Gå til innhold

Retrotråden, eldre datamaskiner og maskinvare.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er billigversjonen av TNT2 med halv minnebuss. Jeg har et slikt også i den ene maskinen. Skal bytte det ut med et Geforce 4200Ti jeg kjøpte for 50kr på Finn :)  

Perfekt :)

 

Kortet yter egentlig nok til mitt bruk da - iallfall forløpig. Men fant et Geforce 2 MX400 jeg tenkte å bytte til, det har iallfall en liten vifte på seg. Men jeg la nettopp to 120mm corsair SP high performance vifter over CPU og GPU (de er kalde som bare det nå) men det tryner fortsatt. Det må være hovedkortet (dipping) som ikke støtter 700 mhz. Alternativt er det at win98se er installert på compact flash. Skal teste å installere direkte på HDD.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Perfekt :)

 

Kortet yter egentlig nok til mitt bruk da - iallfall forløpig. Men fant et Geforce 2 MX400 jeg tenkte å bytte til, det har iallfall en liten vifte på seg. Men jeg la nettopp to 120mm corsair SP high performance vifter over CPU og GPU (de er kalde som bare det nå) men det tryner fortsatt. Det må være hovedkortet (dipping) som ikke støtter 700 mhz. Alternativt er det at win98se er installert på compact flash. Skal teste å installere direkte på HDD.

Kan godt være CPU er for rask for resten av systemet. Eller at BIOS er inkompitabel med Coppermine og allikevel klarer å starte. Selv om jeg ikke har vært borti noe sånt selv. Lykke til, du finner nok ut av det etterhvert. Hvis du bytter CPU, GPU og RAM og fremdeles har feilen så er det i alle fall noe på hovedkortet som er gåent vil jeg tro. 

Lenke til kommentar

Jeg har fått mitt IBM PS/2 system 8550z nå med skjerm og tastatur. Harddisken spinner opp og jeg får dette. Starter med den første linja og så får jeg resten hvis jeg trykker enter noen ganger. Hva er dette for noe?

post-164530-0-47470200-1547141402_thumb.jpg

 

Red: Den er jo låst selvfølgelig. Har jeg nøkkelen? Nope:/

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Husk at du må leve opp til navnet ditt, derved bruke en 7.62x54 og en SVD Dragunov til å åpne låsen :D

 

Ble så jeg klarte å bøye toppen av kassa over låsen uten å ødelegge noe, så nå har jeg tatt ut batteriet over natta for å resette passord. (trengte visst såpass tid) 

 

post-164530-0-76827700-1547743924_thumb.jpg

 

Det vi ser her er (fra venstre) Arcnet nettverkskort, kontrollerkort for ekstern 360k floppy som er koblet via et annet kort som tar en diskstasjon plass, jeg synes det er en rar løsning. Internt MCA kort for ESDI harddisk på 60MB, noe som var en av de større tilgjengelig faktisk.  Helt bakerst til høyre er den jævla låsen. Helt til høyre er en strømforsyning som jeg mener er på 90w. 

 

Under høytaleren helt foran til venstre er ett hvitt verktøy for å poppe opp de hvite naglene man kan se helt bakerst, men de er over alt og man kan ta i fra hverandre hele maskinen med bare det (eller med bare fingrene) 

 

Til å være 30 år er det en veldig strøken maskin, denne kommer jeg til å like godt etter jeg har fått den i gang:) 

 

post-164530-0-06262100-1547743647_thumb.jpg

 

Har fått samlet sammen noen 486 prosessorer nå, blir vel et 486 bygg snart ^^ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...