Gå til innhold

Retrotråden, eldre datamaskiner og maskinvare.


Anbefalte innlegg

Det er samme layout på floppykontakten hos meg. Mange floppykabler har ikke noen pin blendet av. Jeg ville skaffet en slik. Jeg har laget Voodoo2 SLI kabler av en del floppy-kabler jeg hadde til overs :dremel:  men skal se om jeg har noen flere som kan passe.

Hvis du ikke vil vente på at kabel kommer i posten kan du prøve å borre ut (eller pirke ut med nål) den blenda kontakten, jeg er rimelig sikker på at den er bare fylt igjen. Den er sikkert ikke i bruk heller så det skal ikke ha noe å si om pin'en ikke fungerer.   

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er 5155 i hus. Måtte gi diskstasjon A litt rens med alkohol for at den skulle lese diskettene, ellers så er alt tipp topp. Noen klissklass merker vil være slitsomme å få bort ser det ut som men er fornøyd. :) Fikk med et 20 talls disketter og de fleste fungerer ser det ut til. Problemet kommer når jeg vil skrive programmer på nye disketter, må skaffe 360k disketter og diskettstasjon, si ifra hvis dere vet av :) 

 

post-164530-0-54324300-1541882473_thumb.jpg

post-164530-0-41901500-1541882488_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gotek? De er litt jalla. Du holder inne begge knappene mens du kobler strøm på den. Den vil da dele USB-stikka opp i 1000 (bokstavlig talt!) partisjoner som du ikke får tilgang på på noen annen måte enn via PC-en den er koblet til. Du kan ikke bare legge filer rett på USB-stikka uten videre. Jeg har i hvertfall ikke funnet noe software som klarer det.

Lenke til kommentar

Nei dette vet jeg. Jeg har brukt USB floppy manager v1.40i til å lage "diskettene" på usb-pinnen, og lagt inn diverse på de ulike. Har til og med et regneark for å holde oversikt over de  :)

 

Men, når den er tilkoblet så kan jeg ikke bruke knappene til å velge de ulike "diskettene". Kobler jeg ide kabel fra så kan jeg betjene knappene igjen .. så enten er det kabelen, eller så er det dip switchen? Lener litt mot kabelen da den ene terminalen er borret opp - får prøve å få tak i en ny kabel å se om det hjelper.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det er gotek ja.

Jeg har fulgt denne oppskriften

 

https://m.youtube.com/watch?v=taFP1J_lZBI&t=41s

 

Skal da gå å lese direkte fra denne? Ser jo lekende lett ut hos han karen iallfall ..

Rart. Softwaren (og en annen software som liksom skal fungere) fungerer ikke på mine 2 Gotek. Må manuelt kopiere ut på floppy og så kopiere fra floppy til Gotek med en gammel PC med ekte floppykontroller.

Lenke til kommentar

Kanskje du har en annen utgave av gotek?

 

Ellers kan jeg melde at compact flash til IDE fungerer knall. Bare sørg for at partisjonen er slettet før du begynner .. min kom ny med fat32 filformat, da fungerte det svært dårlig.

 

Alt er oppe å går her nå etter en del detektivarbeid mhp drivere. Bare den forbanna goteken som gjenstår. Trenger den ikke forløpig da, og vil tro det er kabelen som er problemet i mitt tilfelle. Får spore opp en 34pin som ikke har noen blokka terminaler.

 

Duke 3D next. ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...