Gå til innhold

intel 9900K/9700K/9600K


Anbefalte innlegg

Nizzen skrev (4 minutter siden):

Ja og nei :)

Den blir ikkje varmere enn min 7980xe 18 kjerner @ 4700mhz, så da er det ikkje noe stress :D

Har sett en uoffisiell test , med 240 radiator så kom den på 90c i load. Sååå, det er en must og ha vannkjøling antar jeg. MEn jeg tok den testen med en klype salt. Vi får se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
koford skrev (58 minutter siden):

Jeg bare håper Alder Lake vil løse mange av de utfordringene. Rocket Lake blir vel noe ala 10900K men 8c / 16t.

Ryktene sier at Rocket Lake er en port av Ice Lake over til 14nm for å nå høyere klokkefrekvenser, med fokuset på høyere IPC er det gode muligheter for at Intel ikke vil trenge å pushe klokkefrekvensene til bristepunktet.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (21 minutter siden):

Men hvem spiller Linpack med en 9900k da? :p

Ikke så veldig mange som bruker Linpack, men det er nok en del som bruker MKL.

Her er et eksempel:

import numpy as np
m1 = np.random.randn(10000, 10000)
m2 = np.random.randn(10000, 10000)
np.linalg.norm(np.dot(m1, m2))

Denne kodesnutten multipliserer to tilfeldig genererte 10000x1000-matriser sammen, og finner så normen til den resulterende matrisen. Med ferdig genererte matriser tar det litt over 4 sekunder på en 9900k med raskt minne, og raske LGA2066-systemer kan komme ned i 2 sekunder med MKL.

Lykke til med å kjøre den på en "gaming-stabil" 5.2 GHz 9900k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, N o r e n g said:

Ikke så veldig mange som bruker Linpack, men det er nok en del som bruker MKL.

Her er et eksempel:


import numpy as np
m1 = np.random.randn(10000, 10000)
m2 = np.random.randn(10000, 10000)
np.linalg.norm(np.dot(m1, m2))

Denne kodesnutten multipliserer to tilfeldig genererte 10000x1000-matriser sammen, og finner så normen til den resulterende matrisen. Med ferdig genererte matriser tar det litt over 4 sekunder på en 9900k med raskt minne, og raske LGA2066-systemer kan komme ned i 2 sekunder med MKL.

Lykke til med å kjøre den på en "gaming-stabil" 5.2 GHz 9900k

Hvem burker MKL med en 9900k i sitt "daglige" gjøremål? Må være noen rare linuxguruer som ikkje har brukt noe annet enn "linux commandlinje" OS :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...