Gå til innhold

Nappe ut en HD mens XP kjører


sfRoyal

Anbefalte innlegg

Diskuterte på skolen i dag om hva som var best, Windows eller Linux. Jeg argumenterte FOR Windows, mot to hardbarka linuxfolk. Jeg klarte å svare på de fleste argumentene deres, men så spurte han ene hva som ville skje om du nappet ut en HD (Harddisk) mens OS'et kjørte i WinXP. Ikke systemdisken, og heller ikke en disk som det ble skrevet til/fra, men en "idle" disk.

 

Vel, jeg visste ikke :) har ikke akkurat prøvd selv. Og han mente, av erfaring, at i Linux ville systemet si ifra om at disken har blitt "borte", og ellers kjøre videre som normalt. I XP så ville systemet henge seg selv fra ei høy gran.

 

Det irriterte meg at jeg ikke kunne svare på dette, så lurte bare på om noen vet hva som ville skjedd i disse tilfellene.

 

PS. Kanskje feilpostet, men mener at det er større sansynlighet for at noen har "erfaring" på dette området enn på programmer.no forumet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows skrur jo dessuten av disken når du ikke bruker den, kan ikke være farlig da...

Det var ein sannheit med visse modifikasjonar. Den skrur den ikkje av, berre stopper sjølve platene.

igjen er det ikke helt sant som du sier, hvis du har en laptop så skrur windows av diskene etter x antall minutter :)

Lenke til kommentar
off topic: hva med om jeg napper ut minnet? noen med erfaringer?

Hot swapping av minne er kult !

 

Du får 1 krone av meg om du prøver :-)

 

2 kroner til den som prøver med cpu'en...hehe

Hvis du er kjapp så går det like greit som med en harddisk :p

 

Men seriøst.. Det hadde vært interessant å prøve. Er det ikke noen som har en verdiløs maskin de kan teste på. Burde jo ikke skje noe spesielt, så lenge ting ikke kortslutter.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Å eg kunne ha vorte rik berre eg hadde eigd ein av desse maskinene:

http://www.sun.com/servers/comparison/sunfire/

 

Hot swap:

CPU, Memory, Uniboard CPU/Memory Boards, Compact PCI cards (3800-6800), Power Supplies, Fans. In addition, the Sun Fire 12K/15K supports hot-swap PCI cards and MaxCPU Boards.

Vel, der er det snakk om servere med opptill 106 CPU's da, så da snakker vi ikke om mors hjemmemaskin :)

Lenke til kommentar

Sun Fire

15K

 

:wow:

 

edit_

 

QUOTE (Dejavu @ 16/12/2003 : 18:49)

Det går fint

 

Det får tre meldinger om at windows ikke kan lese disken og alt forsetter som normalt. Har heller ikke klart å ødelegge disken sånn som LarsC sier... 

 

 

Prøvde du faktisk? nå liksom? 

 

nok en gang måtte det til en modig sjel, for å løse et av verdens mange problemer.... som MS har skapt ved ikke å lage en egen side dedikert til akkurat dette spørsmålet.... neida ;)

Endret av genesis
Lenke til kommentar
off topic: hva med om jeg napper ut minnet? noen med erfaringer?

Hot swapping av minne er kult !

 

Du får 1 krone av meg om du prøver :-)

 

2 kroner til den som prøver med cpu'en...hehe

Hvis du er kjapp så går det like greit som med en harddisk :p

 

Men seriøst.. Det hadde vært interessant å prøve. Er det ikke noen som har en verdiløs maskin de kan teste på. Burde jo ikke skje noe spesielt, så lenge ting ikke kortslutter.

En kompis hot swappet RAM en gang, prøv å hot swappe en AMD prosessor... GRILLLLLL

 

Vel, ingen får hot swappe noe på min maskin ihverfall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...