Gå til innhold

Starte "på toppen" i OneNote når man bruker samme side


Celestrian

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bruke OneNote til en slags logg-/dagbok, men jeg ønsker å starte å skrive på toppen, hver gang, og ikke måtte scrolle meg ned til bunnen på en side.

 

F.eks. i Word så har jeg mulighet til å stå i toppen av et dokument og klikke "enter" et par ganger så flytter alt seg nedover. Det får jeg ikke til i OneNote, og opplever vel ikke helt at OneNote fungerer slik, og får det rett og slett ikke til.

 

Jeg vil altså da ha kanskje 20 sider som jeg skal inn og skrive litt på jevnlig, og ønsker å kjapt kunne bytte mellom sidene og både se den nyeste jeg har skrevet øverst, i tillegg til å raskt kunne skrive inn ny informasjon øverst.

 

Det blir fort veldig ineffektivt dersom jeg må scrolle meg ned til bunnen av hver side for å se hva som står/skrive ny info...

 

Var dette noenlunde forståelig forklart, og vet noen om noen enkel måte å få til dette på?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onenote er jo ingen tekst-editor, men et notatverktøy.

 

Det virker omtrent som word slik du beskriver, bortsett fra at de forskjellige notatene står inne i "blokker" (bokser)

 

Setter du cursor over en blokk og trykker på enter flere ganger så flyttes det under nedover.

 

Ellers kan du bruke funksjonen insert->space som lar deg flytte alt innhold nedover slik at du får "plass" der du drar cursoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...