Gå til innhold

Hevder Get skal erstatte Get Box med ny Android TV-dekoder


Anbefalte innlegg

Du glemte en ting - prisen! Her jeg bor koster det over kr. 200 mer pr. mnd enn de gamle pvr-boksene. Det er forøvrig valgfritt å oppgradere pr. boenhet. De nye wifi+ routerene har vi allerede.

 

Forøvrig vil vi jo få raskere nett om vi går for ny løsning, men det blir bortkastet for de fleste her. Vi klarer oss med langt lavere hastighet enn det vi har i dag, egentlig. Og selv har jeg parkert altibox og kjører ip-tv fra annen leverandør på de såkalte "gamle trege linjene 50-50").

 

Skulle ønske vi kunne få den nye løsningen til samme pris, det er helt uaktuelt å betale så mye de forlanger. Da velger de fleste å gå for egne løsninger som ip-tv, rikstv osv. Med Rikstv og andre løsninger kan man spleise med naboen og få svært rimelige tjenester.

Vi gjorde der jeg bodde før. kastet Get på dør og gikk for lynet, alle fikk 250/250mbit inkludert i fellesutgiftene samt Lynet dekket alle kostnader med innføring av fiber inkludert graving og trekking til hver enhet, de som ville kunne tegne TV via IP-TV til en brøkdel av prisen av hva Get kunne tilby også inkludert "per enhet" pris som betales av sammeiet (300kr)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det er dessverre ikke mulig å oppgradere per boenhet når avtalen er med sameiet, ikke med hver enkelt boenhet. De skulle klart hatt et bredere tilbud med de nye boksene, MEN, jo flere som får utstyr som 4K-TV osv, jo mer linje trenger man, ikke at 150mbit er noe man trenger i slike tilfeller, men behovet går klart opp. 50 og 100 hadde vært fine "lavterskel"-tilbud.

Jeg fikk beskjed om at det var mulig, og fikk egen pris basert på kollektivavtalen. Prisen ble som nevnt drøye to hundrelapper mer pr. mnd.

 

I sameier og borettslag synes jeg egentlig TV bør være ute av felleskostnadene og heller inn med fiber, men det beste er jo om man kan velge begge deler. Liker dårlig kollektive avtaler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vi gjorde der jeg bodde før. kastet Get på dør og gikk for lynet, alle fikk 250/250mbit inkludert i fellesutgiftene samt Lynet dekket alle kostnader med innføring av fiber inkludert graving og trekking til hver enhet, de som ville kunne tegne TV via IP-TV til en brøkdel av prisen av hva Get kunne tilby også inkludert "per enhet" pris som betales av sammeiet (300kr)

kr. 300 for både TV og 250/250 nett?

Lenke til kommentar

......

Android TV er lagd for TV som utgangspunkt, og sammenlignet med kinabokser med modifisert Android fungerer Android TV mye bedre.

Mitt inntrykk er at mye avhenger likevel av maskinvaren Get går for. Hvis de velger for svak maskinvare (og derav billigere produksjonskostnader) blir opplevelsen desto dårligere, også på Android TV.

.....

Har selv to Kina-Android-enheter og synes dette fungerer utmerket.

Veldig greit at man har støtte for alt av Androidapper, og stort sett veldig stabil.

 

Min Kinaboks er vel så stabil som boksen fra Get.

 

Noen få ganger opplever man litt hakking, så hardware har nok litt å si. Jeg har kjøpt de litt billigere variantene som sikkert ikke har maks ytelse...

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

DVB delen kompliserer boksen, ellers kunne de benyttet NVIDIA Shield e.l. Hvem er det som ser på DVB-C/S/T om noen år? De over 70? Tiden et overmoden for aktører som bundler innhold i en Android-tv app som bare krever Internett tilgang. Er nok siste gang CD, Get og andre kommer med egenutviklede DVB+IP bokser. Kommer det ikke en app-bundle så vil folk bundle sammen atv-apper selv med NRK, TV2, Netflix, ++. Synd at TV2 somler sånn med atv-appen sin.

