Gå til innhold

Hvorfor bør man ikke legalisere narkotika?


Anbefalte innlegg

Vi har ikke data på hvor voldelig man blir av for eksempel syntetiske marijuana som spice og lignende stoffer, sammenlignet med alkohol. Vi har heller ikke data for hvor mange som er brukere av forskjellige syntetiske narkotika, og hvilke stoffer de bruker. Har du noe bevis for at alkohol er verre?

 

Gjennom en legalisering, kunne man kanskje antatt at syntetisk cannabis forsvinner? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at om man først skulle avkriminalisert noe, så burde det vært hasj.  Mange sier at hasj er veien til tyngre stoffer, men jeg sier meg uenig med det. Jeg tror ikke at man går ut å kjøper heroin etter å ha kjøpt hasj i butikken.

 

Om man derimot går til en langer, som har flere stoffer i lomma, så tror jeg at grensen for å gå til tyngre stoffer er mye lavere. Siden du da tross alt allerede har oppsøkt en kilde for forbudte stoffer, og du allerede er i ett "miljø" der det finnes. 

 

Så jeg er halvveis for avkriminalisering av hasj, men mener at resten av stoffene bare er skadestoffer i fri flyt, og at de ikke burde være lovlig, forutenom som medisin, og da selvsagt behovsprøvd og i begrensede mengder. 

 

Som flere har nevnt, hadde alkohol kommet nå, så hadde det ikke blitt godkjent. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du nok kunnskaper om jordsmonnet i Afghanistan til å påstå at bøndene kan bare bytte til å gro noe annet uten videre?  \\

 

det vil nok kreve litt å gå over fra opium og til korn. \\

 

hovedproblemet for Afghanistan er ikke jordsmonnet, men heller at de mangler moderne agrikulturelle redskaper som traktorer, gjødsel etc. dette er virkelig et tredje verden land og forlatt av alt. \\

 

Vesten kan hjelpe til om de virkelig vil ved å introdusere nye agrikulturelle metoder, men samtidig må afghanske bønder oppgi heroin-produksjon (90 prosent av verdens totale) av hensyn til deres egen befolkning, men også verdens befolkning.  \\

Lenke til kommentar

Har du nok kunnskaper om jordsmonnet i Afghanistan til å påstå at bøndene kan bare bytte til å gro noe annet uten videre?  \\

 

det vil nok kreve litt å gå over fra opium og til korn. \\

 

hovedproblemet for Afghanistan er ikke jordsmonnet, men heller at de mangler moderne agrikulturelle redskaper som traktorer, gjødsel etc. dette er virkelig et tredje verden land og forlatt av alt. \\

 

Vesten kan hjelpe til om de virkelig vil ved å introdusere nye agrikulturelle metoder, men samtidig må afghanske bønder oppgi heroin-produksjon (90 prosent av verdens totale) av hensyn til deres egen befolkning, men også verdens befolkning.  \\

Gro hvete, 56 000 dollar per kvadrat kilometer.

Cannabis 47 660 000 dollar per kvadrat kilometer

Opium 6 000 000 dollar per kvadrat kilometer.

 

Ikke vanskelig og se hvordan et fattig folk går for og dyrke opium

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har du nok kunnskaper om jordsmonnet i Afghanistan til å påstå at bøndene kan bare bytte til å gro noe annet uten videre?  \\

 

det vil nok kreve litt å gå over fra opium og til korn. \\

 

hovedproblemet for Afghanistan er ikke jordsmonnet, men heller at de mangler moderne agrikulturelle redskaper som traktorer, gjødsel etc. dette er virkelig et tredje verden land og forlatt av alt. \\

 

Vesten kan hjelpe til om de virkelig vil ved å introdusere nye agrikulturelle metoder, men samtidig må afghanske bønder oppgi heroin-produksjon (90 prosent av verdens totale) av hensyn til deres egen befolkning, men også verdens befolkning.  \\

 

Moderne agrikulturelle redskaper og utstyr krever også know-how for å fungere ordentlig. Med en befolkning der bare 31 % av voksne kan lese og skrive, er det ikke gjort i en fei å hjelpe dem til å gro annet enn det de gjør fra før.

