Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Parasitter i menneske kropp


xrays

Anbefalte innlegg

Mener du Mette-Marit, som muligens har en fibrose i lungene? Det var da svært til tvil en skulle finne i denne tråden. Dersom hun har en slik fibrose, så risikerer hun i verste fall et kortere liv, hvor helsevesenet en dag gir en "dødsdom", livslengdeantakelser. Men, det kommer jo an på hvordan det utvikler seg da framover. Man skal aldri ta sorgene helt på forskudd. Google-søk: "kronprinsesse Mette-Marit uhelbredelig lunge"

 

Eller mente du Märtha, ja det var jeg som nok tok en rask antakelse siden Mette-Marit ikke er beæret med "kron".

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer, du har sannsynligvis truffet på en kvakksalver. Har selv en bekjent via via som har opplevd nøyaktig den samme type testmetodikken (blod mikroskopering). Hun fikk selvsagt ikke den hjelpen som hun fortjente av helsevesenet. Har det noen gang slått deg at disse kvakksalverene ikke har tilgang til noe mer avansert måleutstyr, og også mangler penger og kompetanse på det mer avanserte utstyret?

Hun opplevde da en blodmikroskopering som skulle kartlegger hvordan blodet størknet, og jeg husker hun fortalte noe om sammenklebet blod. Wow! Really! Er dette vitenskapelig basert?

 

Nå vet jeg jo selvsagt ikke hvor fort hun ga opp, men jeg vil tro at helsevesenet av og til kommer til pasienter som er vanskelige å finne ut av. Dette var i Canada da, og ikke i Norge. Men Canada har et relativt sterkt helsevesen tør jeg å hevde. Man kan ikke annet enn å synes litt synd på henne. Både fordi hun ikke fant hjelp fra det ordinære helsevesen, men også fordi hun på noen av tingene er blitt rundlurt.

 

Jeg tipper hun har måtte betale ganske mye penger for ymse kvakksalver-diagnoser. Samt alle de remediene de så skal forsøke å overtale deg om å begynne å ta. Og dette gjør de nok også selv om de ikke skulle tjene penger på "vitamintilskuddene" sine.

 

Nå har hun blitt en sterk troende til å dyrke egne grønnsaker, og det er det absolutt ingenting vondt med. Industriellt jordbruk kan innimellom gi mat som kanskje mangler noen stoffer. Det gir henne garantert litt arbeid i hverdagen å syssle med. For man skal jo ha et vinterforråd av det også. Så det er sikkert positivt på det mentale også, det å holde seg aktiv med noe.

 

Det siste jeg hørte nå var at hun måtte ha en annen D-vitamin for bedre opptak av kvakksalveren sin. Samt hun må ha flytende magnesium må vite. For alt jeg vet så kan en av de påstandene holde vann, men jeg føler på meg at det kan være nok noen kvakk-stunts. Uansett veldig interessant med det hele, da vi alle er mer eller mindre sårbare for det.

 

Har en bekjent som ble lurt av han der vannselgeren i Rogaland (homeopat) Espedal, som innyndet seg i menigheter (radio) for å spre ordet om vannrensemaskiner som også gjør vann alkalisk, for å øke salget sitt. Andre homeopater anbefaler å drikke sitronvann som jo i utgangspunktet er surt. Det ville ha vært vanskelig å gjøre blodet surt eller alkalisk. Kroppen er flink på den måten å holde pH i balanse (ekstremt flink). Så påstandene holder egentlig ikke vann, haha. Men, nå er det et og annet med kjemi og biologi jeg selvsagt ikke er ekspert på også. Men med hensyn på det alkaliske vannet så er det ikke kun blodet som herjer med pH, men også mage og tarm, som også ønsker først å drepe mikroorganismer i magesekk, for så å ordne med pH så den ikke etser hull på tarmene etterpå. Dessuten så ville man påvirket ting slik at man får halsbrann dersom man inntok for mye alkalisk. Den bekjente innrømmer at han i lange tider har slitt med mye oppgulp fra magesekken, så ventilen nedenfor magesekken reagerer naturlig og riktig og gir han oppgulp som respons på det alkaliske tullet tydeligvis. Sitronvann er en bedre hypotese, fordi det ikke bare gir deg nyttige C-vitaminer, men det stopper halsbrannresponsen (ventilen nedenfor magesekken).

 

Vannrensemaskiner som gir økt pH til kr 25 tusen, jøje meg for en type svindel.

Det der med å drikke noe surt mot sure oppstøt har jeg også prøvd ut, funker 100%!! Før drakk jeg litervis med melk hver dag for å motvirke sure oppstøt, til jeg kom over samme informasjon på nett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Følger uansett for dårlig med på kongelige ting. Har Märtha Louise sagt fra seg retten for alltid, er det det jeg skulle ha fått med meg? Du behøver ikke besvare ovenstående spørsmål. Enig vi kan legge den avsporingen vekk.

 

Nå til noe viktigere.

 

Jeg føler for å tilføre noen tanker om forrige kvakksalver-innlegg fra meg.