Lenke til kommentar

At TV fremdeles finnes i 2018 er mye på grunn av påtvunget koblingssalg. Oppheving av avtalene der abonnement nå er koblet til oppgradering av spredenett bør forbys.

 

Hvis man kan bruke Android så skjønner jeg veldig lite av vitsen med lineær distribusjon.

 

Jeg har til dags dato ikke opplevd noen måte å like gode bilder som jeg får via parabol, via nett/streaming.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DVB delen kompliserer boksen, ellers kunne de benyttet NVIDIA Shield e.l. Hvem er det som ser på DVB-C/S/T om noen år? De over 70? Tiden et overmoden for aktører som bundler innhold i en Android-tv app som bare krever Internett tilgang. Er nok siste gang CD, Get og andre kommer med egenutviklede DVB+IP bokser. Kommer det ikke en app-bundle så vil folk bundle sammen atv-apper selv med NRK, TV2, Netflix, ++. Synd at TV2 somler sånn med atv-appen sin.

 

Enn så lenge er der ingen alternativ for meg som er kresen på lyd og bilde. DVB-S/parabol er overlegent i forhold til alt annet jeg har sett og prøvd.

Lenke til kommentar

Har selv to Kina-Android-enheter og synes dette fungerer utmerket.

Veldig greit at man har støtte for alt av Androidapper, og stort sett veldig stabil.

 

Min Kinaboks er vel så stabil som boksen fra Get.

 

Noen få ganger opplever man litt hakking, så hardware har nok litt å si. Jeg har kjøpt de litt billigere variantene som sikkert ikke har maks ytelse...

 

For det første er ikke slike kinabokser lagd for TV. Du får en dårlig launcher tilpasset TV, men appene kjører i mobilversjon. Det betyr at du stort sett må ha tastatur og mus liggende i sofaen for å kunne bruke enheten.

 

I tillegg så er ikke disse kinaboksene sertifisert av Netflix og få/ingen støtter Widevine L1 som er påkrevd for mer enn 480p netflix og amazon prime (opptil 1080p). Skal du ha 4K netflix må boksen i tillegg være sertifisert av Netflix. Hvis du søker opp "test patterns" i netflix på din kinaboks så vil du se at den ikke har skikkelig DRM-støtte og derav gir dårlig kvalitet.

 

Get sin boks er i følge ryktene sertifisert, mens Nvidia Shield og Xiaomi MiBox er bekreftet sertifisert.

 

Android TV har også innebygd Chromecast, noe som gjør at du kan spille av stort sett alt på disse enhetene. 

 

Kinabokser funker stort sett bare til kodi/plex, men utover det vil det stort sett alltid være bedre med en skikkelig Android TV-enhet foran en kinaboks.

 

 

For ordens skyld, er det den nye Huawei-løsningen til Altibox du tenker på her?

 

Ja, det er det. Android TV er langt mer egnet enn Altibox sin løsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har i alle år brukt pvr-funksjon i stor grad hos Get, Altibox, Rikstv osv. og er svært glad i opptak for  å se TV når det passer. Når jeg så bruker Android TV eller NRK-appen for den sakens skyld så ligger jo programmene der kun i en begrenset periode om de ligger der i det hele tatt. 

Er det noen av disse androidboksene/appene som kan fungere som en pvr, altså ta opp programmene som går på feks. Altibox eller Rikstv-appene? (helst like enkelt som linær-tv-boksene fungerer).

(føler meg litt dum nå, men spør likevel)

Lenke til kommentar

Gets største problem er at de absolutt skal fortsette med koaks. Selv med fiber til terskel og DOCSIS 3.1 er koaks veldig gammeldags. Denne boksen løser ikke noe annet enn at man får noen nye funksjoner som man ikke trenger. 4K på en settop boks er bare tull. Finnes ikke noe innhold og leverandørene vil ikke bruke båndbredden sin på å sende det heller.

 

Det eneste bra jeg kan si om Get er at AppleTV appen dems var ganske bra.

