Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Har aldri hatt behov for å trykke på låseknappen. Har som sagt Clear View deksel, og der dukker det opp, og når jeg lukker dekselet rett etter en samtale, dukker det opp en "ring tilbake"-knapp, og det er den jeg trykker på. Denne dukker også opp når jeg bruker headset.

 

Løsningen er å enten skifte deksel, eller lære seg å trykke på låseknappen etter hver samtale. Jeg tror jeg skifter deksel. Can't teach an old dog new tricks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter oppdateringen har jeg lommeringt flere ganger enn jeg har gjort på alle andre telefoner jeg har hatt tilsammen. Jeg har "Clear View"-deksel, så jeg vurderer å bytte.

Har aldri hendt meg. ;-) Hvordan gjør du det? Legger den i lommen uten å skrue av skjermen? Prøvd å sette på beskyttelse mot utilsiktede berøringer?

 

Innstillinger - skjerm - beskyttelse mot utilsiktede berøringer

Det skal beskytte mot lommeringing :-)

Lenke til kommentar

Har aldri hendt meg. ;-) Hvordan gjør du det? Legger den i lommen uten å skrue av skjermen? Prøvd å sette på beskyttelse mot utilsiktede berøringer?

 

Innstillinger - skjerm - beskyttelse mot utilsiktede berøringer

Det skal beskytte mot lommeringing :-)

Jeg har aldri skrudd av skjermen. Jeg har deksel(Clear View, som du ser gjennom), og klapper sammen det, men etter oppdateringen kommer det frem et "ikon", og der står det "ring tilbake". Dette kommer frem selv om jeg snakker i handsfree, noe jeg ofte gjøre mens jeg er på jobb.

 

Det blir nytt deksel.

 

Bare for å understreke, det er ikke noe krise, og jeg klarer meg fint uten dette akkurat denne type deksel.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kommer nok til ha min minst to år. Det er så ofte jeg får ny telefon gjennom jobben, og jeg liker at det er mye nytt hver gang jeg får ny. Tipper det blir Note neste gang også. :)

 

 

In other news: Jeg har ikke lommering på et par uker. Virker som at tilvenning var alt som skulle til.

 

 

Er det noen som vet om det går an å få tilbake delt meldingsskjerm når man har telefonen i landskapsmodus? Jeg savner den muligheten, fordi det var så kjapt å se gjennom meldingene.

Lenke til kommentar

Kommer nok til ha min minst to år. Det er så ofte jeg får ny telefon gjennom jobben, og jeg liker at det er mye nytt hver gang jeg får ny. Tipper det blir Note neste gang også. :)

 

 

In other news: Jeg har ikke lommering på et par uker. Virker som at tilvenning var alt som skulle til.

 

 

Er det noen som vet om det går an å få tilbake delt meldingsskjerm når man har telefonen i landskapsmodus? Jeg savner den muligheten, fordi det var så kjapt å se gjennom meldingene.

 

Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg kommer til å ha denne, jeg er egentlig veldig godt fornøyd med den og det er ingenting på S10 serien som er verdt å bruker 1000-vis av kroner på i forhold til en 6-7 mndr gammel Note9.

Det eneste minuset/irritasjonsmomentet jeg har er justering av volumet i litt for store increments på volum-knappen. Slideren er litt bedre, men ikke perfekt. (Dette gjelder ved bruk av hodetelefoner når leg leter etter perfekt "døse-volum".)

Den eneste mailklienten jeg har sett med split screen i landscape er Samsung's egen EMail app som er innebygget i telefonen. Jeg bruker bare Outlook og Bluemail - der er det ikke split screen.

/misterolf

Lenke til kommentar

Er som regel slik at disse trådene dør litt ut på sikt, dessverre.

 

Takk for info! :)

 

 

Ja, jeg har jo en viss forståelse for at fokus rettes mot nyere og hottere saker etterhvert. Jeg erkjenner bare for mitt eget vedkommende at etter å ha kjøpt S8+, S9+ og Note9 på releaseday ikke har oppnådd så mye mer enn å bruke mange, mange tusen på å følge med i timen. Morsomt å ha det siste av det siste, selvfølgelig, men kanskje jeg begynner å bli litt voksen.