 

Kvakksalvere er stadig på jakt etter måter å framstille ting på som er annerledes enn det legestanden syssler med. Annerledesheten gjør ikke nødvendigvis sitt til at det fungerer på noen bedre måte sånn automatisk. Det kan selvsagt finnes en og annen obskur greie i fra alternativleiren som faktisk fungerer. Men det kan være langt i mellom dem. En ting som fungerer er placebo. Alternativleiren kan bidra på en slik måte. Og kanskje de også kan bidra sjeldnere med noe som kunne ha blitt bevist på en vitenskapelig måte, dersom noen ofret det tid.

 

Kvakksalvere er uansett sjelden interessert i den vitenskapelige biten. Riktignok så må de lese seg opp på vitenskap for å bli "doktor propaganda-mester", altså for å kamuflere sin uvitenhet med en hel haug med faguttrykk, og ting som kanskje virker for utrolig til å kunne være sant, men det mest effektive er selvsagt å finne noe som en har vanskeligheter med å avdekke som svakheter i påstandene.

 

Derfor er det også naturlig at legevitenskapen skygger unna, og det kan kanskje en sjeldnere gang komme uberettiget kvakksalver kritikk. For hvor mange hoder på "hydra" må legevitenskapen ta fatt på "dekode" for så å skjære over, før det vokser ut 10 nye hoder de må begi seg i kast med for å tilbakevise. Det er lite effektivt når tiden heller kunne ha blitt brukt til ordentlig legeutøvelse.

 

Men en og annen gang så må likevel legestanden begi seg i kast med påstander og tilbakevise dem, før det galopperer helt feil avgårde. Altså for å beskytte samfunnet i mot skadelige "velmente råd". Det er jo ikke så rart at alternative "doktorene" må fortsette å finne seg nye kunder via internettet, og mange blir lurt.

 

Ellers så har helsevesenets menn og kvinner også noen utfordringer over seg. Stadig flere folk blir kanskje rasker utålmodige enn før. Og det finnes en og annen gang ordentlig informasjon via Google. På ting som ikke har blitt vanlig praksis i landet vårt enda. Det fordrer en åpen og sunne holdninger hos legene da, så de ikke bare avskriver alt som finnes av alternativer.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan du er koblet sammen innvortes, men spolorm lever i menneskets tarmsystem, så hvis du begynner å hoste opp spolorm vil jeg påstå at du har et større problem enn parasitter.

 

Kanskje du i stedet hadde et snev av kronprinsessesykdom?

Jeg har lest grundig om det her. Kødd så mye du vil, eller gidd å google litt. Det er store deler av mennesker i verden som lever med spolorm, oftest i utvikingsland, der det gjødsles med menneskeavføring. Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Ikke i lungene. Når man hoster, så kommer luften støtvis opp fra lungene.

Spolorm lever ikke i lungene på levende mennesker.

 

Ikke i magesekken heller; det er for surt.

 

edit: Jeg kjenner godt til at folk får i seg parasitter gjennom maten de spiser, men spolorm og denslags lever i tarmsystemet og kan ikke hostes opp. Det er mulig du tenker på brekninger og denslags, men da kaller man det ikke å hoste.

Endret av nebrewfoz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det med blod parasitt hadde med lekkasje fra tarm. De oppstod pga det og skulle bare ta glutamin hver dag en kapsel for å styrke tarmvegg. Det var alt.

 

Så det var ikke noen som prøvde å selge meg mye greier med å envise til parasitter i blodet.

 

Det har jo blitt anerkjent forlengst at tarm helse er sykt viktig for resten av helsa.

 

Men lege standen ville bli nedlesset i jobb for å ta ansvar for for stor dybde og bredde i helsa til folk, derfor lønner det seg å prøvw å finne ut av ting selv, google og lese andres erfaringer.

 

Det med blod parasitt hadde med lekkasje fra tarm. De oppstod pga det og skulle bare ta glutamin hver dag en kapsel for å styrke tarmvegg. Det var alt.

 

Så det var ikke noen som prøvde å selge meg mye greier med å envise til parasitter i blodet.

 

Det har jo blitt anerkjent forlengst at tarm helse er sykt viktig for resten av helsa.

 

Men lege standen ville bli nedlesset i jobb for å ta ansvar for for stor dybde og bredde i helsa til folk, derfor lønner det seg å prøvw å finne ut av ting selv, google og lese andres erfaringer.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Den eneste detoxen som faktisk virker er langvarig faste, 48 timer, for å øke cellefornyelsen i kroppen som et resultat av at fordøyingen ikke tar opp ressurser kroppen kan bruke på å bekjempe infekjsoner.

 

Videre, så er vell hva trådstarter egentlig ønsker, slik jeg leser det, å ta vare på sitt mikrobiom. Lykke til med den saken, det menneskelige mikrobiomet er utrolig sårbart, alt som trengs er overdreven dusjing i varmt vann for å fjerne beskyttende bakterier som bor på utsiden av huden.

