Gå til innhold

Retrotråden, eldre datamaskiner og maskinvare.


Anbefalte innlegg

Ikke si sånn da. :p Tar jo motet fra en stakkar. Har snart alle delene jeg trenger, men det tar tid å finne alt.

Kjenner jeg er sugen på et IBM model M keyboard. Men de koster skjorta. Må være heldig på søpla tror jeg.

 

Diablo 1 et første på lista min tror jeg. Duke 3d og doom 1/2 også. Så videre til unreal og quake. Gleder meg

 

Kan gjøre det til mer et rituale da... men en kvelds underholding for meg blir å få mest bang for the buck... Så noen middelmådige runder med Pubg, litt walking simulatior i Scum. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker nesten ikke coffe lake maskina mi lenger. Drit lei så måtte finne på noe nytt.

 

har godt minner om spelling fra barndommen, men tror jeg lar The elderscrolls: Arena ligge. Gog lar en jo oppleve retro gaming på nytt hardware. Med Dosbox emulering da :) Men morro, husker godt romstering inne gamle kabinetter, hybel kaniner og kutting av hud på skarpe metallkanter :p

Lenke til kommentar

Var innom lokal søppelplass i dag. Karen som jobba der hvor elektroavfall leveres sa jeg måtte være ekstremt heldig for å få tak i noe. De kjørte det som regel rett i knuseren :( Hadde fått inn 10 gamle maskiner i forrige uke fra en nedlagt arbeidsplass (som virka svært lovende) men de hadde gått rett i knusa. Jeg måtte bare "ha flaks" siden de ikke la noe til siden. 

 

Surt. 

Lenke til kommentar

Installerte et USB PCI kort nettopp. Jeg hadde bare en diskett som "fungerte" med feil på 50% av sektorene. Fikk heldigvis over "mass storage" driverne så jeg kunne bruke USB penn i stedet x)

 

BTW, denne er faktisk litt interessant, med tanke på hva man får med så er ikke prisen så dårlig.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=131676112 

Merk at det er bud så prisen er bare lokkepris.

Lenke til kommentar

486.jpg

 

Gjorde en bra handel i dag (Dette er langt i fra alt ^^). Hvis noen trenger eldre type ram, så er det mulig jeg har.

Mulig jeg trenger noen 128 mb sdram moduler, 100 eller 133 MHz (133 klokker vel bare ned til 100 på mitt HK så det skal bli ett fett).

 

Problemet er vel egentlig at posten er så dyr at jeg heller kan kjøpe fra Tyskland :(

Lenke til kommentar

Mulig jeg trenger noen 128 mb sdram moduler, 100 eller 133 MHz (133 klokker vel bare ned til 100 på mitt HK så det skal bli ett fett).

 

Problemet er vel egentlig at posten er så dyr at jeg heller kan kjøpe fra Tyskland :(

SDram ja, det svarte hullet i samlingen x) Jeg har 30 pin, 72 pin, DDR og DDR2 x)

Jeg har en 128mb 133mhz med brikker på begge sider jeg kan sende da.

 

@Sedsberg, har aldri sett slike adapter, jeg installerte et USB-kort, men det er ikke optimalt siden en del DOS-spill feks. ikke finner musen selv når man kjører de under win98. Prøvde et seriell-ps2 adapter, men fant ut at ingen av ps2 musene jeg har støtter seriell. (eller så er seriell portene mine gått) Så må vel bite i det sure eple å kjøpe en dyr seriell mus. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...