Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan jeg permanent sette TDP? Jeg bruker Extreme Tuning Utility (Intel® XTU) til  å sette TDP men den går tilbake til default hver gang jeg restarter PC'n. Jeg fikker ikke TDP i BIOSen. Jeg finner Long/Short/Package Power Limit men disse er satt til Auto og jeg kan ikke forandre dem

 

 

Skal gå an å sette power limit manuellt. Prøv å tast inn manuellt 999 på begge steder. Hvis ikke kjøpte du kanskje litt for billig hovedkort...

Lenke til kommentar

Dum som jeg var så måtte jeg bare skrive inn et tall der det sto AUTO. Trodde jeg skulle trykke til meg til Manuel eller no.  :rofl:

 

Vet ikke hva som er normal temperatur på disse CPU'ene men jeg klarer ihvertfall 5Ghz på alle kjernene med maks 75 grader under test. Ser at temperaturen svinger ira 75 (peak) og helt ned til 60 grader under forskjellige stress tester selv om CPU load alltid er 100%. Virker litt unormalt iforhold hva jeg har væt borti før. 

Lenke til kommentar

Dum som jeg var så måtte jeg bare skrive inn et tall der det sto AUTO. Trodde jeg skulle trykke til meg til Manuel eller no.  :rofl:

 

Vet ikke hva som er normal temperatur på disse CPU'ene men jeg klarer ihvertfall 5Ghz på alle kjernene med maks 75 grader under test. Ser at temperaturen svinger ira 75 (peak) og helt ned til 60 grader under forskjellige stress tester selv om CPU load alltid er 100%. Virker litt unormalt iforhold hva jeg har væt borti før. 

 

Samme "tabba" gjorde jeg første gangen også :)

 

Last ned Asus Realbench og kjør stress testen der (husk sett RAM lik det du har).

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med mitt Z390 Master fra Gigabyte. Mener Ol3M også kjøpte seg et slik til sin 9900K. :-)

Den koster over 3000 kr :)

 

 

 

Da kan jeg isåfall anbefale det beste, altså Asus z390 gene, om du ikkje trenger mere enn ett skjermkort. Best på minne, og best på overklokking. 4400mhz minne funker rett ut av boksen :)

 

Om man ikkje skal kjøre prime95 24/7, så funker det fint med de billigere Asuskorta også. F.eks z390 strix etc. Asus virker bedre med minne i forhold til Gigabyte. Asus sine bioser ER bedre. Men med nok tweak, så er det ikkje gale med gigabyte master iallefall. I følge minnetråden på OCN.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ditt Maximus X Hero burde jo klare jobben greit. Ellers; bokstavelig talt hva som helst av Gigabyte's Aorus Z390 lineup, (utenom Elite, dersom du trenger SLI).

 

Det har jeg ikke lenger. Fikk et godt tilbud for hovedkortet, prosessoren og minnebrikkene jeg hadde. Hvis ikke hadde jeg bare putta en 9900K i X Hero kortet eller latt hele greiene være :p

 

Jeg er veldig fornøyd med mitt Z390 Master fra Gigabyte. Mener Ol3M også kjøpte seg et slik til sin 9900K. :-)

 

Hvordan har biosen blitt på dem? Har de endelig blitt kvitt bootloop problemene sine? Har kikka på på Pro WiFi, Ultra og Master, men jeg har brent meg på Gigabyte før. Hadde et Z68 kort fra dem en gang som hardware messig fungerte veldig bra. Klarte å holde en 2600K stabilt på 5GHz. Bios derimot var noe ræl, trege oppdateringer før det plutselig ikke var noen og en lei tendens til å gå i en bootloop ved kaldstart, selv med default settings.

 

Den koster over 3000 kr :)

 

 

 

Da kan jeg isåfall anbefale det beste, altså Asus z390 gene, om du ikkje trenger mere enn ett skjermkort. Best på minne, og best på overklokking. 4400mhz minne funker rett ut av boksen :)

 

Om man ikkje skal kjøre prime95 24/7, så funker det fint med de billigere Asuskorta også. F.eks z390 strix etc. Asus virker bedre med minne i forhold til Gigabyte. Asus sine bioser ER bedre. Men med nok tweak, så er det ikkje gale med gigabyte master iallefall. I følge minnetråden på OCN.

Har faktisk kikket litt på Gene. Jeg liker godt å ha muligheten til SLI, men hvis jeg skal være ærlig med meg selv har jeg ikke behov for det, da jeg høyst sannsynlig aldri kommer til å ha det igjen. Godt poeng med Asus bios. Jeg liker godt størrelsen, at frontpanel kontaktene er vinklet nedover og at det er et av de få hovedkorta fra Asus (som jeg har sett) som har USB 3.0 headeren ved 24 pins kontakten. At den er plassert i bunn på veldig mange hovedkort er helt ubrukelig for meg, da jeg har radiator i bunn i av mitt O11 Dynamic. Kunne sikkert vært fiksa med en vinkla eller low profile extender, men da må jeg skaffe meg det også da :p

 

Jeg syns Asus-skatten begynner å bli litt høy, men Gene kan jo kanskje være verdt prisen hvis det er så bra på minne, og selvsagt Asus sin overlegne bios. Har bestilt meg et G.Skill F4-3600C16D-16GTZR kit.

Lenke til kommentar

Har også gene til o11 dynamic Der8auer :)

 

Såååå, bra combo? :p

 

Heller mer og mer mot Gene egentlig. Asus bios er en fryd å jobbe med og er vel kanskje alene verdt et par hundre lapper ekstra. Størrelsen burde bli veldig kurant i O11 Dynamic med min radiator setup. Kanskje du kan slenge ut et bilde av Gene i O11D, Nizzen?

 

God minnestøtte og tilsynelatende tilfredsstillende VRM er jo også gode argumenter.

 

På den annen side kunne det vært kjekt med 4 DIMM slots istedenfor 2. Da kan jeg bare kjøpe et matchende kit senere om jeg vil ha mer RAM, istedenfor å måtte bytte ut :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...