 

Jeg fikk kastet ut Get i borettslaget her. Fikk inn Homenet 1000/1000 for 399,- med 5 års binding. Gikk fra en tvpakke fra Get til 379,- i måneden og alle måtte kjøpe internett selv, hvor over halvparten ikke brukte tv pakken. Så nå har alle internett inkludert i husleien og kan kjøpe tv pakker om de ønsker.

Jeg prøvde meg på viasat 4k boks. Bortkastet. Viaplay appen på AppleTV var ikke noe å skryte av heller. Får prøve rikstv i neste omgang om jeg i det heletatt vil ha et abonnement og en settop boks.

Lenke til kommentar

kr. 300 for både TV og 250/250 nett?

 

Nei bare nett, de som ønsket TV kunne kjøpe dette selv. 90kr eller noe i mnd, (5 ut av 60 gjorde det)

Fra hvilken leverandør?

Husker ikke må sjekke litt i papirene. 

 

 

Gets største problem er at de absolutt skal fortsette med koaks. Selv med fiber til terskel og DOCSIS 3.1 er koaks veldig gammeldags. Denne boksen løser ikke noe annet enn at man får noen nye funksjoner som man ikke trenger. 4K på en settop boks er bare tull. Finnes ikke noe innhold og leverandørene vil ikke bruke båndbredden sin på å sende det heller.

 

Det eneste bra jeg kan si om Get er at AppleTV appen dems var ganske bra.

 

Jeg fikk kastet ut Get i borettslaget her. Fikk inn Homenet 1000/1000 for 399,- med 5 års binding. Gikk fra en tvpakke fra Get til 379,- i måneden og alle måtte kjøpe internett selv, hvor over halvparten ikke brukte tv pakken. Så nå har alle internett inkludert i husleien og kan kjøpe tv pakker om de ønsker.

Jeg prøvde meg på viasat 4k boks. Bortkastet. Viaplay appen på AppleTV var ikke noe å skryte av heller. Får prøve rikstv i neste omgang om jeg i det heletatt vil ha et abonnement og en settop boks.

 

 

 

 

Nå skal de sies at fiberen flyttes nærmere og nærmer kundene hele tiden, men jeg er enig med det, Get tviholder på coaxen med labber ut og dårlig kvalitet. 

Endret av -Night-
Lenke til kommentar

Endelig! Har gets nåværende get mikro box. Den er så og si ubrukelig. Kan ikke ha den tilkoblet til tven da den overkjører hele tv systemet slik at tv'n ikke finner anynet+. Dette gjør at tv'n ikke finner lydplanken som er tilkoblet med arc hdmi inngang. Kan koble get boksen direkte i planken, men da må jeg koble ut boksen igjenn for å få lyd på andre funksjoner som andre tilkoblinger og smart tv. Har vert i kontakt med på get og samsung flere ganger for å få ordnet det. Get mener problemet ligger i samsungsystemet, mens samsung mener det ligger i programvaren til get boksen da problemet kun oppstår når get boksen er tilkoblet. Hadde tidligere canal digital uten problemer. Hadde det ikke vert for at avtalen med leverandøren er igjennom boretslaget hadde jeg valgt vekk leverandøren fra dag 1. I dag ligger bare getboksen i tv hyllen uten å være tilkoblet.

Lenke til kommentar

Get2-boksen er langt i fra idealvare, det har vel alle bekreftet. 
Men dog leverer den et mye bedre tv-signal enn det jeg får på den cheapo boksen fra altibox. 

Bor nå i et splitter nytt sameie i Bærum hvor viken fiber / altibox har levert nett. I avtalen med sameiet, ligger det bare fast tv-pakke inkludert, en rimelig gnien en. Jeg har en LG 4k oled (2017modell), som fikk ganske så fint tv-bilde på get-signalet hvor jeg bodde før, men synes det ser helt grusomt ut nå med altibox. Mistenker at de kjører en skikkelig lusen bitrate? 

Er det noen som har erfaring med de forskjellige dekoderne? Har de løsninger med bedre bilde? 
Dekoderen her heter Arris vip1853

Heldigvis har sameiet også gode rabatter på nett fra altibox, sikkert noe vi fikk fordi de har klart å bake inn den grusomme tv-løsningen som standard i husleia. Har nå den nest tregeste pakken på 80/80, og vurderer faktisk å nedgradere. Maks hastighet blir bare trukket på noen downloads et par ganger i måneden, netflix streamer jo kun på 15.526Mbit også i 4k dolby vision. 

Lenke til kommentar

Du kan bruke fjernkontrollen via wifi, det visste du ikke  :tease:

 

Det er en sannhet med en fantastisk modifikasjon.

 

Merk at når du deaktiverer wifi på din Get Box II, vil ikke fjernkontrollen lenger fungere på wifi, men bruke IR.

Skal du bruke fjernkontrollen over wifi, så må du altså la get-boksen være gateway og aksesspunkt!

 

For alle med mer enn terningkast to i teknisk interesse og/eller kompetanse, så er dette naturligvis totalt uaktuelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Get2-boksen er langt i fra idealvare, det har vel alle bekreftet. 

Men dog leverer den et mye bedre tv-signal enn det jeg får på den cheapo boksen fra altibox. 

 

Bor nå i et splitter nytt sameie i Bærum hvor viken fiber / altibox har levert nett. I avtalen med sameiet, ligger det bare fast tv-pakke inkludert, en rimelig gnien en. Jeg har en LG 4k oled (2017modell), som fikk ganske så fint tv-bilde på get-signalet hvor jeg bodde før, men synes det ser helt grusomt ut nå med altibox. Mistenker at de kjører en skikkelig lusen bitrate? 

Er det noen som har erfaring med de forskjellige dekoderne? Har de løsninger med bedre bilde? 

Dekoderen her heter Arris vip1853

Heldigvis har sameiet også gode rabatter på nett fra altibox, sikkert noe vi fikk fordi de har klart å bake inn den grusomme tv-løsningen som standard i husleia. Har nå den nest tregeste pakken på 80/80, og vurderer faktisk å nedgradere. Maks hastighet blir bare trukket på noen downloads et par ganger i måneden, netflix streamer jo kun på 15.526Mbit også i 4k dolby vision. 

Har tilsvarende box. Den er relativt stabil men bildekvaliteten er så som så. Jeg synes den har for mye kontrast og har hatt problemer med å få justert dette. Nå bruker jeg Rikstv fordi de tilbyr ukesarkiv, HBO med mer. Altibox må da ha vært fremstilt på 80-tallet. På den nye oleden får jeg justert endel så nå ser ikke Altibox like ille ut, men... Skulle ønske jeg kunne velge bort Altibox-tv som ligger i husleia, men fibernettet er veldig bra og betales separat. Betaler altså for både Altibox-tv og Rikstv :( Det var ren nytelse å koble Rikstv til den nye tv'n.

Lenke til kommentar

 

Det er en sannhet med en fantastisk modifikasjon.

 

 

Skal du bruke fjernkontrollen over wifi, så må du altså la get-boksen være gateway og aksesspunkt!

 

For alle med mer enn terningkast to i teknisk interesse og/eller kompetanse, så er dette naturligvis totalt uaktuelt.

 

Ikke veldig overraskende at WiFi antenne på boksen må være aktive for at WiFi skal fungere :p Beste løsningen er å la GetBox'en være TV-dekoder, og ha et separat modem eller modemruter for bredbåndet.

 

Forøvrig støtter ikke Getbox2 mer enn 260mbit heller, så uansett greit å ha et litt nyere modem.

Lenke til kommentar
Ble solgt inn på et tilbud fra Get, pakken ankom i dag. Det er GetboxII og en Sagecom modem/router (har 350/20).

Ser da at jeg får forskjelig IP på Getbox og router. Får også to trådløse nettverk.

Jeg ble lovet at jeg kunne få den gamle fjernkontrollen (foretrekker dedikerte knapper framfor kun menystyring), selger påsto at det var ny software som støtter begge typer. Det ble skrevet inn i bestillingen, men fulgte ikke med. Får se om de makter å levere. Ellers blir det retur.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...