 

Er det ikke interessant at USA har DEA plassert i mange andre land i verden, i kampen mot narkotika som importeres til deres land, mens problemet egentlig ligger hjemme hos dem selv, deres egen befolkning. Hvis de hadde klart å fått sin egen befolkning til å la være å bruke naroktikaen, spiller det jo ingen roller hvor mye dop som er tilgjengelig på gata. 

Lenke til kommentar

Gro hvete, 56 000 dollar per kvadrat kilometer.

Cannabis 47 660 000 dollar per kvadrat kilometer

Opium 6 000 000 dollar per kvadrat kilometer.

 

Ikke vanskelig og se hvordan et fattig folk går for og dyrke opium

det der er veldig simplistisk regnestykke.

 

tar ikke hensyn til at hvis ditt opium-høsting blir oppdaget, så blir alt brent og du får nøyaktig 0 kroner per kvadrat kilometer. 

Lenke til kommentar

det der er veldig simplistisk regnestykke.

 

tar ikke hensyn til at hvis ditt opium-høsting blir oppdaget, så blir alt brent og du får nøyaktig 0 kroner per kvadrat kilometer. 

 

Det er vel alltid en trussel når man gror noe, at noe kan komme til å ødelegge avlingen.

Som Skurupu er inne på, får de allerede beskyttelse av USA.

Dessuten antar jeg risikovurdering blir nedprioritert når man ikke har et hav av valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har ikke data på hvor voldelig man blir av for eksempel syntetiske marijuana som spice og lignende stoffer, sammenlignet med alkohol. Vi har heller ikke data for hvor mange som er brukere av forskjellige syntetiske narkotika, og hvilke stoffer de bruker. Har du noe bevis for at alkohol er verre?

Spice er ikke weed. Spice er en egen type dritt som aldri skulle ha vært legalisert og som kun er å oppdrive på grunn av det idiotiske forbudet. 

 

De på spice pleier ikke å bli voldelige, de får anfall som ofte fører til lammelser eller død. Kan ikke sammenlignes med psykadelika, eller weed eller noe sånt. Spice er designerdop.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

det der er veldig simplistisk regnestykke.

 

tar ikke hensyn til at hvis ditt opium-høsting blir oppdaget, så blir alt brent og du får nøyaktig 0 kroner per kvadrat kilometer. 

 

Kilder for det utsagnet der? 

 

Såvidt meg bekjent har ikke amerikanerne direkte drevet med eradikasjon siden 2009. 

 

Link

 

"The big change comes in 2009, when the Obama administration says, eradication is not doing what it promised. 

 

The U.S. government decided to defund the centrally led eradication force, which was the main unit that was eradicating. But the Obama administration wanted to compromise somewhat, and they said if the Afghan government, local governors, wants to do some eradication, that’s their choice. If the local provincial governors decide the want to eradicate, we will provide them assistance, both equipment and technical assistance. …"

 

Og afghanske lokale myndigheter virker å gjøre en tvilsom jobb. 

 

Link2  (side 37/38)

 

"Since 2016, there has not been any eradication in Hilmand, which is the province with the highest levels of opium poppy cultivation in Afghanistan."

 

"The largest amount of poppy eradication took place in Badakhshan province (269 hectares; 

 

Quality of eradication was checked by using satellite data in Badakhshan province. The quality of eradication in Badakhshan province was very poor with partially eradicated fields and at similar levels as last year.

 

Out of 4,231 eradicated fields, only 46 percent of the fields could be considered to be fully eradicated (more than 80% of the field area eradicated). In 1,309 poppy fields only 20% and in 1,912 poppy fields more than 20% but less than 30% of the field area was eradicated." 

 

Spice er ikke weed. Spice er en egen type dritt som aldri skulle ha vært legalisert og som kun er å oppdrive på grunn av det idiotiske forbudet. 

 

De på spice pleier ikke å bli voldelige, de får anfall som ofte fører til lammelser eller død. Kan ikke sammenlignes med psykadelika, eller weed eller noe sånt. Spice er designerdop.

 

https://www.drugabuse.gov/publications/drugfacts/synthetic-cannabinoids-k2spice

 

Spice blir ofte kalt syntetisk marijuana, eller "synthetic marihuana". 

