Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Prute hos bruktbilforhandler


muummi

Anbefalte innlegg

Skal for å se på bruktbil hos forhandler senere i uka, og tenker jeg er nødt til å prøve å prute litt. Problemet er bare at jeg er skikkelig dårlig på det. Finnes det noen eksperter her?

Hva kan jeg forvente å kunne prute ned en bruktbil? Er det evt mulig å kunne få med seg nye dekk eller et tilhengerfeste etc på kjøpet?

Skjønner at dette vil være veldig individuelt fra kjøp til kjøp, men jeg tar gjerne i mot tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La han bruke tid på deg. Virk interresert. Så når han har brukt en del tid på deg sier du noe a la dette "Nja... Den passer egentlig veldig godt for meg. Men kunne du gått ned litt i pris? Det er litt i meste laget for meg akkurat nå."

Når han allerede har brukt tid på deg er det lettere å få han på glid enn hvis du åpner med det.

 

...er min erfaring hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

'et nei har du, et ja kan du få'

 

Det er bare å foreslå en pris. Å si du kan ta den med på dagen cash feks lønner seg. Eller så kan du feks på en bil som har stått til salg en stund til 250k, si at 'jeg kan ta den med nå pga xx ripe osvosv til 200k så er du kvitt bilen og problemer så tar jeg den som den er uten mas om garanti' osv. Bare prøv deg fram.i verste fall sier han nei, så prøver du et annet bud. Du blir ikke kasta ut. Nordmenn suger til å prute, dessverre og heldigvis.

Lenke til kommentar

Jeg hater pruting ut og inn. Så kjøp enten ting nytt eller regn med å bli lurt trill rundt.

 

Darkbill: Det er svindlerne som skal prise ting riktig, og ikke for å gjøre seg selv millionær. Jeg fungerer sånn at hvis jeg opplever tillit og god service, så kommer jeg tilbake og anbefaler stedet til andre. Det vil jeg ikke bli dømt for. Man kan godt bli millionær, men ikke på grunn av at man er flink til å overprise. Heller på grunn av at man gjør en god jobb, yter god service til mange.

Lenke til kommentar

Jeg hater pruting ut og inn. Så kjøp enten ting nytt eller regn med å bli lurt trill rundt.

 

Darkbill: Det er svindlerne som skal prise ting riktig, og ikke for å gjøre seg selv millionær. Jeg fungerer sånn at hvis jeg opplever tillit og god service, så kommer jeg tilbake og anbefaler stedet til andre. Det vil jeg ikke bli dømt for. Man kan godt bli millionær, men ikke på grunn av at man er flink til å overprise. Heller på grunn av at man gjør en god jobb, yter god service til mange.

Nja, salg og kjøp er og vil alltid være en markedsplass der man har litt krig. Eneste formål er å tjene penger. Som bilforhandler er det jo gjerne mye penger man burde tjene så man er forberedt på garanti og reklamasjon og så videre. Derfor er ting jo priset høyere så folk kan prute. Og når bilen er høyere priset enn de andre har det en slags omvendt psykologi hos folk, de vil ha den enda mer for den er dyrere og må jo være bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pruting til en fornuftig grad er bra, og helt klart innenfor med 65000 bruktbiler til salgs om dagen (bare på finn, i Norge). I flere tilfeller er det faktisk forhandler som pruter for meg, dersom jeg virker å bli mindre interessert. Har opplevd forhandlere gå ned flere tusen for å få en avgjørelse. Tenker at mange forhandlere legger seg noe høyt i starten for å se an interesse og heller senker etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...