Gå til innhold

Norsk Vind Energi planlegger Europas største vindpark - over 400 megawatt større enn Fosen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvifor ikkje gjere begge deler? Det hastar å få snudd energiforbruket over på fornybar energi, elles vert naturen vår øydelagd.

 

Det viktigste er et regelverk som sikrer at kraften faktisk går til å erstatte fossil energi, før norsk vindkraft blir en klimautslipp-generator. Siv Jensen kommer i løpet av kort tid til å erklære at vi ikke kan skille på formål til datasentre, og at alle derfor vil få fortsatt avgiftsfritak. Dermed vil norske vindkraft og datasenter selskaper finne sammen, for å kombinere kraftutbygging med økt Bitcoin produksjon. Vi vil ende opp med et fåtall arbeidsplasser, litt bonus til kommunene, noen rike norske eiere og kinesiske valutaspekulanter, mindre urørt natur og økte utslipp. Når denne karusellen kommer i gang vil den være nesten umulig å stoppe, fordi det vil være kortsiktig gevinst for alle parter med makt selv om samfunnet går i minus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er klimaendringane eg snakkar om. For å få bukt ned dei ....

"Det er klimaendringer jeg snakker om." Klimaendringer - huff og huff, det har vi jo ALDRI før hatt i klodens historie.

 

For å droppe sarkasmen: Hvordan har du egentlig tenkt å få bukt med klimandringene? Hvordan har du tenkt å få bukt med noe som alltid har vært der?

Lenke til kommentar

 

Det er klimaendringane eg snakkar om. For å få bukt ned dei ....

"Det er klimaendringer jeg snakker om." Klimaendringer - huff og huff, det har vi jo ALDRI før hatt i klodens historie.
Ikkje so brå som no, det stemmer. Vi har sjølvsagt hatt seine og periodiske klimaendringar på grunn av endringar i jordbana og hellingsvinkelen til jorda, kontinentaldrift, endringar av atmsfæra som fylgje av fotosyntesa, osb.

 

For å droppe sarkasmen: Hvordan har du egentlig tenkt å få bukt med klimandringene? Hvordan har du tenkt å få bukt med noe som alltid har vært der?

 

No snakkar du om to ulike ting samstundes. Sykliske endringar i jordbana over tusenvis av år vert vi sjølvsagt ikkje kvitt. Den brå endringa som skjer no må vi stanse ved å stanse utsleppa av drivhusgassar.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kvifor ikkje gjere begge deler? Det hastar å få snudd energiforbruket over på fornybar energi, elles vert naturen vår øydelagd.

Det viktigste er et regelverk som sikrer at kraften faktisk går til å erstatte fossil energi, før norsk vindkraft blir en klimautslipp-generator. Siv Jensen kommer i løpet av kort tid til å erklære at vi ikke kan skille på formål til datasentre, og at alle derfor vil få fortsatt avgiftsfritak. Dermed vil norske vindkraft og datasenter selskaper finne sammen, for å kombinere kraftutbygging med økt Bitcoin produksjon.

Det er ikkje mogeleg å auke produksjonen av bitcoin. Dersom vi produserer meir, er det andre som produserer mindre.

Lenke til kommentar

Synes det er utelukkende positivt at det satses på vindkraft. Vi trenger mer energi Norge vokser. Arbeidsplasser og skatteinntekter blir det også. Overskuddskraft eksporteres til utlandet og gir kroner i kassa til kraftselskapene dermed skatteinntekter. Selvfølgelig må det tas hensyn til naturinngrepene, regner med at det eromfattende konsekvensutredninger for hver vindmøllepark. Men dette hylekoret som kommer i kommentarfeltene skjønner jeg ikke. All industri er naturinngrepene. Oljeplattformer med olj/gassrørledninger er enorme naturinngrepene påavbunnen. Ting må gjøres på en skikkelig måte for å redusere naturinngrepene.

Til alle dere som er imot all kraftproduksjon og eksport av strøm, gå i sikringskapet og kutt ut hovedsikring og hold kjeft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...