Gå til innhold

Tesla øker prisen på Model S og X – gjør mer utstyr standard


Anbefalte innlegg

Ganske harde påstander, har du bevis for det?

 

Jeg har selvsagt ikke bevis for de "harde påstandene" at Tesla-eiere vil bruke besparelsen på flyreiser.

 

Hovedpoenget var egentlig jo mer penger mellom hendene jo mer flytrafikk (men skal legge meg flat på at Tesla-folk neppe er annerledes enn andre da)

 

Et annet (generelt) symptom på velstand er at selv om samfunnet oppfinner smarte måter å spare energi på, så økes samtidig mengden energiforbruk allikevel siden det stadig introduseres all verdens varer & innretninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selvsagt ikke bevis for de "harde påstandene" at Tesla-eiere vil bruke besparelsen på flyreiser.

 

Hovedpoenget var egentlig jo mer penger mellom hendene jo mer flytrafikk (men skal legge meg flat på at Tesla-folk neppe er annerledes enn andre da)

 

Et annet (generelt) symptom på velstand er at selv om samfunnet oppfinner smarte måter å spare energi på, så økes samtidig mengden energiforbruk allikevel siden det stadig introduseres all verdens varer & innretninger.

Joda, det er mye rett i det du sier. Og jeg sier ikke at det ikke stemmer, jeg var bare ute etter annet enn spekulasjoner. I tillegg reagerte jeg mer på at jo mer en sparer i ene enden bruker en i andre. Sånn generelt sett.

 

Forøvrig sparer jeg ingen penger på å kjøre Tesla. Jeg har aldri betalt mer for å kjøre bil.

Lenke til kommentar

Hvordan mener du at de er utdaterte?

Begge disse modellene oppdateres jevnt over tid. Årsmodell har lite å se for hardwaren, da Tesla justerer slikt underveis slik at bilene aldri blir utdaterte.

 

Troller du, eller er du bare kunnskapsløs?

Model S er omtrent på nivå med min Leaf i fænsi ting ininteriøret. S har bedre skjerm, Leaf har bedre seter. S trenger å få litt luksus inn i kupeen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Setene f.eks. trenger en overhaling. Layout på interiøret trenger å bli mer praktisk. I det store og hele trenger ting å bevege seg vekk fra hverdagsbil til luksusbil.

Setene er jo skiftet 3 ganger, om ikke mer disse årene? Det er da vell ikke unormalt? Skulle dog likt å sett confy seat som tilvalg ala bmw. Absolutt.

 

Kabinen blir nok oppdatert snart, men det er konstant endringer der. Men de er små.

 

Ser ikke hvorfor de plutselig skulle levere luksusbil all den tid de ikke er det..

 

Burde vell heller klage over at mercedes ikke leverer el utgave av s klasse om det er dette du er ute etter.

Lenke til kommentar

Du glemte å ta med at også Service er utvidet til 8 mnd ventetid :)

 

Denne er vel mest relevant for Oslo og Bergen :-p

 

Har Tesla og i Trondheim er ventetiden på nivå med øvrige verksteder. Trengte en kontroll av hjulstilling og fikk time dagen etter jeg ringte. Syns det var helt innafor. Ellers har service som har trengt deler stort sett tatt 1-2 uker for levering av deler og service utført kort tid etter at delene kom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Model S er omtrent på nivå med min Leaf i fænsi ting ininteriøret. S har bedre skjerm, Leaf har bedre seter. S trenger å få litt luksus inn i kupeen.

 

Setene i Model S ble oppdatert for noen år siden, og setene i dag er faktisk utrolig gode å sitte i, samt at de har god støtte hele veien.

 

Dersom noen ønsker å prøvekjøre en Tesla Model S (2018 modell) er det bare å si ifra. Jeg har hatt et par "prinipielt negative til tesla" personer som har fått mulighet til å prøvekjøre. Begge to kom ut av bilen etter kjøringen med et smil om munnen, og innrømmet at dette hadde de faktisk ikke trodd. 

Erfaringsmessig er det ekstremt mange misoppfattelse av Tesla, både som selskap og bilmodellene de tilbyr.

 

Selvsagt er det negative sider også, som servicetidene som er nevnt over her. Personlig har jeg ikke annet enn positivt å si da mine få irritasjonsmomenter ble løst "over the air" av Tesla Service Hotline bare minutter etter at jeg ringte.

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...