Mannen med ljåen Skrevet mandag kl 13:25 Skrevet mandag kl 13:25 (endret) Woke med svinekjøtt 😻 Jeg hamstret strimlet svinekjøtt på Extra for over 600 kroner. Hadde heldigvis gjort plass i fryseren i går. Endret mandag kl 14:20 av Mannen med ljåen 1 2
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 11:36 Skrevet tirsdag kl 11:36 Ny pizza, siden Rema hadde billig skinke. 😻 1
Gouldfan Skrevet onsdag kl 06:44 Skrevet onsdag kl 06:44 (endret) Ser ut som det blir en stor Sjøørret til middag idag, har fisket. Endret onsdag kl 08:34 av Gouldfan 6
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 14:10 Skrevet onsdag kl 14:10 Frityrstekt biffkjøtt med peppersaus på kinesisk restaurant 😻 1
Gouldfan Skrevet onsdag kl 16:46 Skrevet onsdag kl 16:46 Da er sjø ørret servert med resten av Riesling vi sparte fra sist. 4
Duriello Skrevet onsdag kl 16:55 Skrevet onsdag kl 16:55 (endret) Gouldfan skrev (10 minutter siden): Da er sjø ørret servert med resten av Riesling vi sparte fra sist. Finnes lite som slår egenfiska ørret. 🤤🤤🤤 Hvordan tilberedte du/dere den? Endret onsdag kl 16:57 av Duriello
Gouldfan Skrevet onsdag kl 17:22 Skrevet onsdag kl 17:22 (endret) Duriello skrev (34 minutter siden): Finnes lite som slår egenfiska ørret. 🤤🤤🤤 Hvordan tilberedte du/dere den? Ovnstekt ørret med sjalottløk og baby tomater inni ørret med urter og sitronpepper.. Ørret 35 minutter 200° i aluminium folie med grønnsaker inni. Og ovnsdampede nypoteter også i ovn ovenfor jeg er norsk og må ha Rømme til ørret, kona spiste uten rømme. Salat var også veldig godt til med olivenolje og siden det er sommer så er det godt med ananas til. Prøvde å få tak i Asparges, men det var for dyrt og utsolgt også, en crispy salat med litt frukt passet ypperlig. Det er kjempe lett, vår ørett som var ganske stor var ferdig på 35 minutter 200° i aluminiumsfolie. Jeg hadde også litt smør på nypoteter, jeg skrelte de ikke. Synes nypoteter er best med skallet på. Veldig lite jobb, bare å vente til det er ferdig stekt i ovn og å tilberede. Vi renset selvsagt fisken da, utenom hode og hale som vi lar stå. Kona og jeg også elsker fiskehode. Det beste kjøttet sitter faktisk på hodet. Kona spiste hodet denne gangen, men har du ikke spist hodet av en torsk, prøv. Øyet er som å spise vann og kjøttet er såå mørt og mykt og godt... Endret onsdag kl 17:31 av Gouldfan 2
Duriello Skrevet onsdag kl 17:42 Skrevet onsdag kl 17:42 (endret) Gouldfan skrev (20 minutter siden): Ovnstekt ørret med sjalottløk og baby tomater inni ørret med urter og sitronpepper.. Ørret 35 minutter 200° i aluminium folie med grønnsaker inni. Og ovnsdampede nypoteter også i ovn ovenfor jeg er norsk og må ha Rømme til ørret, kona spiste uten rømme. Salat var også veldig godt til med olivenolje og siden det er sommer så er det godt med ananas til. Prøvde å få tak i Asparges, men det var for dyrt og utsolgt også, en crispy salat med litt frukt passet ypperlig. Det er kjempe lett, vår ørett som var ganske stor var ferdig på 35 minutter 200° i aluminiumsfolie. Jeg hadde også litt smør på nypoteter, jeg skrelte de ikke. Synes nypoteter er best med skallet på. Veldig lite jobb, bare å vente til det er ferdig stekt i ovn og å tilberede. Vi renset selvsagt fisken da, utenom hode og hale som vi lar stå. Kona og jeg også elsker fiskehode. Det beste kjøttet sitter faktisk på hodet. Kona spiste hodet denne gangen, men har du ikke spist hodet av en torsk, prøv. Øyet er som å spise vann og kjøttet er såå mørt og mykt og godt... Fornuftige folk. Er som at jeg skulle gjort det selv. 👍 Bon appetit. Endret onsdag kl 17:42 av Duriello 1
Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 12:27 Skrevet torsdag kl 12:27 Pizza med påleggsskinke igjen. Datovare-pizzabunnene tok opp så mye plass i fryseren. Må lage noe med torsk snart. 😻 1
Maskinfører Skrevet torsdag kl 21:39 Skrevet torsdag kl 21:39 Gouldfan skrev (På 15.7.2026 den 8.44): Ser ut som det blir en stor Sjøørret til middag idag, har fisket. Få ut alle beina av fisken 🙂 1
Maskinfører Skrevet torsdag kl 21:40 Skrevet torsdag kl 21:40 Mannen med ljåen skrev (På 13.7.2026 den 15.25): Woke med svinekjøtt 😻 Jeg hamstret strimlet svinekjøtt på Extra for over 600 kroner. Hadde heldigvis gjort plass i fryseren i går. Så godt ut mange år siden jeg spiste Wok 😻 1
Colin. Skrevet torsdag kl 22:59 Skrevet torsdag kl 22:59 Brødskiver med baconost-smør pluss oppkuttet kylling-pålegg. 👍 2
Colin. Skrevet torsdag kl 23:00 Skrevet torsdag kl 23:00 1 hour ago, Maskinfører said: Så godt ut mange år siden jeg spiste Wok 😻 Samme her hehe, men det så veldig godt ut. 😃 1
Maskinfører Skrevet torsdag kl 23:21 Skrevet torsdag kl 23:21 Colin. skrev (20 minutter siden): Samme her hehe, men det så veldig godt ut. 😃 Ja det gjorde det 😀
Mannen med ljåen Skrevet i går, 11:08 Skrevet i går, 11:08 (endret) Torskegryte 😻 Og siden jeg var tom for thailandsk red curry paste, bruke jeg tunisisk harissa i stedet. Det er like bra. Endret i går, 11:58 av Mannen med ljåen 1
Mannen med ljåen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Helt utrolig hvor mange datovarer fra Rema jeg klarte å presse inn i en allerede full fryser. Kostet over 1800 kroner. Må donere hvalbiff og steik til familie med mer frysekapasitet. Og hva skal jeg med tre liter fløte? 😻😻😻 Her blir mye god middag. 😻😻😻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå