Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
27 minutes ago, Rambo82 said:

Testet med aida64 fpu 

Under testen, kjørte viftene på 2000 rpm da eller? Spør fordi det der er bra temps. Mye vcore gav du din 9900K der?

Tips : Du trenger ikke ta bilde av skjermen med mobilen. Windows har innebygd screenshot app ;)

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Under testen, kjørte viftene på 2000 rpm da eller? Spør fordi det der er bra temps. Mye vcore gav du din 9900K der?

Tips : Du trenger ikke ta bilde av skjermen med mobilen. Windows har innebygd screenshot app ;)

Ja det tror jeg de gjorde.  Kan sjekke ikveld.  Vcore er vel 1.350(auto) . Ok skjønner ?

Lenke til kommentar
Emsal skrev (6 minutter siden):

han kjører ikke alle kjernene på samme frekvens som du kan se lenger oppe.

Så vidt jeg vet er det ikke mulig å kjøre forskjellige kjerner på forskjellig frekvens på Coffee Lake, det var i alle fall ikke mulig på Z390 Aorus Master (jeg kunne imidlertid begrense maksimal klokkefrekvens per kjerne, slik Turbo Boost Max 3.0 fungerer på Comet Lake). Det er også mulig å justere Turbo Boost-nivåene per antall kjerner som er belastet, men det betyr ikke at du justerer frekvens til kjerne #1, #2, #3, og så videre

Uansett er det samme spenning over alle kjernene, og varmeproduksjonen er primært avhengig av spenning, klokkefrekvens har mye mindre å si i det store bildet.

Her er AIDA64 FPU stress test:

AIDA64 FPU stress.jpg

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...