Niklasp Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Tesla øker prisen på Model 3 med firehjulsdrift... Igjen Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/
LMH1 Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Deretter bestemte selskapet seg for å senke prisen på Dual Motor-pakken til 4000 dollar i juni. To måneder senere, i august, økte de prisen tilbake til 5000 dollar. Nå, én måned senere, øker de prisen med 20 prosent til rekordhøye 6000 dollar. Økes i pris på grunn av leveringsproblemer? Tror ikke tesla selger så mye da. 3 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589258
FrihetensRegn Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 En dyr elbil blir enda dyrere, hva ellers er nytt? Og det selv med store subsidier. Model 3 kommer aldri til å bli en reell konkurrent til Golf, Camry eller andre billige ICE biler. 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589265
MrEspen Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 En dyr elbil blir enda dyrere, hva ellers er nytt? Og det selv med store subsidier. Model 3 kommer aldri til å bli en reell konkurrent til Golf, Camry eller andre billige ICE biler. Det har de da heller aldri sagt. De mener sin nærmeste konkurrent er BMW 3-serie, som har en startpris på 425k. Det finnes andre elbiler der ute som fint konkurrerer i det segmentet du snakker om. Direkte sammenlignet med prisen på Model S vil Model 3 koste ca 430k i Norge. 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589286
FrihetensRegn Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) Det har de da heller aldri sagt. De mener sin nærmeste konkurrent er BMW 3-serie, som har en startpris på 425k. Det finnes andre elbiler der ute som fint konkurrerer i det segmentet du snakker om. Direkte sammenlignet med prisen på Model S vil Model 3 koste ca 430k i Norge.Billigste 3 serie koster $35k i USA altså kr293k. Det er mulig de får på plass en $35k Model 3 til neste år, men å gjøre noe innhogg i ICE markedet greier de ikke (type 400 000-500 000 US enhetssalg i året) Edit: Model 3 selger allikevel bra nå som de greier å øke produksjonen: Jeg vil dog tørre å påstå at en base Model 3 er mere i Golf/Camry/Accord klassen av sedaner, og det er der de kan stjele kunder. En Camry, selv om den er større enn en Model 3, starter på $24k, altså kr200k. Et godt stykke billigere enn Model 3. Skal Model 3 være annet enn en "hype-modell" som skal selge 200 000+ enheter hvert år, må de ned i pris. Endret 11. september 2018 av FrihetensRegn 4 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589294
potetskrell Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Det har de da heller aldri sagt. De mener sin nærmeste konkurrent er BMW 3-serie, som har en startpris på 425k. Det finnes andre elbiler der ute som fint konkurrerer i det segmentet du snakker om. Direkte sammenlignet med prisen på Model S vil Model 3 koste ca 430k i Norge.Billigste 3 serie koster $35k i USA altså kr293k. Det er mulig de får på plass en $35k Model 3 til neste år, men å gjøre noe innhogg i ICE markedet greier de ikke (type 400 000-500 000 US enhetssalg i året) Edit: Model 3 selger allikevel bra nå som de greier å øke produksjonen: De gjør allerede innhogg. 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589311
FrihetensRegn Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 De gjør allerede innhogg. Et lite innhogg. Ikke nok til å skremme de store (Ford, GM, Toyota, VW) 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589325
bshagen Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) Det har de da heller aldri sagt. De mener sin nærmeste konkurrent er BMW 3-serie, som har en startpris på 425k. Det finnes andre elbiler der ute som fint konkurrerer i det segmentet du snakker om. Direkte sammenlignet med prisen på Model S vil Model 3 koste ca 430k i Norge.Billigste 3 serie koster $35k i USA altså kr293k. Det er mulig de får på plass en $35k Model 3 til neste år, men å gjøre noe innhogg i ICE markedet greier de ikke (type 400 000-500 000 US enhetssalg i året) Edit: Model 3 selger allikevel bra nå som de greier å øke produksjonen: Jeg vil dog tørre å påstå at en base Model 3 er mere i Golf/Camry/Accord klassen av sedaner, og det er der de kan stjele kunder. En Camry, selv om den er større enn en Model 3, starter på $24k, altså kr200k. Et godt stykke billigere enn Model 3. Skal Model 3 være annet enn en "hype-modell" som skal selge 200 000+ enheter hvert år, må de ned i pris. Er dette prisene, FØR eller ETTER fratrekk? Husk på elbiler og insentiver, i USA også Endret 11. september 2018 av bshagen Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589327
PaulKemp Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 3 med lang rekkevidde blir bra. Den legger seg jo noe over Kona, Leaf med 60 kWh, og de andre som kommer i pris, men til gjengjeld har den Tesla teknologi (softwarepakke). I norge er det hele GARANTERT et marked for en litt mindre Tesla som koster rundt 450.000. 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589354
FrihetensRegn Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Er dette prisene, FØR eller ETTER fratrekk? Husk på elbiler og insentiver, i USA også Alle listeprisene på elbiler er før man tar med det såkalte "tax credit" som er på opptil $7500. Men det gir mindre utslag på Model 3 enn større og dyrere elbiler som Model X. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589360
bshagen Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) PaulKemp, ville også sagt at Tesla sitt ladenettverk er en god gulrot for å velge Tesla EDIT: Men det må taes med, FrihetensRegn. Du må få med hele bildet. Endret 11. september 2018 av bshagen Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589361
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 En dyr elbil blir enda dyrere, hva ellers er nytt? Og det selv med store subsidier. Model 3 kommer aldri til å bli en reell konkurrent til Golf, Camry eller andre billige ICE biler. Det er ikke meningen heller. Model 3 stiller i en helt annen klasse enn disse. Skal du ha noe ala camry så får det vel bli en sliten Leaf, da Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589363
CaZpeR Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Det er dyrere enn for både Tesla Model S og Model X, hvor oppgraderingen koster 5000 dollar. Merk at det er dyrere enn det den var på Model S og X tidligere. Da disse kun leveres med firehjulsdrift per dags dato. Slik det er skrevet så fremstår det som at oppgraderingen koster 5000 dollar i dag. Noe den ikke gjør da det ikke lenger er noe tilvalg. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589421
3VOEADCN Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Tredje pris på tre måneder. Så innen leveringer til Norge (de skal vel mette markedet i hjemlandet først) har de vel endret prisen 24 ganger. Så denne endringen egentlig ingen betydning for oss. 6 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589423
3VOEADCN Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 ...store subsidier.... Fravær av avgifter er ikke det samme som subsidier. Å kalle det subsidier kommer i samme kategori "new-speak" som når politikere sier "GI skattelette". Som om de er gavmilde. I normal språkbruk skulle det hett at de TAR mindre skatt. 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589433
Espen Hugaas Andersen Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Jeg vil dog tørre å påstå at en base Model 3 er mere i Golf/Camry/Accord klassen av sedaner, og det er der de kan stjele kunder. En Camry, selv om den er større enn en Model 3, starter på $24k, altså kr200k. Et godt stykke billigere enn Model 3. Skal Model 3 være annet enn en "hype-modell" som skal selge 200 000+ enheter hvert år, må de ned i pris.De skal ned til $35k. Og å sammenligne med Camry er ikke spesielt meningsfullt. En Camry er et helt kurrant transportmiddel, men det stopper der. Model 3 er en premiumbil med massive ytelser og teknologi. Ser man på en Camry XSE V6, som forøvrig starter på nesten $35k, så gjør den 0-60 mph på 6,1 sekunder. En Model 3 til $35k gjør det på 5,6 sekunder. Og forskjellen i størrelse er ganske ubetydelig. Model 3 er litt kortere, men den gjør opp for det med å ha et ekstra bagasjerom foran, slik at bagasjeplassen er ca lik. De nærmeste konkurrentene til Model 3 er BMW 3-serie, Audi A4 og Mercedes C-klasse. Og i forhold til disse er den priset ganske riktig. 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589450
LMH1 Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Man kan lure når bilene er 100% selvkjørte nivå 4-5 hvor dyre de vil bli da? Prisen går vel eller oppover istedenfor ned. Tror i 2030 muligens vil selvkjørt model 3 billigst utgave koste 1 milion kr. Ergo ikke lønnsomt å eie bil. 2 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589469
Lilac1 Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Jeg vil dog tørre å påstå at en base Model 3 er mere i Golf/Camry/Accord klassen av sedaner, og det er der de kan stjele kunder. En Camry, selv om den er større enn en Model 3, starter på $24k, altså kr200k. Et godt stykke billigere enn Model 3. Skal Model 3 være annet enn en "hype-modell" som skal selge 200 000+ enheter hvert år, må de ned i pris.De skal ned til $35k. Og å sammenligne med Camry er ikke spesielt meningsfullt. En Camry er et helt kurrant transportmiddel, men det stopper der. Model 3 er en premiumbil med massive ytelser og teknologi. Ser man på en Camry XSE V6, som forøvrig starter på nesten $35k, så gjør den 0-60 mph på 6,1 sekunder. En Model 3 til $35k gjør det på 5,6 sekunder. Og forskjellen i størrelse er ganske ubetydelig. Model 3 er litt kortere, men den gjør opp for det med å ha et ekstra bagasjerom foran, slik at bagasjeplassen er ca lik. De nærmeste konkurrentene til Model 3 er BMW 3-serie, Audi A4 og Mercedes C-klasse. Og i forhold til disse er den priset ganske riktig. Dette er som å påstå at en trehjulssykkel blir premium om du fester en rakettmotor på den, men teslalobbyen har aldri helt klart å differensiere mellom høy effekt og en bil som faktisk er kompetent sammenskrudd, antakelig fordi de aldri har kjørt sistnevnte. 3 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589495
Espen Hugaas Andersen Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Dette er som å påstå at en trehjulssykkel blir premium om du fester en rakettmotor på den, men teslalobbyen har aldri helt klart å differensiere mellom høy effekt og en bil som faktisk er kompetent sammenskrudd, antakelig fordi de aldri har kjørt sistnevnte.Har kjørt nyere 3-serie og var ikke spesielt imponert. Ganske klaustrofobisk, og alt for masse unødvendige brytere og tull. Nå er interiør og slikt ganske/helt subjektivt, men jeg vil definitivt heller ha interiøret til Model 3 enn interiøret til 3-serie. Model 3 er heller ikke bare rask i en rett linje. Fjæringen er ganske avansert for klassen, og får i all hovedsak gode tilbakemeldinger fra biljournalister. Det gjenstår å se om performance Model 3 er raskere enn BMW M3 på bane, men det er fullt mulig. 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589500
Salvesen. Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Et lite innhogg. Ikke nok til å skremme de store (Ford, GM, Toyota, VW) Hvorfor skal en skremme noen? Tesla selger akkurat så mye som de klarer å pumpe ut, det er jo en fantastisk posisjon å være i. 4 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1823814-tesla-%C3%B8ker-prisen-p%C3%A5-model-3-med-firehjulsdrift-igjen/#findComment-24589522
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå