Gå til innhold

Narvik - Oslo valg av kjørerute


chris_90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Skal i slutten av uka til Oslo fra Narvik,og jeg har aldri kjørt den veien før.

Dere som har kjørt og har erfaring, kan dere være snille å anbefale hvordan jeg bør legge denne ruten?

takker på forhånd  :)

 

Ca 100 km lengre gjennom Sverige, men en halvtime kortere kjøretid.

Lenke til kommentar

På den raskeste ruta opererer Google med snitthastighet på ca 84km/t, det er ganske fort..

Omtrent samme snitthastiget opererer de med på den litt lengre og tregere ruta gjennom Sverige.

Gjennom Norge opererer de med snitthastighet på ca 71km/t.

 

Jeg kan bekrefte at man lett kjører raskere enn oppgitt på ruta gjennom Norge.

Lenke til kommentar

Har kjørt denne turen mange ganger, og du har som flere sier, flere alternativer her.

 

Hvis poenget er å komme seg til Oslo raskest og billigst mulig er det nok kurant å ta turen over Bjørnfjell til Gällivare og ta E45 nedover de dype, svenske skoger. Bare ikke regn med å finne noe overnattingssted på veien der ... :p

Den ruta er fantastisk, rungende og ravende kjedelig, men det går veldig greit å kjøre. 

 

Personlig foretrekker jeg å kjøre gjennom Norge, E6 sørover til Trondheim og Rv3 gjennom Østerdalen. Det er per definisjon kortere, men vil nok både ta litt lengre tid (men ikke mye) og er dyrere bl.a. pga bompenger (men lavere drivstoffutgifter pga færre km?), men du har også langt flere muligheter for pauser, overnatting osv. 

 

(Skal faktisk motsatt vei selv ca samtidig. Regner med å kjøre E6 og rv3.) 

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...