Gå til innhold

SNIKTITT: LG Signature vask og tørk Tørketrommelen vet hva slags klær som kommer når vaskemaskinen er ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at du får Miele vaskemaskiner til en pris på nærmere 30.000kr burde ikke 20.000kr være så skremmende.

 

Nå er utvalget blitt så stort at jeg tror Miele vil miste markedsandeler. Jeg tviler på at det går an å leve på det der gamle greiene at ting varer og varer.

 

Mange slike enheter har bugs, og det kan være noe ordentlig strev å få det ordnet. Jeg tipper at noen lever med småbugs, eller kjøper seg nytt. Og når funksjonalitet og forenkling stadig lokker på nye enheter så er det litt gørr å sitte der med sin 15 år gamle Miele som aldri dør. Og når det kommer feil så er du så langt unna forbrukerklagemuligheter at det koster en liten formue å utbedre feil. Så jeg tror heller jeg går for et annet merke enn Miele som har en motor som er børsteløs og har 10 års garanti eller noe sånn jeg (neste gang).

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Med tanke på at du får Miele vaskemaskiner til en pris på nærmere 30.000kr burde ikke 20.000kr være så skremmende.

 

Nå er utvalget blitt så stort at jeg tror Miele vil miste markedsandeler. Jeg tviler på at det går an å leve på det der gamle greiene at ting varer og varer.

 

Mange slike enheter har bugs, og det kan være noe ordentlig strev å få det ordnet. Jeg tipper at noen lever med småbugs, eller kjøper seg nytt. Og når funksjonalitet og forenkling stadig lokker på nye enheter så er det litt gørr å sitte der med sin 15 år gamle Miele som aldri dør. Og når det kommer feil så er du så langt unna forbrukerklagemuligheter at det koster en liten formue å utbedre feil. Så jeg tror heller jeg går for et annet merke enn Miele som har en motor som er børsteløs og har 10 års garanti eller noe sånn jeg (neste gang).

Vet ikke helt, jeg...

 

Tror både foreldrene mine og besteforeldrene mine er veldig glade for at Miele til dels lager en del produkter som ser mer eller mindre like ut som de gjorde for 20 år siden, samt at de forhåpentligvis varer i 20 år fra de kjøpes :)

Lenke til kommentar

Må snart kjøpe meg nye vaskemaskin - til erstatning for den jeg kjøpte i 1992. Jeg vil primært ha en maskin som vasker tøy på en god måte, og som ikke kobles til noe som helst annet enn vann og strøm. Og som helt fungerer i 20 - 30 år.

 

Slik utviklingen går ser det ikke ut til å bli mulig så mye lengre.

 

@G: Den mest forenkla maskina er den hvor man kun kaster inn klærne, har i vaskemiddel og trykker på en knapp for å få i gang vasken. Alt med touchskjerm og mengder av vaskeprogrammer og innstillinger er ingen forenkling.

Lenke til kommentar

Må snart kjøpe meg nye vaskemaskin - til erstatning for den jeg kjøpte i 1992. Jeg vil primært ha en maskin som vasker tøy på en god måte, og som ikke kobles til noe som helst annet enn vann og strøm. Og som helt fungerer i 20 - 30 år.

 

Slik utviklingen går ser det ikke ut til å bli mulig så mye lengre.

 

@G: Den mest forenkla maskina er den hvor man kun kaster inn klærne, har i vaskemiddel og trykker på en knapp for å få i gang vasken. Alt med touchskjerm og mengder av vaskeprogrammer og innstillinger er ingen forenkling.

 

Det blir nok etter hvert slik at man bruker én knapp til å starte en vask som automatisk vet hva du trenger. Kan ikke tenke meg at utviklingen stopper på dette området, på samme måte som alt annet i verden.

Lenke til kommentar

Må snart kjøpe meg nye vaskemaskin - til erstatning for den jeg kjøpte i 1992. Jeg vil primært ha en maskin som vasker tøy på en god måte, og som ikke kobles til noe som helst annet enn vann og strøm. Og som helt fungerer i 20 - 30 år.

 

Slik utviklingen går ser det ikke ut til å bli mulig så mye lengre.

 

@G: Den mest forenkla maskina er den hvor man kun kaster inn klærne, har i vaskemiddel og trykker på en knapp for å få i gang vasken. Alt med touchskjerm og mengder av vaskeprogrammer og innstillinger er ingen forenkling.

 

Nja kan nok diskuteres hva som er nyttig forenkling og ikke. Vil tro at enkelte finner det forenklende, men selvsagt så kan slikt som apper og ymse virke mer distraherende for en del. Har ikke noe forhold til det med apper selv i grunnen på slike produkter.

 

Men jeg kunne gjerne ønsket meg f.eks. doseringsapparat hvor man kan velge vaskemiddelmerke selv. På tørketrommel så kunne jeg ha tenkt meg et kaldluftprogram, som kan duge når man bare vil ha rettet ut litt skrukket tøy før man henger det til tørk. En del finklær kan ha nytte av en slik funksjon hvor man er redd for å pøse på med varmluft. Kald luft er en helt fraværende funksjon på den relativt nye tørketrommel jeg selv har (Electrolux).

Lenke til kommentar

Med tanke på at du får Miele vaskemaskiner til en pris på nærmere 30.000kr burde ikke 20.000kr være så skremmende.

 

Så er vel Miele kjent for å være kongen av vaskerommet også for de som har så stor familie at maskinen går på 2 skiftsordning. 

De bare virker år etter år. Kjenner ikke til kvaliteten på Lg men disse maskinene hadde jo noen smarte løsninger. Spesielt mindre vibrasjoner og varmepumpene og at tørketrommelen er nærmest selvrensende. Ser ikke bort ifra at de får godt salg på disse. 

Lenke til kommentar

Når man har to (tre) enheter burde du kunne de sørget for å få flyttet tøyet over i tørketrommelen på egenhånd.

 

Nå det en dag kommer kjenner jeg at da må jeg oppdatere. 

 

Må snart kjøpe meg nye vaskemaskin - til erstatning for den jeg kjøpte i 1992. Jeg vil primært ha en maskin som vasker tøy på en god måte, og som ikke kobles til noe som helst annet enn vann og strøm. Og som helt fungerer i 20 - 30 år.
 
Slik utviklingen går ser det ikke ut til å bli mulig så mye lengre.
 
@G: Den mest forenkla maskina er den hvor man kun kaster inn klærne, har i vaskemiddel og trykker på en knapp for å få i gang vasken. Alt med touchskjerm og mengder av vaskeprogrammer og innstillinger er ingen forenkling.
 
Støtter den jeg. En vaskemaskin bør bare gjøre jobben sin på best tenkelig måte. Touchpanel som kneler eller andre fancy greier bidrar kun til redusere driftssikkerheten. Fancy apper eller "smart" funksjoner står ikke høyt på min liste heller over hva en trenger fra vaskerommet. Men ting som dobbelvarmepumpe og mindre vibrasjoner kan være bra. 
Lenke til kommentar

Ser Miele nevnes i tråden her som svært holdbare. 

 

Av egen erfaring er ikke Miele noe mer driftsikre enn andre kjente merker som Siemens, Bosch osv. I min familie har to stk. Miele vaskemaskiner havarert etter 6-7 år med feil på motor og elektronikk. Den ene maskinen under svært moderat bruk av et ektepar i pensjonistalderen. Dyre reparasjoner begge to. AEG maskinen de hadde før Miele maskinen gikk jevnt og trutt i omtrent 15 år før den var utslitt. Det samme ekteparet fikk også feil på en Miele oppvaskmaskinetter 3-4 år, men det ble dekket av reklamasjonsretten. Der ble hovedkort og betjeningspanel byttet. 

 

Og nei, Miele har ikke 10 års garanti. Det er en myte. De har skrytt av både 10 og 20 års holdbarhet, men de gir kun 2 års garanti...

 

En kamerat som har jobbet med reparasjon av hvitevarer i over 10 år bekrefter erfaringene. Det er ikke noe mindre feil på Miele produkter enn f.eks. Siemens og Bosch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...