør bli regulert til å måtte holde høyre felt.

Diesel og bensin bør ha fritt leide i begge for bruke minst mulig tid/mindre utslipp.

Det er ingen miljøgevinst i dagens regelverk der elbil er blandt de som har kortest driftstid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke å kjøre så fort, mam har muligheten til det.Elbilproduksjon er vesentlig mer miljøvnnlig. Færre og mye mer driftssikre deler og lithium som kan og i større grad resirkuleres.Folk trenger ikke flere incentiver til å kjøpe de bilene de allerede gjør.Man skjønner dog fort at elbiler vil forfordeles alle fordeler framover.

 

Forfordeles alle fordeler???

Som å si du bruker smør på flesk på bacon

Forfordele betyr å gi mindre en du har krav på, og kan ikke erindre att det er tilfelle i forholdet mellom fossilmotor og elektromotor i kjøretøyer

Lenke til kommentar

@Soles Ikke så mange plassene det gir mening. Derav det kraftig begrensende utsagnet.

 

@Dubious Du mener når folk som kjører manuelt må innfinne seg med å kjøre saktere?

 

Det er ikke 18-åringer som kjøper elbil, og de som går litt er det utmerkede kjøreegenskaper på.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Logisk sett så bør man legge om trafikken i rushtiden:

All nyttetrafikk over i kollektivfelt.

Elbiler bør bli regulert til å måtte holde høyre felt.

Diesel og bensin bør ha fritt leide i begge for bruke minst mulig tid/mindre utslipp.

Det er ingen miljøgevinst i dagens regelverk der elbil er blandt de som har kortest driftstid.

 

Det er ikke mye logikk i det du skriver. Tungtransporten bør forbys å kjøre inn mot byene i rushtrafikken. Å slippe de til i kollektivfeltet vil bety full blokkering og kraftig økning av en trafikk en ønsker minst mulig av. Biler med forbrenningsmotor bør heller ikke gis fritt leide, det vil også føre til absurd økning i trafikken.

Lenke til kommentar

Vil ikke dette skape farlige situasjoner med fartsforskjellen mellom de forskjellige kjøretøyene?

 

Har du noen gang vært ute å kjørt bil? Jeg ligger konstant i fartsgrensen og jeg observerer hele tiden dette landets hjernedøde som kjører 10-20 km/t over, så det du sier skjer allerede på en daglig basis.. for de aller fleste i dette landet (de hjernedøde) ser de nok ikke dette problemet, fordi det eneste de ser er meg som kjører som en "sinke" i fartsgrensen.

Dette er ikke bare et svar til deg, men også en liten rant til folk generelt....

 

Det sier litt når man bruker høyere fartsgrense som belønning for miljøvennlighet ..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Har du noen gang vært ute å kjørt bil? Jeg ligger konstant i fartsgrensen og jeg observerer hele tiden dette landets hjernedøde som kjører 10-20 km/t over, så det du sier skjer allerede på en daglig basis.. for de aller fleste i dette landet (de hjernedøde) ser de nok ikke dette problemet, fordi det eneste de ser er meg som kjører som en "sinke" i fartsgrensen.

Dette er ikke bare et svar til deg, men også en liten rant til folk generelt....

 

Det sier litt når man bruker høyere fartsgrense som belønning for miljøvennlighet ..

 

 

Sett opp fartsgrensen enda mer for elbiler spør du meg, så sparer vi miljøet for disse miljøvernerne også. De etterlater seg jo tross alt et rimelig stort karbonavtrykk med å eksistere..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...