Gå til innhold

Netflix tester ut dyrere «ultra»-abonnement i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har de fjernet HDR, og redusert antal enheter fra 4 til 2 for "vanlig" Premium?

 

Snakk om og tvinge folk til og betale for Ultra.

 

Sikkert fordi at ultra skal bli et valg for de som ikke har 4k utstyr. (som meg selv f.eks).. Men ja er helt enig med deg, heldigvis så holder 2 for meg.

Lenke til kommentar

Ser at filmen It (2017) ble tilgjenglig på Netflix i dag. Denne, sammen med mange andre nyere filmer, som finnes å kjøpe på disc i 4k HDR og med Atmos lyd - så gir Netflix oss kun 5.1 og 1080p  :hm:

 

Hvis de nå skal kraftig øke prisen på 4k og Atmos abonnementet - så synes jeg de burde være adskillig flinkere til å inkludere nettopp 4k og Atmos.

 

Man kan gjerne diskutere forskjellene ytelse på 4k og Atmos mellom streaming og disc - men hvis det ikke en gang er inkludert på streaming blir det jo poengløst  :nei:

 

 

Edit: Filmen i seg selv synes jeg er veldig bra - og den har et fett Atmos lydspor som bidrar stort til creepiness - som man jo vil ha  :dribble:

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Sikkert fordi at ultra skal bli et valg for de som ikke har 4k utstyr. (som meg selv f.eks).. Men ja er helt enig med deg, heldigvis så holder 2 for meg.

 

Vist Netflix appen ikkje er koda for å gjere belastningen lavest mulig for Netflix sine servere laster den ned, og nedskalerer, 4K på TV-en din sjølv om du kun har et 1080p panel. Sannsynlegvis vil det fortsatt gi deg et bedre bilde då 4K strømmen sannsynlegvis er mindre komprimert. HDR biten vil vel og merke ha null verdi for TV-er uten HDR.

 

Ser at filmen It (2017) ble tilgjenglig på Netflix i dag. Denne, sammen med mange andre nyere filmer, som finnes å kjøpe på disc i 4k HDR og med Atmos lyd - så gir Netflix oss kun 5.1 og 1080p  :hm:

 

Hvis de nå skal kraftig øke prisen på 4k og Atmos abonnementet - så synes jeg de burde være adskillig flinkere til å inkludere nettopp 4k og Atmos.

 

Man kan gjerne diskutere forskjellene ytelse på 4k og Atmos mellom streaming og disc - men hvis det ikke en gang er inkludert på streaming blir det jo poengløst  :nei:

 

 

Edit: Filmen i seg selv synes jeg er veldig bra - og den har et fett Atmos lydspor som bidrar stort til creepiness - som man jo vil ha  :dribble:

Er enig med deg der. Kan og skyte inn at eg synest ting tar jevla lang tid på å dukke opp. Mangen serier branda med Netflix logoen dukker og opp andre plasser lenge før Netflix viser neste sesong. Resultatet er at eg må gå til andre strømmetjenester eller kjøpe ting på blu-ray uansett og då kan eg like godt droppe Netflix.

 

Eksempel på ting, som er påklistra ein Netflix logo, men ikkje ute på norsk Netflix endå er The Good Place Sesong 2 og The Expanse sesong 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker du at 4k stream nedskalert til 1080p vil gi et bra bilde på 1080p projektoren (bedre enn 1080p streaming)?  Spennende.

 

Finnes det ikke noe billig brukt du kan bruke? Xbox S eller noe?

 

Bitraten på 4K materiale på Netflix er langt høyere enn på HD. Selv om totalt antall pixler er 4x høyere kan bitraten i mange tilfeller komme opp i 5x i forhold til HD materialet. Samtidig har kompresjon ofte bedre effektivitet ved høyere oppløsninger. 

 

Pga dette antar jeg (uten å ha testet) at Netflix 4K @ 25mbit nedskalert til 1080p vil se bedre ut enn 1080p @ 5-7 mbit. Kan godt hende jeg tar feil, men jeg vil gjerne ha muligheten til å teste. Har testet det med youtube og jeg mener at jeg ser forskjell.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...