 

Det er nok bare å legge seg om til en utrolig sunn livsstil, med ocd disiplin, som er ditt eneste alternativ.

Lenke til kommentar

Å gå til alternative behandling er helt OK, jeg er ikke imot det, jeg har et familie medlem som er aktiv i de kretsene der, men til og med hun forstår og er enig i at det er mye tull der, og den behandlingsmetoden du nevner her en av dem.

Det er jo egentlig ikke OK fordi man støtter opp om en industri som ikke er annet enn svindel. I beste fall taper man tid og penger, men i verste fall kan det være direkte livsfarlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er opp til hver enkelt å finne sin egen sannhet, ved å studere.

Det er ikke slik det fungerer. Hver enkelt har ikke nødvendigvis kompetanse eller evne til å sette seg inn i alle disse tingene. Derfor må vi høre på fagfolk og ikke svindlere.

 

Dessverre så tok jeg en blod analyse som viste seg at jeg hadde mye blodparasitt.Han som gjorde analysen jobbet med slikt fordi han ville hjelpe lav energi mennesker fordi han selv ikke hadde fått hjelp til sin ME, ble gitt opp av legene, og fikk høre det var psykisk. Han selv fant ut han hadde myntruller dvs sammenklebede blodceller som ga manko på oksygen. Og tar et naturlig stoff for å løse opp "myntrullene".

 

Dette kunne ses i mikroskop, men fant legene ut av det ??? NOPE.

Slik "blodanalyse" er svindel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sannsynligheten for å bli smittet av parasitter i Norge er lav, men øker hvis du drar til Tropene og en rekke u-land.

Serien "monsters inside me" kan anbefales hvis du fasineres av parasitter.

Dette er vel akkurat det motsatte av det trådstarter trenger.

 

Fornekter ordinær medisin/legeperaksis - Check

Forherliger ukritisk alternativ medisin - Check

Passe insane - Check

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg forstod skrivemåten din, men enkelte (sikkert færre blant oss) kan komme ut for situasjoner med helsen som først virker så mildt, og er man da enten litt skjødesløs eller tenker at man skal være tøff og avvente, så kan det plutselig gå litt for langt slik at det ender med akutte innleggelser. Jeg har sett flere eksempler på det.

 

Den ene situasjonen sepsis kunne fort ha ledet til døden, men det var kanskje ikke den mest dødsnære om det så ikke hadde vært en bakterie som var resistent da. Men personen angret seg nok fordi han fikk langtids etterreaksjoner i kroppen som minnet om en slags utmattelsessyndrom.

 

Den andre situasjonen var også en infeksjon i luftveien, som på folkemunne kalles lungebetennelse. Denne personen var faktisk døden nære (ingen tvil). Så det kan inntreffe før man vet ordet av det også. Uten å skulle skremme vannet av folk med dette for det om ;)

 

Det kan altså lønne seg å oppsøke legen heller en gang for mye enn en gang for lite. Selv om nordmenn nok generellt er sykt flinke med å besøke leger litt i overkant ofte (er mitt inntrykk).

 

Tro meg, jeg vet hvordan det er å vente i kø, det har jeg gjort veldig mye iløpet av mitt liv, og er en av grunnen til at jeg nå ikke lengre er i arbeid, fordi jeg ikke fungerer skikkelig i hverdagen.. 

 

Jeg har flere familiemedlemmer som ikke har mulighet til å få en jobb fordi de er for syke eller ikke fungerer skikkelig. Det du nevner her er helt for forferdelig, men viser det seg at det er en akutt situasjon så få en haste time hos legen, eller ta turen til legevakten med en gang, ikke vent! Dersom du blir såpass dårlig på legevakten vil sykepleierne der se det og få deg kjappere igjennom køen. 

 

At vi bruker leger mer hyppigere her enn i andre land har jo med at det så og si er gratis å gå til legen.. 300 kr for en time hos fastlegen er ingenting med tanke på situasjonen som er f.eks i USA. Mange tar nok det at vi har et så bra sosialt system for gitt. 

 

Og så var det søvnapnen min jeg ikke fikk påvist før jeg var 23.. Det var faktisk i fjor sommer at jeg fikk CPAP. Nå viste det seg også at jeg har Sentral søvnapne som vil si at hjernen faktisk ikke sender signaler om å puste, så derfor må jeg ha en Bipap som pr. definisjon er en ventilator. Til sykehusets forsvar så er det svært vanskelig å diagnosere denne typen kroniske sykdommer så det er ikke akkurat så veldig rart at det tok tid før jeg fikk diagnosen Sentral søvnapne, men jeg går med tanken om å kreve pasientskadeerstatning da dersom jeg hadde fått behandling tidligere kunne det være jeg ikke hadde vært uføre nå..  

 

Oi, ble et veldig personlig innlegg dette! 

 

Når alt er sagt så forstår jeg TS sitt ønske om at denne typen behandlingsmetoder skal funke, men når man ikke har forskning å støtte seg på så er det dessverre mer placebo enn noe annet. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...