Gå til innhold

VW besøker batteriprodusenten annenhver uke for å være sikker på at de får nok batterier


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Det er kun i Norge man kan overbevises om at produsentene ligger etter på EV utviklingen..

I resten av verden er det knapt folk som har hørt om de, og vertfall ikke har råd til å kjøpe de.

Vil heller si at det er bare i Norge at man klarer å overbevise folk om at produsentene *ikke* ligger bak. Det er stort sett bare i Norge at de store produsentene leverer elbiler.

 

F.eks:

post-346141-1011_thumb.jpeg

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil heller si at det er bare i Norge at man klarer å overbevise folk om at produsentene *ikke* ligger bak. Det er stort sett bare i Norge at de store produsentene leverer elbiler.

 

F.eks:

attachicon.gif10C71D60-53E7-41F0-88CD-44F9BCB20C87.jpeg

 

Så det du mener er at VW og Toyota som solgte over 20 millioner kjøretøy (med fortjeneste) i 2017 kommer til å selge mindre og tjene mindre fra 2020?

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om VW sine tall er gode for fossil eller EV? Fossil kommer til å selge mer enn EV i lang tid enda. Salget av fossilbiler øker hvert år. 

 

Jeg tror ikke du forstår VW sin strategi her. Og jeg forstår ikke hva du mener med at vi "venter og venter"? VW har alltid fulgt planen sin. Jeg kan linke deg planen deres om du vil? Vi vet akkurat når satsingen deres vil gi biler ut av fabrikkene. Med planer om rundt 2 mill nye EV i produksjon innen 2025 for hele gruppen.

https://insideevs.com/vw-electric-car-1-million-2025/

 

Her er hele pressemeldingen. De begynner i 2020. Lager 150K det året. Som forresten er umulig hører vi på Tesla, hvordan kan noen skalere opp produksjon raskere enn Tesla? Og så opp til 1 mill på 5 år for VW. Du ser et par specs der og. For plattformen deres.

 

Jeg forstår ikke hvorfor folk er så sykelig opptatt med hva som er på markedet i dag. Og later som om VW starter 10 år bak Tesla når de kommer med ID i 2020. De gjør jo ikke det. Tesla har enda ikke klart å fikse produksjonen av bilene sine skikkelig engang. Det er forskjellen til etablerte store selskap. VW vil ikke fikse ting mens de utvikler. De utvikler og så ruller ut. De har ingenting å tjene og mye å tape på å lansere elbiler som Tesla gjør. E-Golf og E-Up må de lansere ellers så får de politikere ol som kommer og klager på at de ikke har EV. Alle produsenter har en EV modell eller to som de lager minst mulig av siden de ikke tjener penger på det. 

 

ID fra VW er en satsing som er ment å tjene dem penger, og selge bra. Og problemet med å mene VW er i trøbbel er at deres satsing på EV er enorm. Mye større en Tesla. Og fortsatt frem mot 2025 vil fossilsalget øke. Og i 2025 vil VW ha nesten samtlige modeller i EV versjon. De vil ha stort produksjon. De har kontrakter med Samsung SDI, LG Chem og CATL. Så VW vil ha sin produksjon timet veldig bra med når global EV produksjon tar virkelig av. Liksom ser ikke folk på tallene? Joda 40% nybiler i Norge er elektriske. Alle andre land i verden? Knapt hørt om elektriske biler. Vi er en ekstremt tidlig fase av EV.

 

 

Angående teknologi så er du klar over at SW kan kjøpes? Se på Huawei. Hvor mye SW hadde de? Og på et par år så har de slått Apple i salgstall. Selv om Apple sitter på så mye SW. Basert på din logikk burde Huawei aldri klart å slå Apple i salg.

 

 

Jeg håper du vet det, men VW ble stiftet i 1937. De ble bedømt av amerikanerne til å være så søppel at det ikke var verdt å stjele. De stjal alt annen bilindustri i Tyskland. VW bygget seg opp fra etterkrigstiden. De bygget seg opp til å bli langt større en "bedre" produsenter Daimler og BMW. Og knuste amerikanske Ford og GM. Sammen med VW så vokste to andre "elendige" bilselskaper Toyota og Kia/Hyundai ut av krigens aske. USA er kanskje verdens største billand. Likevel har deres bilprodusenter til alle tider laget mindre gode biler, og klarer konsistent å havne på bunn i biler med mye feil. Tesla sin fabrikk i Fremont var en tidligere JV mellom GM og Toyota der GM prøvde å lære hvordan de kan lage biler som Toyota. De lærte ingenting... Og så tok Tesla over og tenkte de var myyyye smartere og endte opp med massive problemer. Og bilene deres har mye like problemer som det en ser fra GM, Ford. virker som om USA sitt bilde på bil er ulik resten av verden. Ford er eneste selskap som ikke har vært konk i USA.

 

VW derimot? Det er et selskap som kom ut av dieselkrisen med dobling i inntekt for 2017. 

 

Beklager, men selv om Tesla har kommet med et par gode biler så betyr det ikke slutten for noen som helst. Det som er faren for store selskap er manglende vilje til å adaptere. Og VW viser tydelig vilje til å adaptere. Og for å være ærlig ethvert selskap i EU MÅ. Ellers kan de ikke selge biler i EU. Så det at selskapet som har annonsert den største EV satsingen av alle skal spås mørk fremtid pga manglende adaptasjon til EV? Hvor finner folk på sånt?

 

Og kanskje er VW dårlige på SW og klarer ikke å lage en bra løsning. Derimot så kan VW finne et annet selskap som kan sørge for den tjenesten. Kan Tesla finne noen andre til å lage biler for dem?

 

Annonsert satsning ja. Vi får se hvordan det blir. Hittil har det vært konsept. Tror du og VW undervurderer nettverkseffekten av å være først ute med en GOD elbil. Mulig de får seg en smell når de endelig får ut fingern. De  "tesla-killerne" som "kanskje kommer i 2050" konkurrerer med noe Tesla hadde for 5 år siden.

 

Jeg skjønner strategien til VW - de vil la Tesla og andre gjøre "drittjobben" med å bane vei med nye elbiler, og så skal de liksom komme og ta innersvingen på dem. Spørs om forspranget ikke blir for stort. Alt er ikke penger. Du kan satse milliarder på noe og fortsatt få et resultat som ligger langt bak det noen smartinger har kommet opp med.

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
Lenke til kommentar

Annonsert satsning ja. Vi får se hvordan det blir. Hittil har det vært konsept. Tror du og VW undervurderer nettverkseffekten av å være først ute med en GOD elbil. Mulig de får seg en smell når de endelig får ut fingern. De  "tesla-killerne" som "kanskje kommer i 2050" konkurrerer med noe Tesla hadde for 5 år siden.

 

Jeg skjønner strategien til VW - de vil la Tesla og andre gjøre "drittjobben" med å bane vei med nye elbiler, og så skal de liksom komme og ta innersvingen på dem. Spørs om forspranget ikke blir for stort. Alt er ikke penger. Du kan satse milliarder på noe og fortsatt få et resultat som ligger langt bak det noen smartinger har kommet opp med.

Jeg forstår ikke negativiteten? Hva er det med Tesla eiere å være ekstremt optimistiske om Tesla, men negative rundt ALLE andre? 

 

Du sier du forstår strategien til VW. Etter jeg har forklart det. Og klarer altså å skrive noe helt annet, som heller ikke stemmer. Det stemmer heller ikke med VW sine egne offisielle uttalelser. Så du gidder ikke å lese hverken det jeg eller VW skriver og kommer opp med din egen teori??

 

 

Jeg forstår ikke hvordan du er så negativ til et selskap du helt klart ikke leser noe om engang. Hvordan kan du være så sikker på at Tesla ligger så bra an vs VW når du ikke har lest noe om planene, modellene, strategien deres? Hvor kommer denne selvsikkerheten basert på totalt manglende faktagrunnlag fra?

 

Minner meg på undersøkelser i USA der folk blir mer sikre på å bombe Ukraina dess mindre de vet om Ukraina.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke negativiteten? Hva er det med Tesla eiere å være ekstremt optimistiske om Tesla, men negative rundt ALLE andre? 

 

Du sier du forstår strategien til VW. Etter jeg har forklart det. Og klarer altså å skrive noe helt annet, som heller ikke stemmer. Det stemmer heller ikke med VW sine egne offisielle uttalelser. Så du gidder ikke å lese hverken det jeg eller VW skriver og kommer opp med din egen teori??

 

 

Jeg forstår ikke hvordan du er så negativ til et selskap du helt klart ikke leser noe om engang. Hvordan kan du være så sikker på at Tesla ligger så bra an vs VW når du ikke har lest noe om planene, modellene, strategien deres? Hvor kommer denne selvsikkerheten basert på totalt manglende faktagrunnlag fra?

 

Minner meg på undersøkelser i USA der folk blir mer sikre på å bombe Ukraina dess mindre de vet om Ukraina.

 

Nuvel. Jeg bare vet hvor dårlig Car-Net fungerer, og trekker videre konklusjoner utifra dette. Resten tror jeg ikke før jeg ser det. Det må en helt sinnsyk snuoperasjon til på internett- og softwarefronten iallefall. Kanskje de får det til nå etter å ha strevd siden 2014?

 

Tyskerne er gode på lokale realtime-systemer men de er elendige på skytjenester.

 

https://insideevs.com/volkswagen-electric-car-delay-id-hatch/ ooooog vi venter og vi venter.

 

"Production of the first model, Volkswagen I.D. hatchback in Zwickau, Germany still is expected to hit 100,000 units in the first year" Det er vel mindre enn 5000 per uke, eller hur? 

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...