Gå til innhold

VM 2018: Åttendedelsfinaler


Latias

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Er det ikke litt krampaktig og overdrevent at man liksom skal rydde og rengjøre tribuner og garderobe etter seg? Det er tross alt tusenvis av mannskaper og frivillige som har den jobben, og deltakerne burde slippe å styre med det. Japanerne gjorde til og med rent hotellrommene, polerte bordplater osv. Det blir bare too much synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt krampaktig og overdrevent at man liksom skal rydde og rengjøre tribuner og garderobe etter seg? Det er tross alt tusenvis av mannskaper og frivillige som har den jobben, og deltakerne burde slippe å styre med det. Japanerne gjorde til og med rent hotellrommene, polerte bordplater osv. Det blir bare too much synes jeg.

 

Hele verden følger med på VM, det er ingen som har tvunget den japanske delegasjonen eller fansen til å rydde opp etter seg. Det er en fin gest, akkurat som det var en fin gest av tyske spillere å donere premiepengene fra 2014 til barn i Brasil. 

 

Anbefaler deg å utvide verdensbildet litt ved å lese litt om japansk kultur, gjestfrihet, renslighet og høflighet - så skjønner du straks greia. 

 

Digresjon: i Lille for to år siden under EM under Frankrike - Sveits hadde noen franske pøbler rasert flere puber i en av hovedgatene i byen. Da vi kom tilbake til puben etter å ha vært på stadion var det allerede flere titalls sveitsiske fans i full gang med å vaske, koste og kjøpe nye lyspærer til eierne. Dagen etter var det sikkert et par hundre, og de kjøpte til og med nye hagemøbler!

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er too much, men man kritiserer de da ikke for det. Men man stiller ikke krav til at andre skal være slik....

 

Jeg "kritiserer" vel først og fremst de der ute som hyller denslags i nesegrus beundring. For egen del synes jeg altså det er klamt.

 

Greit å ta i et tak, men ingen forventer eller krever slikt. Alt til sin tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Digresjon: i Lille for to år siden under EM under Frankrike - Sveits hadde noen franske pøbler rasert flere puber i en av hovedgatene i byen. Da vi kom tilbake til puben etter å ha vært på stadion var det allerede flere titalls sveitsiske fans i full gang med å vaske, koste og kjøpe nye lyspærer til eierne. Dagen etter var det sikkert et par hundre, og de kjøpte til og med nye hagemøbler!

 

vel, som du selv påpeker "digresjon" dvs. ikke sammenlignbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...