Gå til innhold

Nå kan du kjøre Windows 95 på din hypermoderne PC


Anbefalte innlegg

 

 

Han har nemlig utviklet en egen app for Windows og Mac, som i praksis kjører Windows 95 slik vi kjenner det fra glansdagene.

... app? Eller et program?

En app(likasjon) som Word, Excel osv. Programmet er operativsystemet ditt. Kjører du W95 under W10, så kjøres det som en app. Kjører du W95 på en ren disk. så er det et program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verse OS noensine, men hvis det som nå heter Win 95 er bedre- hvor for ikke ?!

Mange har fått over hode mer enn nokk med de daglige idiotiske, udugelige "forbedringer" i OSene.

Back to the "original" ! Fuck Yeah !

 

Da prøvde du vel ikke WinME. ME og Vista er vel regnet for de verste av folk flest. For egen del synes jeg vel dos med win3.11 og Netscape var et mareritt. Win 95 var en klar forbedring. Samtidig som Microsoft begynte å se lyset igjennom NT.

Ja, også kan jo de som brukte Banyan Vines, Notes og Novell Netware komme med sine mimringer, det husker jeg bare at eksisterte.

Lenke til kommentar

Morsomt og prøve andre bios, selv om vi har mesteparten linux partisjoner på minnepenn som er raskere.

 

Men rart og se at windows 95 er på 6.7 mb..

 

Kom på ca 20 Floppydiscs.. Slike disketter var forferdelige. Tålte tilnærmet ingenting og lagret tilnærmet ingenting. Sist gang jeg brukte floppy var i 2005 for Unattended installation av Windows XP. Glad den tiden er over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En app(likasjon) som Word, Excel osv. Programmet er operativsystemet ditt. Kjører du W95 under W10, så kjøres det som en app. Kjører du W95 på en ren disk. så er det et program.

 

Neida. Operativsystemet er operativsystemet. Word og Excel er programmer. Wordfeud er en app. ;)

 

mhYhhSh.png

Endret av Moskus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har allerede Windows 95 på en gammel 486SX maskin fra midten av 90-tallet , så trenger ikke å emulere dette. Fikk oppgradert den fra Windows 3.11 og PCen booter faktisk raskere enn en Windows 8.1 maskin jeg har.

 

Men får ikke koblet den til nettet lenger , da blir det bare rør og feilmeldinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...