Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det slik at man er nødt til å gjennomføre opptaksprøver og egnethetsvurdering på nytt, til tross for at man bestod disse i 2017? Går ut ifra at jeg må det, men greit å være på den sikre siden.

Ja, jeg sendte de Mail og spurte om dette tidligere, da sa de st alt måtte taes på nytt :)

Lenke til kommentar

Er det slik at man er nødt til å gjennomføre opptaksprøver og egnethetsvurdering på nytt, til tross for at man bestod disse i 2017? Går ut ifra at jeg må det, men greit å være på den sikre siden.

Jepp, det må du. De fjernet vel gjensøkerordningen etter inntaket av studenter i 2017. Personlig synes jeg det er greit at det ble fjernet. Mtp det fysiske så kan kroppen forfalle nokså bra på et helt år.

Tror uansett at du ikke skal stresse all verden om du er blitt funnet egnet tidligere. Jeg satser på at det går fint for min egen del!

Lenke til kommentar

Jepp, det må du. De fjernet vel gjensøkerordningen etter inntaket av studenter i 2017. Personlig synes jeg det er greit at det ble fjernet. Mtp det fysiske så kan kroppen forfalle nokså bra på et helt år.

Tror uansett at du ikke skal stresse all verden om du er blitt funnet egnet tidligere. Jeg satser på at det går fint for min egen del!

Da var det som jeg trodde. På den andre siden stresser jeg ikke med verken opptaksprøver eller egnethetsvurdering, men ser heller på det som en formalitet man må gjennom. Gleder meg!  :)

Lenke til kommentar

Da var det som jeg trodde. På den andre siden stresser jeg ikke med verken opptaksprøver eller egnethetsvurdering, men ser heller på det som en formalitet man må gjennom. Gleder meg!  :)

Enig!:)

Det fysiske opptaket gleder jeg meg til, er såpass trygg på egen fysikk at jeg ikke stresser nevneverdig. Kjenner uansett på en liten nerve når det gjelder egnethetsvurderingen. Selvom jeg har vært igjennom denne tidligere og blitt funnet egnet, så vil jeg nok ha litt høye skuldre frem til første uka i juli.

Lenke til kommentar

Er 95 % sikker, men er det slik at man kan sende inn forbederedt karakterutskrift etter søknadsfrist? Skal ta opp fag nå til våren. Mange som stusser på at de skriver at man må sende inn forbederdt karakterer før søknad, men tror dette er bare for å bli kalt inn til selve opptaket. Is this right? Litt kronglete skrevet, men håper de fleste forstår ;)

Lenke til kommentar

Er 95 % sikker, men er det slik at man kan sende inn forbederedt karakterutskrift etter søknadsfrist? Skal ta opp fag nå til våren. Mange som stusser på at de skriver at man må sende inn forbederdt karakterer før søknad, men tror dette er bare for å bli kalt inn til selve opptaket. Is this right? Litt kronglete skrevet, men håper de fleste forstår ;)

Helt riktig :) du kan sende inn dokumentasjon frem til 01.07. De karakterene/poengene du står med 01.03 er de du konkurrerer med plass på opptaket med. Nå er jeg 99 prosent sikker på at man blir kalt inn uansett så lenge du ikke er langt under 40 poeng før 01.03.

Lenke til kommentar

Det føles som om søkere til phs blir bare yngre og yngre.. eller er det jeg som er blitt eldre? :@

Haha, tror faktisk søkerne blir yngre og yngre. Jeg er selv 23 og søkte for første gang da jeg var 20. Men da jeg var på egnethetsvurdering i fjor var 90% på gruppen min 19 år.

Endret av Politisøker
Lenke til kommentar

Haha, tror faktisk søkerne blir yngre og yngre. Jeg er selv 23 og søkte for første gang da jeg var 20. Men da jeg var på egnethetsvurdering i fjor var 90% på gruppen min 19 år.

Det er lurt med litt livserfaring før man begynner i etaten. Det er mye dritt, og man skal takle litt av hvert. Hadde ikke gjort noe å skru opp aldersgrensa litt.

Lenke til kommentar

Det er lurt med litt livserfaring før man begynner i etaten. Det er mye dritt, og man skal takle litt av hvert. Hadde ikke gjort noe å skru opp aldersgrensa litt.

 

Du har et godt poeng her. Da jeg søkte første gang som 19-åring i 2017 følte jeg meg klar som et egg, men innser i dag at det skjer mye på to år. Selv om 21 år heller ikke er noen alder å snakke om, merker jeg at et halvår med studier i USA, en praktisk rettet bachelorgrad i Norge, samt arbeidserfaring innen en krevende bransje det siste året har betydd mye for meg. Absolutt verdt å tenke over for dere som nærmest søker rett fra videregående. Ikke bare handler det om å bli bedre kjent med omgivelsene, men det handler vel så mye om å bli bedre kjent med seg selv. 

Endret av CallValley
Lenke til kommentar

De fleste i min gruppe i fjor var 19-20, var ei som hadde søkt flere ganger før og var eldre.

Tenker at det nok ikke er noe dårlig at man er litt eldre, så jeg har hvertfall ikke dårlig tid. Det synes jeg er godt å tenke på :)

Det er ingenting å stresse med å komme seg inn på skolen :)

Lenke til kommentar

Du har et godt poeng her. Da jeg søkte første gang som 19-åring i 2017 følte jeg meg klar som et egg, men innser i dag at det skjer mye på to år. Selv om 21 år heller ikke er noen alder å snakke om, merker jeg at et halvår med studier i USA, en praktisk rettet bachelorgrad i Norge, samt arbeidserfaring innen en krevende bransje det siste året har betydd mye for meg. Absolutt verdt å tenke over for dere som nærmest søker rett fra videregående. Ikke bare handler det om å bli bedre kjent med omgivelsene, men det handler vel så mye om å bli bedre kjent med seg selv.

Det er helt sant. Er du ikke trygg på deg selv, eller kjent med deg selv, så kommer man dessverre ikke langt. Mange tror at de er klar for yrket når de kommer inn på skolen, det er jaggu ikke alle som er klar for det!

 

En tanke som mange har når de søker skolen, er at det blir moro å kjøre politibil med blålys og fange tyver. De har jammen ikke innsett hva yrket egentlig handler om:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...