Jeg synes jo faktisk at overgangen fra Oreo til Pie med OneUI var en mye større forbedring enn fremskrittene fra modell til modell.

Det var jo virkelig som å få ny telefon  :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg kommer til å ha denne, jeg er egentlig veldig godt fornøyd med den og det er ingenting på S10 serien som er verdt å bruker 1000-vis av kroner på i forhold til en 6-7 mndr gammel Note9.

Det eneste minuset/irritasjonsmomentet jeg har er justering av volumet i litt for store increments på volum-knappen. Slideren er litt bedre, men ikke perfekt. (Dette gjelder ved bruk av hodetelefoner når leg leter etter perfekt "døse-volum".)

Den eneste mailklienten jeg har sett med split screen i landscape er Samsung's egen EMail app som er innebygget i telefonen. Jeg bruker bare Outlook og Bluemail - der er det ikke split screen.

/misterolf

Ja, er enig i det du sier om volumkontroll.

 

Det er SMS-appen jeg mente.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Jeg har denne for testing akkurat nå, men stusser over én ting. Det er to objekter på baksiden; Jeg var av oppfatning om at det ene er et vanlig objekt, mens det andre er et teleobjektiv (2 x zoom).

Dekket til det ene objektet, men ingen endring når jeg switcher mellom modus.

Lenke til kommentar

Jeg har denne for testing akkurat nå, men stusser over én ting. Det er to objekter på baksiden; Jeg var av oppfatning om at det ene er et vanlig objekt, mens det andre er et teleobjektiv (2 x zoom).

Dekket til det ene objektet, men ingen endring når jeg switcher mellom modus.

Gå inn i direktefokus. :) Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Ja, jeg har jo en viss forståelse for at fokus rettes mot nyere og hottere saker etterhvert. Jeg erkjenner bare for mitt eget vedkommende at etter å ha kjøpt S8+, S9+ og Note9 på releaseday ikke har oppnådd så mye mer enn å bruke mange, mange tusen på å følge med i timen. Morsomt å ha det siste av det siste, selvfølgelig, men kanskje jeg begynner å bli litt voksen.

Jeg synes jo faktisk at overgangen fra Oreo til Pie med OneUI var en mye større forbedring enn fremskrittene fra modell til modell.

Det var jo virkelig som å få ny telefon :)

Jeg har begynt å ligge ett år etter jeg nå.

Bruker fortiden mate 10 pro som kostet meg 3300 kr ca.

Prøvde akkurat å få mate 20 pro for 5000 kr men de gikk unna fort.

Nå venter jeg i steden på at note 9 skal falle under 5 K.

Så venter en under 1 år etter release så er mobiler ganske billige.

Endret av jan-otto
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Er ansiktsgjennkjenning og irisskanning bare tull på denne telefonen? Har prøvd intelligent skanning, ansiktsgjennkjenning, irisskanning for opplåsing av telefonen. Jeg har den satt til Intelligent Skanning nå, men her om dagen rappet en 6-åring telefonen og låste den opp etter å ha fiklet litt med den. Jeg har mønster som ekstra sikkerhet, men dette virker bare sporadisk. Som regel kommer man rett inn på telefonen ved å stryke over skjermen. Ganske svakt. Jeg kommer til å sette fingeravtrykk som default opplåsningsmetode fra nå av. Er Samsung virkelig så dårlige på dette, eller har jeg et problem med min telefon?

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Hei!

Er ansiktsgjennkjenning og irisskanning bare tull på denne telefonen? Har prøvd intelligent skanning, ansiktsgjennkjenning, irisskanning for opplåsing av telefonen. Jeg har den satt til Intelligent Skanning nå, men her om dagen rappet en 6-åring telefonen og låste den opp etter å ha fiklet litt med den. Jeg har mønster som ekstra sikkerhet, men dette virker bare sporadisk. Som regel kommer man rett inn på telefonen ved å stryke over skjermen. Ganske svakt. Jeg kommer til å sette fingeravtrykk som default opplåsningsmetode fra nå av. Er Samsung virkelig så dårlige på dette, eller har jeg et problem med min telefon?

Iris er relativt safe, "smart" er en kombinasjon av iris og face, og er da mindre safe, "face" er ikke safe.

 

Sikker på at han ikke brukte mønster eller kode for å komme seg inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...