Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dagens kveldssnack: Jarlsberg-chips med paprikakrydder. Laget med ostehøvel, lagt på bakepapir og stekt på 200 grader i 6 minutter. ChatGPT sin ide.

yADO2aB.jpeg

Ekstra godt med en liten klatt med tyrkisk yoghurt oppå.
Vil vurdere å steke 7-8 minutter neste gang.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Thai-inspirert torskegryte tilberedt i ildfast form igjen, men denne gangen med vårløk og selleri, i tillegg til red curry paste, chili, brokkoli, hvitløk, altfor mye kokosmelk og underkokt blomkålris. Likevel et vellykket måltid. Torsk med dårlig dato fra Meny, jeg sikret meg den siste pakken i går. Og jeg pyntet retten med fersk koreander. Nå har jeg en del blomkålrester med krydret kokosmelk-saus til overs, en base til en annen rett senere.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

Nå har jeg en del blomkålrester

Du kan få litt her også? Kona laget den fantastiske blomkålsuppa til middagsmat i dag, vi hadde 6 gjester (totalt 😎) og de fleste spiste blomkålsuppa, men hunden og to barnebarn fikk grillpølser da.. 🙂
Og den helt nye pusekatten spiste tørrfor.. 😋 Den har vi hatt nå i nesten 24 timer.. 🥰 En aldeles herlig kattunge..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

😻 Bilde av pusen? 🥰

Blomkålsuppe står også på min gjøremålsliste, men jeg har nå en del selleri, vårløk og hodekål. Hamstret utfordringer til meg selv, så jeg blir nødt til å lage noe godt med de ingrediensene før de blir gamle. Kålrulletter, kanskje?

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
Woff skrev (8 minutter siden):

Du kan få litt her også? Kona laget den fantastiske blomkålsuppa til middagsmat i dag, vi hadde 6 gjester (totalt 😎) og de fleste spiste blomkålsuppa, men hunden og to barnebarn fikk grillpølser da.. 🙂
Og den helt nye pusekatten spiste tørrfor.. 😋 Den har vi hatt nå i nesten 24 timer.. 🥰 En aldeles herlig kattunge..

Du maa sende oss bilder paa, Tussi sin kattekull- traad.

Endret av Karltorbj
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Idag lagde jeg spagetti bolognese med blandings kjøttdeig og en boks italiensk tomat og kappet hvitløk og løk samt krydder.  Den ble litt sterkere krydret enn vanlig trolig fordi jeg hadde i litt for mye pepper saus, hadde  tatt noen øl og lyttet til høy musikk på stereon. Fredag.

Til pastaen hadde jeg Cola zero. Sønnen likte maten iallefall, men neste gang skal jeg passe på å ikke krydre for mye...

Imorgen blir det biff middag, tror kona fikser det meste, jeg hjelper til litt samt tar oppvasken.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (På 22.7.2025 den 7:52 PM):

med tyrkisk yoghurt oppå.

Overlever du uten Tyrkisk yoghurt i det hele tatt? Eller blir det panikkanfall eller abstinens uten?

;)

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg kan nok overleve uten, men  alt blir bedre med.

Den erstatter andre meieriprodukter, som rømme. Derfor har den fortjent fast plass i kjøleskapet inntil jeg funnet et annet produkt jeg liker bedre. Jeg tar imot forslag. Jeg liker smaken og den stive konsistensen, andre yoghurter renner utover. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Jeg kan nok overleve uten, men  alt blir bedre med.

Den erstatter andre meieriprodukter, som rømme. Derfor har den fortjent fast plass i kjøleskapet inntil jeg funnet et annet produkt jeg liker bedre. Jeg tar imot forslag. Jeg liker smaken og den stive konsistensen, andre yoghurter renner utover. 

Synes den hoeres grei ut, er vel mye mindre fett i den, enn seterroemmenen ogsaa?

Jeg har funnet ut, at magerosten til Kavli, er en veldig grei majoneserstatning. Smaker bedre, spoer du meg.

Kanskje jeg skulle teste en dressing, med tyrkisk yoghurt og magerost, istedenfor, majones og seterroemme?

Liker man aa drikke surt, er jo skummet kulturmelk et bra produkt. Smaker ikke som et slankeprodukt, slik som den vanlige skummet melken gjoer.

Takk for gode tips.

Endret av Karltorbj
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Åååå... Ønskereprise her! 😊 
Kona lager nok en gang sin langtidsstekte kylling fra råvare.
Etter stekingen er ferdig får kyllingen et siste lag med spesialkrydder fra Sverige før den grilles i stekeovnen sånn at det blir en gyllen og sprø skorpe! Aldeles superduper herlig mat!  (Jeg går opp i vekt bare av å tenke på dette!)
Nytes med vanlig salt potetgull og til dessert blir valget Ananas eller Jordbær! 😋😋 (Lille trille...)

Endret av Woff
  • Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...