Gå til innhold

Kia varsler 485 kilometer rekkevidde for Niro Electric


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg bruker hengerfestet omtrent én gang i måneden, minst annenhver måned. Hvis jeg skulle hatt en bil uten hengerfeste, måtte jeg enten hatt to biler eller lånt bil hver gang jeg trengte det. Da blir det bare krøkkete.

 

Ja absolutt enig i det! Forhåpentligvis kommer det brukbare biler som passer slike behov fremover :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spennende at de går for CCS og ikke CHAdeMO. Hvordan er det, er det noen EU-direktiv bak dette? Da er det vel bare nye Leaf som beholder CHAdeMO for hurtiglading? (Selv om den morsomt nok til normallading nå har fått type 2, som jo brukes til kommunikasjonsdelen av CCS.)

 

Det er vel greit at de kommer seg over til en felles standard. Chademo får man jo ikke brukt hjemme, da må bilene ha en Type 1 eller 2 ved siden av slik som Nissan, Kia osv har hatt før. Da er det bedre med Type 2 som kan kombineres med CCS.

Lenke til kommentar

Ser bra ut dette, synd det var kun 1000 biler på "first edition" spesielt siden det alt er over 4000 som har reservert bilen.

 

 

Det blir stadig tyngre for el-bil haterne fremover ; -)

Snarere tvert imot. Vente i flere år på et produkt som innen den tid er utdatert er idioti

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ser bra ut dette, synd det var kun 1000 biler på "first edition" spesielt siden det alt er over 4000 som har reservert bilen.

 

 

Det blir stadig tyngre for el-bil haterne fremover ; -)

Snarere tvert imot. Vente i flere år på et produkt som innen den tid er utdatert er idioti

Ganske tydelig at du ikke vet hva du prater om. Sammenlign en fossilbil med elbil idag så ser du rimelig kjapt at elbilene er standard utstyrt med mye mer utstyr enn fossilebiler. Kia og Hyundai gir deg til og med ventilerte seter i biler til under 300k nytt. Kia Niro er en gamechanger og første elbil som vil dekke veldig mange sitt behov for bil

Lenke til kommentar

Ganske tydelig at du ikke vet hva du prater om. Sammenlign en fossilbil med elbil idag så ser du rimelig kjapt at elbilene er standard utstyrt med mye mer utstyr enn fossilebiler. Kia og Hyundai gir deg til og med ventilerte seter i biler til under 300k nytt. Kia Niro er en gamechanger og første elbil som vil dekke veldig mange sitt behov for bil

Vel, det er jo ett problem, og det er at batteriteknologien utvikler seg lynraskt nå. Så hvis noen kommer (som et par produsenter har lovet, blant annet Hyundai) med faststoffbatterier i løpet av 2-3 år, er det fare for at prisene på alle brukte, nåværende elbiler vil falle voldsomt. Derfor blir jeg nok humpende rundt med min dieseldrevne XC60 2013 i 3-4 år til, før jeg går over til en elbil MED hengerfeste. ;) Selvsagt sparer man på å kjøre elbil nå, men spørsmålet er om man sparer nok over de neste 3-4 årene til at det faktisk lønner seg, iallfall for meg som bor i Mandal og kjører gjennom bomstasjoner et par ganger i måneden. Dette virker som et siste sukk av nåværende generasjon.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Sammenlign Leaf som kostet nesten 300 tusen når den kom i 2011, mot Niro som vil koste 350 tusen og kommer i 2019.

Det er et kvantesprang mellom de bilene på de aller fleste områder.

Det vil ikke komme noe som knocker ut dagens biler over natten, skjer ikke. Det som kommer er ørsmå drypp av oppgraderte batterier som på BMW i3, og noen nye modeller.

Lenke til kommentar

Vel, jeg bruker hengerfestet omtrent én gang i måneden, minst annenhver måned. Hvis jeg skulle hatt en bil uten hengerfeste, måtte jeg enten hatt to biler eller lånt bil hver gang jeg trengte det. Da blir det bare krøkkete.

 

De har vel fortsatt ikke avgjort om denne skal kunne få hengerfeste eller ei.

Mye mulig at de første 1000 ikke får det, men det er snakk om at det skal kunne bli en "opsjon".

Da blir det sikkert en liten henger, omkring 750 kg snakker en om. Det er nå hva man "påstår" i enkelte motorsider i andre land.

Det står vel litt på godkjenninger og slikt, for sånt papir arbeid tar tid. Her forsøker Kia å smi mens jernet er varmt, for å komme raskt på markedet. Så ikke umulig at det kommer hengerfeste, litt lenger frem i tid. En får vel vente og se.

Lenke til kommentar

Dette kan i løpet av 1 års tid, bli en bil som kan puste Nissan Leaf i nakken, når det kommer til salgstall i 2020 tror jeg. Det er nok ikke mange biler som vil ha tilsvarende rekkevidde med samme pris og garanti.

 

Bagasje plass er også litt større enn hva Nissan Leaf har, så det er en spennende bil. Får den også hengerfeste, ja da vil nok mange kikke nærmere på denne tror jeg.

Lenke til kommentar

Vel, Tesla gjorde jo over natta at så å si alt annet som fantes da, ble leketøy (mye av det var jo også fabrikksombygde biler med vanlige blybatterier, som Citroen og Peugot, hvis jeg ikke husker feil, ellers var det jo Leaf og symaskinene til Mitsubishi og søsterbilen deres som kom det samme året, og iallfall de siste var ikke verd mange kronene etter noen år). Så jeg ville ikke være for sikker på at det ikke kommer et nytt kvantesprang de nærmeste 3-4- årene. Og hengerfeste med 750 kilo er ikke mye poeng, mange må kunne dra en båt hvis det skal være mulig å ha elbilen som eneste bil og da er vel 1500 kilo minimum.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...