Gå til innhold

Her er Kia-en over 5000 nordmenn venter på


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For litt mer info:

 

http://www.mynewsdesk.com/no/kia-norge/pressreleases/europapremiere-for-kia-e-niro-2730278

 

Samt noen som vet noe angående app? Jeg har lest en slik kommentar tidligere:

 

"Det har vært null app hos Hyundai/Kia på grunn av manglende telemetri i Europa. Dermed blir heller ikke andre slike tilkoblede tjenester å finne i europeiske versjoner før telemetri kommer på plass. "

 

De sa på lanseringen, noe vagt, at en app ville tilbys- hvordan stiller den saken seg? Kan jeg styre forvarming fra en app f.eks.? Lading? Google maps og slikt fungerer fint på skjermen? Som muligens fremgår av spørsmålet mitt er jeg ikke helt familiær med disse tingene.

Lenke til kommentar

For ordens skyld. Tesla-Bjørn har testet både modell3, Kona og Niro i langdistanse test med jevnt 90 km/t. 

Alle oppnådde 500 km rekkevidde.

Det er her du bommer mister, både Kona og Niro er utrolig energieffektive.

Vet du i hele tatt hva du snakker om, eller er det vanlig drittslenging og krisemaksimering om alt som ikke er amcars?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

For litt mer info:

 

http://www.mynewsdesk.com/no/kia-norge/pressreleases/europapremiere-for-kia-e-niro-2730278

 

Samt noen som vet noe angående app? Jeg har lest en slik kommentar tidligere:

 

"Det har vært null app hos Hyundai/Kia på grunn av manglende telemetri i Europa. Dermed blir heller ikke andre slike tilkoblede tjenester å finne i europeiske versjoner før telemetri kommer på plass. "

 

De sa på lanseringen, noe vagt, at en app ville tilbys- hvordan stiller den saken seg? Kan jeg styre forvarming fra en app f.eks.? Lading? Google maps og slikt fungerer fint på skjermen? Som muligens fremgår av spørsmålet mitt er jeg ikke helt familiær med disse tingene.

 

Det eneste jeg har fått vite er at bilen IKKE kan koble seg til nettverk. Så du kan ikke fjernstyre den og den vil ikke ha live kartdata.

Lenke til kommentar

Vet du i hele tatt hva du snakker om, eller er det vanlig drittslenging og krisemaksimering om alt som ikke er amcars?

Tja, her slenger jeg dritt om målemetoden WLTP og ikke biler. Jeg mener at WLTP ikke er en god målemetode, og at man burde brukt EPA da det som regel er mer realistisk.

Lenke til kommentar

Det er bevist at for både Kona og Niro er det fullt innenfor å klare oppgitt WLTP rekkevidde i sommervær med 20-25 grader.

Jeg ser dog poenget ditt, mange biler er ikke i nærheten av å klare det som er oppgitt, dette gjelder både f.eks Nissan Leaf og Jaguar I-Pace som ser ut til å sluke mye strøm.

Lenke til kommentar

«Hun kan ikke si noe om hvor raskt de kan si noe om pris og leveringstider.»

 

Så noe av det viktigste i elbil-verden, kan hun ikke engang gi en indikasjon på?

 

Blir vel som Kona da, 2 år’ish for de som ikke allerede har bestillt. Velkommen i papirbil-klubben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...