Gouldfan Skrevet tirsdag kl 16:34 Skrevet tirsdag kl 16:34 (endret) Da er kylling middag servert, med en rimelig Pinot Noir fra Østerrike. Endret tirsdag kl 16:34 av Gouldfan 1 3
Gouldfan Skrevet tirsdag kl 17:37 Skrevet tirsdag kl 17:37 Hjemmelaget vanilje milkshake til dessert, fordi det er Varmt!! Her i Strømstad.. 3
Mannen med ljåen Skrevet tirsdag kl 17:52 Skrevet tirsdag kl 17:52 (endret) Dagens kveldssnack: Jarlsberg-chips med paprikakrydder. Laget med ostehøvel, lagt på bakepapir og stekt på 200 grader i 6 minutter. ChatGPT sin ide. Ekstra godt med en liten klatt med tyrkisk yoghurt oppå. Vil vurdere å steke 7-8 minutter neste gang. Endret tirsdag kl 18:05 av Mannen med ljåen 1 3
Duriello Skrevet tirsdag kl 18:39 Skrevet tirsdag kl 18:39 32 grader i skyggen, så røk på en baconcheese.. Tryggere det en å få heteslag på kjøkkenet.😂 1 2
frohmage Skrevet tirsdag kl 21:21 Skrevet tirsdag kl 21:21 Duriello skrev (2 timer siden): en baconcheese Regner med burger, men det kan jo også være pølse eller masse annet. Herlig kombo uansett! 1 1
Duriello Skrevet tirsdag kl 21:28 Skrevet tirsdag kl 21:28 frohmage skrev (6 minutter siden): Regner med burger, men det kan jo også være pølse eller masse annet. Herlig kombo uansett! Burger ja. 👍🙂 1
Mannen med ljåen Skrevet onsdag kl 12:37 Skrevet onsdag kl 12:37 (endret) Spare ribs med blomkålstappe og grønnsaker. 😀 Takket være datoavdelingen til Meny. Ja, blomkålstappe. Man stapper en blomkål. Tilsetter smør og fløte som hadde dårlig dato. Denne er mye lettere å stappe med: Hackit kjøttdeighakke Endret onsdag kl 20:01 av Mannen med ljåen 3
Duriello Skrevet onsdag kl 15:44 Skrevet onsdag kl 15:44 Pølser fra 'coop grill perfekt'-serien, med brød og en god potetsalat til. (Fått veldig sans for den tasty garlic pølsen altså.) 3
Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 13:15 Skrevet torsdag kl 13:15 (endret) Thai-inspirert torskegryte tilberedt i ildfast form igjen, men denne gangen med vårløk og selleri, i tillegg til red curry paste, chili, brokkoli, hvitløk, altfor mye kokosmelk og underkokt blomkålris. Likevel et vellykket måltid. Torsk med dårlig dato fra Meny, jeg sikret meg den siste pakken i går. Og jeg pyntet retten med fersk koreander. Nå har jeg en del blomkålrester med krydret kokosmelk-saus til overs, en base til en annen rett senere. Endret torsdag kl 15:20 av Mannen med ljåen 1 1
Woff Skrevet torsdag kl 15:26 Skrevet torsdag kl 15:26 Mannen med ljåen skrev (2 timer siden): Nå har jeg en del blomkålrester Du kan få litt her også? Kona laget den fantastiske blomkålsuppa til middagsmat i dag, vi hadde 6 gjester (totalt 😎) og de fleste spiste blomkålsuppa, men hunden og to barnebarn fikk grillpølser da.. 🙂 Og den helt nye pusekatten spiste tørrfor.. 😋 Den har vi hatt nå i nesten 24 timer.. 🥰 En aldeles herlig kattunge.. 1 1
Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 15:31 Skrevet torsdag kl 15:31 😻 Bilde av pusen? 🥰 Blomkålsuppe står også på min gjøremålsliste, men jeg har nå en del selleri, vårløk og hodekål. Hamstret utfordringer til meg selv, så jeg blir nødt til å lage noe godt med de ingrediensene før de blir gamle. Kålrulletter, kanskje? 2
Karltorbj Skrevet torsdag kl 15:34 Skrevet torsdag kl 15:34 (endret) Woff skrev (8 minutter siden): Du kan få litt her også? Kona laget den fantastiske blomkålsuppa til middagsmat i dag, vi hadde 6 gjester (totalt 😎) og de fleste spiste blomkålsuppa, men hunden og to barnebarn fikk grillpølser da.. 🙂 Og den helt nye pusekatten spiste tørrfor.. 😋 Den har vi hatt nå i nesten 24 timer.. 🥰 En aldeles herlig kattunge.. Du maa sende oss bilder paa, Tussi sin kattekull- traad. Endret torsdag kl 15:35 av Karltorbj 3
