Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Nizzen skrev (13 timer siden):

Helt riktig, spesielt om man delidder cpuen. Den beste oppgraderingen man kan gjøre med denne cpuen er å delidde den og kjøre direct die cooling fra SuperCool Computer :D

Joa. Vis jeg tør delidde den 😛 Men enig at den den transporter varmen dårlig og delidd er veien å gå!
 

Edit: Vis jeg bruker tiden fremover kan jeg kansje følge med på om jeg kan få kjøpt brukt 9900k som er ferdig deliddet.  Evt se etter OC ramme som hindrer i at jeg presser cpuen for hard ned ved delidd. 

 

Endret av Jdyver
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Jdyver said:

Edit: Vis jeg bruker tiden fremover kan jeg kansje følge med på om jeg kan få kjøpt brukt 9900k som er ferdig deliddet.  Evt se etter OC ramme som hindrer i at jeg presser cpuen for hard ned ved delidd

Delidd og kjør direct-die block fra supercool computer. Direct die frame er noe skit. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjørte i går kveld en kjapp Intel BurnTest på min 9700K @ 5,00 all-core med en lakkert Be Quiet Dark Rock 4 luftkjøler.
...Tolket det jeg leste om programmet som IKKE å gjøre det pga. intensiteten og måten BurnTest virker, så derfor måtte jeg såklart prøve:

Temperaturen økte gradvis fra 35 til 65°C helt i starten før temperaturen plutselig spratt opp til 103°C og kabinettviftene hørtes ut som bilen min når jeg går fra 4. gir til 2. gir.
...Og der avbrøt jeg testen. Og resatte temp. sensorene for ikke å bli påmint det som skjedde.

Var en artig kveld. :p

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

Jeg kjørte i går kveld en kjapp Intel BurnTest på min 9700K @ 5,00 all-core med en lakkert Be Quiet Dark Rock 4 luftkjøler.

Temperaturen økte gradvis fra 35 til 65°C helt i starten før temperaturen plutselig spratt opp til 103°C og kabinettviftene hørtes ut som bilen min når jeg går fra 4. gir til 2. gir.

IntelBurnTest er ikke en gang det varmeste programmet du kan kjøre på Coffee Lake. Det bruker ikke AVX2, og er ekstremt minnebegrenset 🔥

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (2 timer siden):

Det bruker ikke AVX2, og er ekstremt minnebegrenset 🔥

Jeg må tilstå det ikke sa meg så mye. Jeg må tilstå videre at jeg kun så Intel BurnTest bli vist på en eldre Linus Tech video og bare fikk lyst til å prøve det, og ikke at jeg forventet å få noe ut av testen. :)

Jeg tror vi begge kan være enig i at det er liten vits å "ekstremteste" en CPU uten tilpasset kjøling, i.e. med ihvertfall en dugelig AIO.

Jeg ville egentlig bare se om den lakken som nå er på luftkjøleren min påvirker temperaturen i nevneverdig grad. Men uten noen BurnTest gjort i forkant så er jo resultatet jeg fikk nå ganske så verdiløst.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
1 minute ago, Fenrisúlfr said:

Er det noe vits i å investere i rask RAM til en 9700K? Tenkte å kjøpe 3200mhz, men vet ikke om det er vits i å kjøpe noe raskere enn det?

 

Det er VELDIG vits!

Ved spilling i cpubound spill med høy fps, så kan forskjellen være sikkert 25% i ytelse på 3200mhz vs 4400mhz. Spesielt på min fps :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen! 

Tenkte å prøve meg på en aldri så liten OC med min nye 9700K. Nå begynner det å bli en stund siden sist, så tenkte det var greit å høre.

På de eldre prosessorene jeg hadde var det omtrent bare å justere volt og multiplier. Er det noen andre innstillinger jeg burde titte på? Hva er maks volt en 9700K burde kjøres på 24/7? 

*edit* Mobo er et Z370 Aorus gaming 5. 

Endret av Fenrisúlfr
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Fenrisúlfr said:

Hva er maks volt en 9700K burde kjøres på 24/7? 

Maks spenning er det du klarer å kjøle.

Trenger ikke rote borti så mye annet, men personlig makser jeg ut alle parameter som går på "current capability". 

Minne oc er der du henter mest, men det er en litt mer omfattende prosess 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...