Gå til innhold

I Danmark takker el-bilistene nei til å kjøre i kollektivfeltet: – Det vil bare skape dårlig stemning


thelebrity68

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med noen flere elbil fordeler ville det antagelig blitt mange flere av dem. Men nå er de vel ikke så gjennomsyret av bompenger og ferjeforbindelser i Danmark. Eller kanksje det bare er foreningens holdninger som har gjort at medlemstallet ikke er høyere blandt elbil eierne.

Skrevet

Syntes vi kan fjerne både elbil og taxi fra kollektivfeltet i norge, vi kan gjerne også bytte navn på feltet og heller la buss og lastebil kjøre der.

 

Lastebiler har virkelig ingenting å gjøre i det feltet. Skal en gjøre noe med de blir det å forby de å kjøre på innfartsveiene i rushtiden.

  • Liker 2
Skrevet

Lastebiler har virkelig ingenting å gjøre i det feltet. Skal en gjøre noe med de blir det å forby de å kjøre på innfartsveiene i rushtiden.

Hvorfor ikke? Det fungerer utmerket i mange land nedover europa, man slipper da også elefantrace.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjører aldri min elbil i kollektivfeltet, det er flaut. Jeg har dog ikke dette i umiddelbar nærhet så det er sjeldent jeg i det heletatt har muligheten. 

 

Det synes jeg du skulle revurdere. Kapasiteten på veiene ble utnyttes best mulig. Da bør elbiler kjøre i kollektivfeltet når det er ledig kapasitet der.

Som fossilbilist i Oslo synes jeg det er ganske irriterende å stampe i kø bak elbiler når det er god plass i kollektivfeltet ved siden av.

  • Liker 2
Skrevet

Det synes jeg du skulle revurdere. Kapasiteten på veiene ble utnyttes best mulig. Da bør elbiler kjøre i kollektivfeltet når det er ledig kapasitet der.

Som fossilbilist i Oslo synes jeg det er ganske irriterende å stampe i kø bak elbiler når det er god plass i kollektivfeltet ved siden av.

 

Som sagt, jeg er sjeldent i denne situasjonen så det utgjør nok ingen forskjell sånn sett. Jeg føler meg uansett utilpass der. Snart skal alle ut uansett, så det er bare å forberede seg på mer kø :)

  • Liker 1
Skrevet

Jeg foreslår å ikke reservere enkelte felt til bestemte kjøretøytyper slik at man får en dårlig kapasitetsutnyttelse i alle tilfeller der balansen mellom antall kjøretøy er ulikt balansen mellom antall felter. Altså nesten alltid. Alle kjøretøy bør få kjøre i alle feltene.

 

Jeg vet om et sted med 4-felts vei men ofte kø fordi 99% av kjøretøyene har ikke lov til å kjøre i to av feltene. Disse to feltene har ett kjøretøy hver halvtime. Så sitter man der i køa og forbanner seg over det ledige feltet som nesten ingen bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...