Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er kombinasjonen mindre trygg? Vil ikke den være mer trygg da den bruker både face og iris?

Man skulle tro det, men nei :/

 

“Intelligent Scan adapts to your needs, combining the intelligence of iris scanning and face recognition to make it even easier for you to unlock your phone in more situations,” said Samsung’s Justin Denison, senior vice president of product marketing, the company’s event at Mobile World Congress show in Barcelona, Spain.

 

 

Det betyr altså at om den ikke får en bra scan av iris kan den åpne med kun face recognition.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan få telefonen til holde kjeft når den skal? Plages med masse småpiping som jeg ikke vet hva er. Lyder når det finnes tråløs nett i nærheten.( tror jeg) lyder av at den sier fra at noen apper bruker strøm. Noen lyder for at appene bruker data. Blir gal. Vet ikke lengre når jeg får meldinger eller noe, fordi den piper uansett. Til tider hørres det ut som jeg chatter noe sykt med noen, men når jeg tar på skjermen er det ikke skjedd noe synlig. :-) ellers elsker jeg telefonen.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan få telefonen til holde kjeft når den skal? Plages med masse småpiping som jeg ikke vet hva er. Lyder når det finnes tråløs nett i nærheten.( tror jeg) lyder av at den sier fra at noen apper bruker strøm. Noen lyder for at appene bruker data. Blir gal. Vet ikke lengre når jeg får meldinger eller noe, fordi den piper uansett. Til tider hørres det ut som jeg chatter noe sykt med noen, men når jeg tar på skjermen er det ikke skjedd noe synlig. :-) ellers elsker jeg telefonen.

om du ikke får notifikasjoner ville jeg tatt en factory reset.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan få telefonen til holde kjeft når den skal? Plages med masse småpiping som jeg ikke vet hva er. Lyder når det finnes tråløs nett i nærheten.( tror jeg) lyder av at den sier fra at noen apper bruker strøm. Noen lyder for at appene bruker data. Blir gal. Vet ikke lengre når jeg får meldinger eller noe, fordi den piper uansett. Til tider hørres det ut som jeg chatter noe sykt med noen, men når jeg tar på skjermen er det ikke skjedd noe synlig. :-) ellers elsker jeg telefonen.

Du kan og definere standard varslingslyd til stille. Selv vil jeg kun ha varsler ved SMS og anrop, så disse har jeg valgt lyd på uavhengig av alt annet.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan få telefonen til holde kjeft når den skal? Plages med masse småpiping som jeg ikke vet hva er. Lyder når det finnes tråløs nett i nærheten.( tror jeg) lyder av at den sier fra at noen apper bruker strøm. Noen lyder for at appene bruker data. Blir gal. Vet ikke lengre når jeg får meldinger eller noe, fordi den piper uansett. Til tider hørres det ut som jeg chatter noe sykt med noen, men når jeg tar på skjermen er det ikke skjedd noe synlig. :-) ellers elsker jeg telefonen.

Du kommer fra iPhone? :D

 

Android gir deg omtrent notifinasjon om at du må tørke deg bak etter du har vært på Dass. Når du får en slik notification så kan du dra ned notifikasjonsmenyen og sveipe mot venstre til du får opp et tannhjul der kan du gå inn og stoppe den notifikasjonen. Du kan også da gå et steg tilbake og ta andre notifikasjoner i samme renna. Jeg bruker litt tid når jeg får en ny telefon på å skru av alt fjaset, men det går noen uker før en har fått bort alt uansett siden det kommer litt sporadisk langs med. Tror ganske mange bare gir opp hele greia og går med propp full noti bar, men jeg syns det er litt rotete og så blir det litt "ulv ulv" når sånt plinger hele tiden.

 

Noen notifikasjoner som den med at messenger kjører over andre apps når du har en chatboble oppe får du ikke fjernet uansett hva man gjør.. Det er helt tullete at de skal drive å gi notifikasjonen om hver minste ting og gjerne slike "stating the obvious" ting som at man har en chat boble oppe (som om man ikke ser det...).

Lenke til kommentar

Varsle / varsler er et mye bedre ord på norsk enn "notifisere" / "notifikasjoner" (IMO) :whistle: 

 

Nyere versjoner av Android har varselskanaler (notifications channels), men det forutsetter at 1. appen støtter funksjonaliteten (ikke bare på / av bryter for varsler, noe som forresten fungerer helt fint for flere typer apper) 2. app utvikler har satt fornuftige standardverdier

Lenke til kommentar

Noen notifikasjoner som den med at messenger kjører over andre apps når du har en chatboble oppe får du ikke fjernet uansett hva man gjør.. Det er helt tullete at de skal drive å gi notifikasjonen om hver minste ting og gjerne slike "stating the obvious" ting som at man har en chat boble oppe (som om man ikke ser det...).

Det er pga sikkerhet, bobla er en overlay og kan I teorien filme alt du gjør under.
Lenke til kommentar

Du kan og definere standard varslingslyd til stille. Selv vil jeg kun ha varsler ved SMS og anrop, så disse har jeg valgt lyd på uavhengig av alt annet.

