Karltorbj Skrevet i går, 17:38 Skrevet i går, 17:38 Duriello skrev (Akkurat nå): Du er glad i pølse. 😁 Hjemmelaget fiskegrateng? I dag satt jeg faktisk aa tenkte paa aa kommentere det selv. vet at jeg har lagt ut ni av ti poelsebilder her inne. Har alltid en pakke liggende, kjoeper ikke flesk lenger, ogsaa dette med dato da. Det var det som vant i dag, De begynner aa naerme seg datoen, saa jeg legger dem ved siden av fiskegratengen i de neste to dagene, tenker jeg. For tiden, gaar det i mye usunn middagsmat, poelse og farse. Men jeg proever aa rette det opp igjen med aa spise sunt ellers. Men jeg maa innroemme at poelse er bankers, her i gaarden. 😄 2
:utakt Skrevet i går, 17:42 Skrevet i går, 17:42 Vokteren skrev (20 minutter siden): I kveld ble det deilig tapas bestående av diverse oster, pisket smør, kjeks, fenabog, oliven og nok av fyldig rødvin. Hvem vet om det blir en runde i sengehalmen også ? Kjeks i senga blir så mye smuler. 2
Karltorbj Skrevet i går, 17:58 Skrevet i går, 17:58 (endret) Duriello skrev (47 minutter siden): Du er glad i pølse. 😁 Hjemmelaget fiskegrateng? Hjemmelaget fiskegrateng : 400g First Price torsk frossenfilet blokk, purreloek. 100g makaroni. 5 dl melkesaus, med to egg i. Glemte broedsmulene. Endret i går, 18:11 av Karltorbj 2
Simen1 Skrevet i går, 18:38 Skrevet i går, 18:38 (endret) I dag ble det kyllingsalat med massevis av gode ingredienser Spoiler Kyllingfilet stekt i olivenolje, crispisalat, paprika, agurk, miniplommetomat, osteterninger, soltørkede tomater i solsikkeolje, pesto, flak av hvitløk raskt blachert i olivenolje, oliven, rømme, sukkererter, rødløk, knuste korianderfrø, linfrø og sesamfrø. Endret i går, 18:42 av Simen1 5
Kjetil Lura Skrevet i går, 19:01 Skrevet i går, 19:01 Hehe, denne minner litt om facebook. heeh Ikke vont ment folkens. Bedre her enn på den andre. 1
Kjetil Lura Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden I morgen skal jeg ha( Ytrefilet som er marinert med black garlic(vet ikke hva det er) og fløte gratinerte poteter. 1
Karltorbj Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Kjetil Lura skrev (6 minutter siden): I morgen skal jeg ha( Ytrefilet som er marinert med black garlic(vet ikke hva det er) og fløte gratinerte poteter. Black garlic var nytt for meg ogsaa, googlet det. Ser veldig spennende ut. Gammel fermentert hvitloek. https://plukkselv.no/blogs/sanketips/slik-lager-du-black-garlic 2 1
Simen1 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Karltorbj skrev (2 timer siden): Gammel fermentert hvitloek. Ikke fermentert men dampkokt. På lav temperatur over lang tid. Det står det skal skje en maillardreaksjon, men jeg er skeptisk til den påstanden. Og påstanden om mye antioksidanter. Antioksidantene forsvinner jo gjerne med steking, koking og sånt, nettopp fordi de oksiderende reaksjonene går raskere ved høyere temperaturer. Så instinktet sier meg at jeg bør finne noen mer troverdige kilder på hva som egentlig foregår. Jeg er absolutt ikke fremmed for å prøve, men jeg vil vite mer om det før jeg prøver. 1
Karltorbj Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Simen1 skrev (7 timer siden): Ikke fermentert men dampkokt. På lav temperatur over lang tid. Det står det skal skje en maillardreaksjon, men jeg er skeptisk til den påstanden. Og påstanden om mye antioksidanter. Antioksidantene forsvinner jo gjerne med steking, koking og sånt, nettopp fordi de oksiderende reaksjonene går raskere ved høyere temperaturer. Så instinktet sier meg at jeg bør finne noen mer troverdige kilder på hva som egentlig foregår. Jeg er absolutt ikke fremmed for å prøve, men jeg vil vite mer om det før jeg prøver. Jeg var litt rask der. Leste ikke saa mye, skal jeg vaere aerlig. Ble bare veldig fasinert av den beksvarte hvitloeken paa bildet. Men ikke fermentert, som jeg leste en annen plass, riktig det. 1
Vokteren Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Vokteren skrev (12 timer siden): I kveld ble det deilig tapas bestående av diverse oster, pisket smør, kjeks, fenabog, oliven og nok av fyldig rødvin. Hvem vet om det blir en runde i sengehalmen også ? Desserten ble fortreffelig for begge…. 1
kittycat Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden i dag blir det kylling brurger til middag med hjemmelaget pomfri 🍔 1
Mannen med ljåen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Wienerpølse i potetkake igjen, tømmer fryseren. 🌭 1
Woff Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Veldig enkel mat i dag, vafler med noe godt på... 😋 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå