Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Sikkert flere som har fulgt med utviklingen. Har selv stusset litt på hvorfor ikke de store mediene tar å dekker dette. Virker jo som dette egentlig er en ganske viktig sak for store deler av norges befolkning. Ser jo ikke akkurat ut som Kongeriket blir noe tryggere med årene. Har selv kastet en ball i mørket å tipset VG og TV2 om saken, skader ikke.

 

Jeg skal nå tipse alle de store mediekanalene om dagens uttalelse og situasjonen i politinorge. Jeg legger ved lenker til politiforum(flere artikler) og HÅPER mange av dere her inne vil gjøre det samme, om flere melder inn samme sak er sjansen større for at den omtales.

 

https://www.vg.no/tips-oss/

 

https://tips.tv2.no/#/

Endret av PHS2018:)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Politiforum erfarer at det vurderes å redusere antallet studenter ved Politihøgskolens studiesteder fra 550 studenter i dag, til 400 studenter i 2020"

 

Bare jeg som tolker dette som at et eventuelt nedtrekk ikke vil påvirke opptaket i 2019? Har lest artikkelen mange ganger for å finnet et konkret svar, men er dårlig med det. 

Lenke til kommentar

"Politiforum erfarer at det vurderes å redusere antallet studenter ved Politihøgskolens studiesteder fra 550 studenter i dag, til 400 studenter i 2020"

 

Bare jeg som tolker dette som at et eventuelt nedtrekk ikke vil påvirke opptaket i 2019? Har lest artikkelen mange ganger for å finnet et konkret svar, men er dårlig med det.

Akkurat det sitatet er skrevet på forrige side i tråden også. Anbefaler og lese Martin D. sitt svar på hvordan et nedtrekk muligens kan forekomme - legger det ved under her også.

 

«1. Nedtrekk fra 550 til 400 i 2019.

2. Ingen nedtrekk i 2019, men fullt nedtrekk fra 550 til 400 i 2020.

3. Nedtrekk fra 550 til X i 2019 og videre ned til 400 i 2020.»

Lenke til kommentar

Noen som vet hva de kaller den stangen de fester ringer på i dykket til opptaket? Og, er dette noe som er normalt at offentlige basseng har liggende? 

 

I de svømmehallene jeg har vært, har jeg ikke sett noe sånt. Men kan hende det er noen som har noe på lur. Hvis ikke så er det jo en mulighet å øve seg på det dypeste, da vil man jo hvertfall kunne klare å hente den på opptaket. 

Og hvis du ikke har noe problem med å dykke ned så skal det nok gå bra. Var faktisk ingen som røk på svømmingdelen i pulja mi i fjor. 

Endret av nyjente
Lenke til kommentar

Burde ikke det opplyses om før opptakene da?

Tviler på at det opplyses om før opptakene om det er tilfellet. Intervjuene har aldri vært «offentlig». Så i bunn og grunn er det ingen enn de som allerede har vært på opptak som skal/vet hvordan intervjuet foregår. Så jeg ser ingen grunn til at de skal opplyse om endringer i eventuelle intervju ved mindre det er formelle endringer i prosessen som man må være bevisst på.

Endret av Politisøker
Lenke til kommentar

Burde ikke det opplyses om før opptakene da?

Jeg synes jo det, men kanskje det ikke anses som nødvendig siden de uansett skal teste de samme kompetansene som før, og søkernes jobb uansett blir å vise at de oppfyller disse, uavhengig av hvilken metode som brukes ??‍♀️
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at det opplyses om før opptakene om det er tilfellet. Intervjuene har aldri vært «offentlig». Så i bunn og grunn er det ingen enn de som allerede har vært på opptak som skal/vet hvordan intervjuet foregår. Så jeg ser ingen grunn til at de skal opplyse om endringer i eventuelle intervju ved mindre det er formelle endringer i prosessen som man må være bevisst på.

Okei, da har jeg tenkt feil. Tenkte at man fikk opplyst hvordan intervjuet foregikk på siden, men når jeg tenker meg om så var det annerledes enn jeg hadde forventet. Men kjekt å høre om noen har hørt noe mer om det da!

Lenke til kommentar

Ser at på PHS sine sider under «egnethetsvurdering» så står det at man vurderes etter de samme punktene som tidligere, og at det først er en gruppeoppgave, deretter en til en intervju. Det kan godt være at de gjør endringer, men tipper at det er deler av intervjumalen som byttes ut i såfall, tipper at de ikke gjør om hele egnethetsvurderingen. Ser hvertfall veldig likt ut på phs sine sider nå, som det gjorde i fjor.

 

Man får jo uansett lite informasjon om selve intervjuet, og tenker at det ikke er behov for å informere om endringer, så lenge ikke hele prosessen endres.

Endret av Oaaphs
Lenke til kommentar

Ja dette er endret :)

interessant...

Alle som søker opptak gjennom denne ordningen må dekke minimumskravene innen 1. mars for å få godkjent realkompetanse.

Minimumskrav for godkjent realkompetanse
  • Fylle 25 år eller mer i opptaksåret
  • Norsk hovedmål, skriftlig (393 timer) med minimum karakteren 3 som snitt av eksamen- og standpunktkarakter
  • Minimum 5 år relevant heltidspraksis - hvorav inntil 2 år kan være relevant utdanning

 

Tenker dere at man må være fylt 25 år før 1 mars og deretter kan man være gammlere? eller at man kan fylle 25 år i opptaksåret? med tanke på at dette er et minimumskrav som man må ha innen 1 mars.

Lenke til kommentar

interessant...

Alle som søker opptak gjennom denne ordningen må dekke minimumskravene innen 1. mars for å få godkjent realkompetanse. Minimumskrav for godkjent realkompetanse

  • Fylle 25 år eller mer i opptaksåret
  • Norsk hovedmål, skriftlig (393 timer) med minimum karakteren 3 som snitt av eksamen- og standpunktkarakter
  • Minimum 5 år relevant heltidspraksis - hvorav inntil 2 år kan være relevant utdanning

Tenker dere at man må være fylt 25 år før 1 mars og deretter kan man være gammlere? eller at man kan fylle 25 år i opptaksåret? med tanke på at dette er et minimumskrav som man må ha innen 1 mars.

“Fylle 25 år eller mer I opptaksåret». ?????

Føler ikke denne setningen kunne vært formulert noe tydeligere egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...