Takk for tips. Tror det er enhetsvedlikehold som lager lyder kombinert med data styring. Men jeg har ikke sett jeg kunne forandre på lyden, syntes dem så låste ut. Men det gikk :-) så nå har jeg valgt lydløs å minimert. Men di dukker fortsatt opp i notifikasjonsmenyen. Ggrrr.. mulig det går an å slå av hele greia.

Driver også å varsler hver gang en app bruker mobil data. Når jeg forlater wifi hjemme å når jeg kobler til wifi hjemme. Tror jeg. Hehe

Lenke til kommentar

Men hvorfor kan man ikke skru av f....skapet for messenger? Det er da vel ingen som klarer å overse den digre bobla mitt på skjermen?

Om man ikke har aktivert den bobla, så jo :p

 

Edit: Man kan jo skru av lyd for messenger.. ?

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Iris er relativt safe, "smart" er en kombinasjon av iris og face, og er da mindre safe, "face" er ikke safe.

 

Sikker på at han ikke brukte mønster eller kode for å komme seg inn?

Nei. Jeg har testet ut å komme inn uten å bruke iris/face/mønster. Hadde telefonen liggende på bordet på armlengdes avstand. uten å være i nærheten med ansikt. Strøk over skjermen og kom rett inn. Bruker "always on display" og har opplevd å komme rett inn ved å fikle på de små ikonene under klokka. Jeg har nå satt telefonen til bare iris og mønster. Det virker som det fungerer meget bra. Kan ha vært en glitch..

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Personlig så er jeg enig, men kan se at det er greit at folk som ikke skjønner såpass blir litt informert.

Det kan være aktivert sammen med alt annet av notifikasjonskaos på android default så blir folk informert, men hvorfor man ikke kan skru av sånt syns jeg er rart når mye annet kan endres. Ingen big deal i det hele tatt, men irriterende :p

 

Om man ikke har aktivert den bobla, så jo :p

 

Edit: Man kan jo skru av lyd for messenger.. ?

 

Var notifikasjonen om at bobla var oppe (stating the obvious) som irriterte meg. Jeg likte forsåvidt bobla, men OCDen fikk meg til å skru den av så jeg slapp notifikasjonen.. 

Endret av minim
Lenke til kommentar

Nei. Jeg har testet ut å komme inn uten å bruke iris/face/mønster. Hadde telefonen liggende på bordet på armlengdes avstand. uten å være i nærheten med ansikt. Strøk over skjermen og kom rett inn. Bruker "always on display" og har opplevd å komme rett inn ved å fikle på de små ikonene under klokka. Jeg har nå satt telefonen til bare iris og mønster. Det virker som det fungerer meget bra. Kan ha vært en glitch..

Den vanlig "Face" Scannen kan gjøres på mils avstand i alle rare vinkler :p har testet det selv.

så er nok den som fanget deg opp.

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale meg et deksel som er lommebok stil og har magnetisk lukk og høye kanter som beskytter telefon glasset slik at hvis jeg mister tlf med lommeboka åpent så har jeg ekstra beskyttelse i form a høye sider

 

Sjekk gjerne tråden min på hovedsia på kategori takker på forhånd ?

Endret av Magician16
Lenke til kommentar

Kan noen anbefale meg et deksel som er lommebok stil og har magnetisk lukk og høye kanter som beskytter telefon glasset slik at hvis jeg mister tlf med lommeboka åpent så har jeg ekstra beskyttelse i form a høye sider

 

Sjekk gjerne tråden min på hovedsia på kategori takker på forhånd ?

Jeg har Tech21 sin Evo wallet på min. Sykt fornøyd med den. Beste wallet case jeg har hatt.

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5028858

 

Kjøpte mitt fra mobilefun.

Lenke til kommentar

Jeg har Tech21 sin Evo wallet på min. Sykt fornøyd med den. Beste wallet case jeg har hatt.

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5028858

 

Kjøpte mitt fra mobilefun.

Hei takk for svar. Den var ganske dyr er nesten blakk. Men er dekslet som beskytter hvis man klarer å miste tlf mens lommebok lukket ikke er på? Det viktigste for meg er at lommeboka har også beskyttelse for skjermen hvis jeg skulle miste telefonen mens jeg holder på med tlf.. da er det greit at den detter på sidene og kantene på dekselet fremfor glasset på skjermen

 

Hva med disse

 

https://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-note9-vrs-design-layered-dandy-lommebok-deksel-234810p.html

 

 

https://www.mytrendyphone.no/shop/spigen-s-samsung-galaxy-note-9-lommebok-deksel-234640p.html

 

https://www.mytrendyphone.no/shop/mercury-goospery-fancy-diary-samsung-galaxy-note9-lommebokdeksel-232184p.html

 

https://www.mytrendyphone.no/shop/celly-wally-samsung-galaxy-note9-lommebok-deksel-233491p.html

 

Passer disse beskrivelsene mine? Klarer ikke helt å se via bildene. Har spurt support og ikke fått ordentlig svar

Endret av Magician16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...