Gå til innhold

TEST: Huawei Mate 20 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytte til karakterer fra 1 til 100 hadde gjort det mulig å skille klinten fra hveten.

Karakterene er bare en pekepinn uansett. En pekepinn på 10/10 sier at dette er blant det beste du får, gitt at du er i målgruppen for telefonen. Mate 20 Pro er en klar 10/10, men ikke det beste valget for alle. 

 

En karakter uten en anmeldelse som følger med er stort sett ubrukelig. 

Lenke til kommentar

Har hatt Mate 20 Pro noen dager nå, kjøpte den i håp om å kunne parkere speilreflekskameraet. Det ble ikke sånn, kvaliteten er langt dårligere enn hva en del bildeeksempler viser. De fleste er vel tatt av og for Huawei.. 4K video ligner ikke på 4k i det hele tatt, store problemer med fokus og blurete bilde. Straks du bruker noen kamerafunksjoner faller det fra 40mp til 10mp som maks oppløsning. Derimot er vidvinkel-linsen noe jeg likte veldig godt. Stor skjerm, rask mobil og feilfri fingeravtrykkleser. Men dette var ikke nok for at jeg skulle beholde telefonen og forsvarer ikke prisen. Satser på at det kommer en forbedret utgave til neste år, kanskje er det S10 jeg venter på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt Mate 20 Pro noen dager nå, kjøpte den i håp om å kunne parkere speilreflekskameraet. Det ble ikke sånn, kvaliteten er langt dårligere enn hva en del bildeeksempler viser. De fleste er vel tatt av og for Huawei.. 4K video ligner ikke på 4k i det hele tatt, store problemer med fokus og blurete bilde. Straks du bruker noen kamerafunksjoner faller det fra 40mp til 10mp som maks oppløsning. Derimot er vidvinkel-linsen noe jeg likte veldig godt. Stor skjerm, rask mobil og feilfri fingeravtrykkleser. Men dette var ikke nok for at jeg skulle beholde telefonen og forsvarer ikke prisen. Satser på at det kommer en forbedret utgave til neste år, kanskje er det S10 jeg venter på?

 

S9 filmer allerede mye bedre enn Mate 20 Pro. Den kan filme i 4K og 60 FPS, får ikke en rar effekt i 4K-filming, og mister ikke bildestabiliseringen når det er mørkt. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sjekket kjapt specs på min (Philips 65OLED873) og den er 120. Samme med min forrige TV, LGs B7V oled.

Da må det stå feil en plass, eller "simulert" 120hz.

 

edit: Selv Philips sier at det er 60hz

https://www.philips.no/c-p/65OLED873_12/oled-8-series-svaert-slank-4k-uhd-oled-android-tv-med-tresidig-ambilight/beskrivelser

 

02anSeJ.png

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Da må det stå feil en plass, eller "simulert" 120hz.

 

edit: Selv Philips sier at det er 60hz

https://www.philips.no/c-p/65OLED873_12/oled-8-series-svaert-slank-4k-uhd-oled-android-tv-med-tresidig-ambilight/beskrivelser

 

02anSeJ.png

I 4k ja, denne begrensningen ligger i HDMI-standarden. Inntil TVene får HDMI 2,1 så er det ikke nok båndbredde til å kjøre 4k i 120 fps. Evt er alle de første treffene i Google feil, inklusive displayspecifications.com og prisjakt.

 

Uansett nok med 60 til å holde ting smooth.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Displayspecifications og prisjakt bruker bots til å fylle inn info, så det er nok at de henter info feil plass.

 

Såvidt jeg vet så er det ingen OLED-panel med 120hz, verken tv eller mobil. Er der utfordringen ligger, ikke i hdmi standarden.

Kan jo bli forvirret og når annonser skriver "400Hz clearmotion tacolefse digital" som i bestefall er en tullete modus man ønsker å deaktivere.

Lenke til kommentar

Displayspecifications og prisjakt bruker bots til å fylle inn info, så det er nok at de henter info feil plass.

 

Såvidt jeg vet så er det ingen OLED-panel med 120hz, verken tv eller mobil. Er der utfordringen ligger, ikke i hdmi standarden.

HDMI 2,0 er begrenset til 18 Gbps så problemet er definitivt i HDMI-standarden også. 18 Gbps holder til 4k60 med 24bit fargedybde. HDMI 2,0a/2.0b gir HDR-støtte. Først med HDMI 2.1 blir det nok båndbredde til å kjøre 4k/120 (og faktisk opp til 10k/120). Første produktene kommer vel i løpet av 2019 ser det ut til. 

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Lekker telefon. 9600,- NOK er likevel litt mye.

 

Morsomt at telefonen kan lade andre enheter, kunne jo laget et tårn av den samme telefonen.

 

Du får den for 5000 kr pr i dag, alle mobil tlfer har full pris første gang Di kommer ut, apple som egentlig holder prisene oppe på sine modeller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...