 

"

What are some other health effects of synthetic cannabinoids?

People who have used synthetic cannabinoids and have been taken to emergency rooms have shown severe effects including:

  • rapid heart rate
  • vomiting
  • violent behavior"

Det er ikke gjort mye forskning på det, og det er mange variasjoner. Vis meg gjerne kilder på at folk på Spice ikke blir voldelige. 

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

https://www.drugabuse.gov/publications/drugfacts/synthetic-cannabinoids-k2spice

 

Spice blir ofte kalt syntetisk marijuana, eller "synthetic marihuana". 

 

"

What are some other health effects of synthetic cannabinoids?

People who have used synthetic cannabinoids and have been taken to emergency rooms have shown severe effects including:

  • rapid heart rate
  • vomiting
  • violent behavior"

Det er ikke gjort mye forskning på det, og det er mange variasjoner. Vis meg gjerne kilder på at folk på Spice ikke blir voldelige. 

 

Nå har du fått flere svar på dette med spice..

Du kan like gjerne snakke om desomorphine AKA krokodil.

Det er også ett stoff som dukket opp som et substitutt, AKA som følge av forbudet.

 

Det finnes masse gufne stoffer der ute, at folk bruker dem, henger sammen med uvitenhet, og mangel på tilgang til noe annet.

Å vri debatten til å handle om disse perifere sub-stoffene, ser jeg ikke helt relevansen av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.drugabuse.gov/publications/drugfacts/synthetic-cannabinoids-k2spice

 

Spice blir ofte kalt syntetisk marijuana, eller "synthetic marihuana". 

 

"

What are some other health effects of synthetic cannabinoids?

People who have used synthetic cannabinoids and have been taken to emergency rooms have shown severe effects including:

  • rapid heart rate
  • vomiting
  • violent behavior"

Det er ikke gjort mye forskning på det, og det er mange variasjoner. Vis meg gjerne kilder på at folk på Spice ikke blir voldelige. 

Nettet florerer av videoer hvor de får anfall. Ikke vær så lat. 

 

Bevis at de er voldelige, er du som påstår noe. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Nettet florerer av videoer hvor de får anfall. Ikke vær så lat.

 

Bevis at de er voldelige, er du som påstår noe.

Ja, jeg er lat som finner kilder for min argumentasjon. Du er ikke lat når du sier "finn noen videoer eller noe på nett". Dummeste jeg har hørt.

 

Du påstår at folk på spice som regel ikke er voldelige. Det er også en påstand!!!

 

Nå har du fått flere svar på dette med spice..

Du kan like gjerne snakke om desomorphine AKA krokodil.

Det er også ett stoff som dukket opp som et substitutt, AKA som følge av forbudet.

 

Det finnes masse gufne stoffer der ute, at folk bruker dem, henger sammen med uvitenhet, og mangel på tilgang til noe annet.

Å vri debatten til å handle om disse perifere sub-stoffene, ser jeg ikke helt relevansen av.

Trådstarter spør om å legalisere narkotika. Hvem er det som har definisjonen på narkotika, er det du det? Og din definisjon gjelder bare weed?

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Nei, men jeg tillater meg å påstå at disse stoffene du tar opp ikke har noen stor målgruppe om man åpner for samtlige stoffer.

 

Okey. Og du sier at det er mange gufne stoffer der ute. Jeg vil anta at du inkluderer krokodil og spice med de. Hva mener du er et guffent stoff, og ikke? Burde heroin legaliseres? Kokain? Hva med LSD? Morfin?

Lenke til kommentar

denne debatten begynner å bli merkelig.

 

i ren desperasjon etter å ha rett om noe dere brenner for, så begynner dere å betvile ting som at hvis opium-avlinger blir tatt, så blir de brent ned og slikt. 

 

her kunne jeg argumentert med masse ting, som at koalisjonen brenner dem ned gjennom napalmbomber, at regjeringen gjør det fordi de er under press fra Vesten og så videre, og så videre. 

 

det blir bare en haug med selvfølgeligheter. 

Lenke til kommentar

Ja, jeg er lat som finner kilder for min argumentasjon. Du er ikke lat når du sier "finn noen videoer eller noe på nett". Dummeste jeg har hørt.

 

Du påstår at folk på spice som regel ikke er voldelige. Det er også en påstand!!!

Har ikke sett noe bevis. Du som påstod først, det er ikke min oppgave å motbevise din påstand, da har du misforstått noe grovt. 

 

Alle som vet noe om spice vet at de ser ut som narkiser du finner langs gata som dupper av på heroin, eller så får de forferdelige anfall. En person på spice kan ikke gjøre stort, selv når de klikker og kler av seg så gjør de ingenting med mål og mening, mener at jeg så en video av person som var på spice som grovt voldtok seg selv med en flaske i offentligheten også, spice gjør folk crazy ja men ikke på samme måte som alkohol hvor folk veeeeldig ofte blir direkte aggressive mot andre. Alkohol triumferer fremdeles som det verste når det gjelder vold. Du kan få blackout of fremdeles være i drift på alkohol, tar du for mye spice så risikerer du nok hjerneskade eller død. 

Lenke til kommentar

denne debatten begynner å bli merkelig.

 

i ren desperasjon etter å ha rett om noe dere brenner for, så begynner dere å betvile ting som at hvis opium-avlinger blir tatt, så blir de brent ned og slikt.

 

her kunne jeg argumentert med masse ting, som at koalisjonen brenner dem ned gjennom napalmbomber, at regjeringen gjør det fordi de er under press fra Vesten og så videre, og så videre.

 

det blir bare en haug med selvfølgeligheter.

De blir ikke det. Påstanden din er uriktig. Det var poenget jeg ønsket å få frem.

 

Har ikke sett noe bevis. Du som påstod først, det er ikke min oppgave å motbevise din påstand, da har du misforstått noe grovt.

 

Alle som vet noe om spice vet at de ser ut som narkiser du finner langs gata som dupper av på heroin, eller så får de forferdelige anfall. En person på spice kan ikke gjøre stort, selv når de klikker og kler av seg så gjør de ingenting med mål og mening, mener at jeg så en video av person som var på spice som grovt voldtok seg selv med en flaske i offentligheten også, spice gjør folk crazy ja men ikke på samme måte som alkohol hvor folk veeeeldig ofte blir direkte aggressive mot andre. Alkohol triumferer fremdeles som det verste når det gjelder vold. Du kan få blackout of fremdeles være i drift på alkohol, tar du for mye spice så risikerer du nok hjerneskade eller død.

Jeg sa ikke at jeg hadde bevis, jeg sa kilde. Det er en forskjell.

 

Du påstod at ikke mange personer på spice blir voldelige. Det er ikke min oppgave å motbevise din påstand, da har du misforstått grovt.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Okey. Og du sier at det er mange gufne stoffer der ute. Jeg vil anta at du inkluderer krokodil og spice med de. Hva mener du er et guffent stoff, og ikke? Burde heroin legaliseres? Kokain? Hva med LSD? Morfin?

 

Ja, da inkluderer jeg spice og krokodil.

Det innebærer selvsagt en del mer kompetanse enn jeg sitter på, å kategorisere alt som finnes av dop.

Påstanden min er at stoffer som er laget for å omgå legaliteten, og imitere et illegalt stoff, ikke vil være etterspurt når man legaliserer det opprinnelige stoffet.

Da mener jeg åpenbart alle stoffene du nevner der, ellers vil det jo nødvendigvis dukke opp imitasjoner igjen.

I praksis, kan man vel si alt, så vil forhåpentligvis folk få informasjon og kompetanse til å velge LSD over formfett eller bensin.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at jeg hadde bevis, jeg sa kilde. Det er en forskjell.

 

Du påstod at ikke mange personer på spice blir voldelige. Det er ikke min oppgave å motbevise din påstand, da har du misforstått grovt.

Haha du er kjempeartig! Søt kverulant du er som diskuterer i sirkler. Beklager hvis det at jeg ba om bevis fornærmet deg, skjønner at det er slitsomt å bli bedt om kilder når du bare er her for å trolle og kverulere. Ikke interessert, ellers takk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...