Mannen med ljåen Skrevet fredag kl 13:17 Skrevet fredag kl 13:17 https://gaardsand.no/produkter/kyllingconfit Meny hadde en bråte av disse til redusert pris pga. dato. Utrolig gode kyllinglår. Servert med asparges. 1 1
kittycat Skrevet fredag kl 20:31 Skrevet fredag kl 20:31 taco i morgen blir det hjemmelaget pizza 😁 1 2
Gouldfan Skrevet fredag kl 21:27 Skrevet fredag kl 21:27 (endret) Idag lagde jeg spagetti bolognese med blandings kjøttdeig og en boks italiensk tomat og kappet hvitløk og løk samt krydder. Den ble litt sterkere krydret enn vanlig trolig fordi jeg hadde i litt for mye pepper saus, hadde tatt noen øl og lyttet til høy musikk på stereon. Fredag. Til pastaen hadde jeg Cola zero. Sønnen likte maten iallefall, men neste gang skal jeg passe på å ikke krydre for mye... Imorgen blir det biff middag, tror kona fikser det meste, jeg hjelper til litt samt tar oppvasken. Endret fredag kl 21:27 av Gouldfan 1 1
Jarmo Skrevet fredag kl 23:57 Skrevet fredag kl 23:57 Mannen med ljåen skrev (På 22.7.2025 den 7:52 PM): med tyrkisk yoghurt oppå. Overlever du uten Tyrkisk yoghurt i det hele tatt? Eller blir det panikkanfall eller abstinens uten? 1
Mannen med ljåen Skrevet i går, 07:59 Skrevet i går, 07:59 (endret) Jeg kan nok overleve uten, men alt blir bedre med. Den erstatter andre meieriprodukter, som rømme. Derfor har den fortjent fast plass i kjøleskapet inntil jeg funnet et annet produkt jeg liker bedre. Jeg tar imot forslag. Jeg liker smaken og den stive konsistensen, andre yoghurter renner utover. Endret 23 timer siden av Mannen med ljåen 1
Karltorbj Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) Mannen med ljåen skrev (1 time siden): Jeg kan nok overleve uten, men alt blir bedre med. Den erstatter andre meieriprodukter, som rømme. Derfor har den fortjent fast plass i kjøleskapet inntil jeg funnet et annet produkt jeg liker bedre. Jeg tar imot forslag. Jeg liker smaken og den stive konsistensen, andre yoghurter renner utover. Synes den hoeres grei ut, er vel mye mindre fett i den, enn seterroemmenen ogsaa? Jeg har funnet ut, at magerosten til Kavli, er en veldig grei majoneserstatning. Smaker bedre, spoer du meg. Kanskje jeg skulle teste en dressing, med tyrkisk yoghurt og magerost, istedenfor, majones og seterroemme? Liker man aa drikke surt, er jo skummet kulturmelk et bra produkt. Smaker ikke som et slankeprodukt, slik som den vanlige skummet melken gjoer. Takk for gode tips. Endret 22 timer siden av Karltorbj 1
Mannen med ljåen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Pizza med svinekjøttdeig, tomatsaus, paprika og Jarlsberg. Det er jo lørdag. 1
Woff Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Åååå... Ønskereprise her! 😊 Kona lager nok en gang sin langtidsstekte kylling fra råvare. Etter stekingen er ferdig får kyllingen et siste lag med spesialkrydder fra Sverige før den grilles i stekeovnen sånn at det blir en gyllen og sprø skorpe! Aldeles superduper herlig mat! (Jeg går opp i vekt bare av å tenke på dette!) Nytes med vanlig salt potetgull og til dessert blir valget Ananas eller Jordbær! 😋😋 (Lille trille...) Endret 15 timer siden av Woff 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå