Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

God bil til 50-150k?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123095683

Er ikke noe racer , men ..

 

Så har du denne da 2013 Modell Bensin 125hk

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87391198

Tok pris cap/max på 150k, takker.

 

Likte den første ettersom den virker større, men da litt mindre hestekrefter. Begge ser ok ut, skal vel ikke flytte et fjell.. Bare vandt til god plass i bil. 

 

 

Eller Mondeo fra 2012 og nyere. Flott bil å kjøre og enda romsligere enn Focusen.

Overraskende hvor fine de så ut ^^

Lenke til kommentar

Minner meg om familie-bil, til helgen skal jeg ned på et senter og ta en bedre titt på hvilken jeg burde gå for, eventuelt prøve-kjøre. God plass, manuell < ser vel mest etter. Har funnet en V70 volvo med noe ok design, må ta opp lån uansett -_-

 

edit: dupliserte seg.

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar

Skoda har populære og rimelige stasjonsvogner. En nyere Octavia er fullt innafor ditt budsjett.

Evt. gå for en litt eldre, men større Superb.

 

Typiske familiebiler, men vil du ha litt mer fres kan du sjekke ut RS-utgaven av Octavia.

Unngå juksediesel motorene og TSI motorene som ryker kjedet hvertfall da. DSG kasser har også mye barnesykdommer.

Lenke til kommentar

Minner meg om familie-bil, til helgen skal jeg ned på et senter og ta en bedre titt på hvilken jeg burde gå for, eventuelt prøve-kjøre. God plass, manuell < ser vel mest etter. Har funnet en V70 volvo med noe ok design, må ta opp lån uansett -_-

 

edit: dupliserte seg.

Gjør ikke de fleste stv det? V70 er prototype på familiebil :)

Lenke til kommentar

Du kan få tak i en fin Audi A6 2006-2007 om du er litt heldig. Ting kan koste litt å fikse, men med bra historikk går disse fint til 250 000km uten at du trenger å gjøre noe. 3.0TDI er vel beste motoren du kan få her, men sjelden å finne med manuell.

 

Jeg kjøpte selv min A6 Allroad 3.0TDI januar 2017, 163 000km, solgte den mai 2018, 225 000km. På denne tida bytta jeg bare 1 hjullager, og bremseklosser.

Lenke til kommentar

Du kan få tak i en fin Audi A6 2006-2007 om du er litt heldig. Ting kan koste litt å fikse, men med bra historikk går disse fint til 250 000km uten at du trenger å gjøre noe. 3.0TDI er vel beste motoren du kan få her, men sjelden å finne med manuell.

 

Jeg kjøpte selv min A6 Allroad 3.0TDI januar 2017, 163 000km, solgte den mai 2018, 225 000km. På denne tida bytta jeg bare 1 hjullager, og bremseklosser.

Er det disse motorene som har trøbbel med registerkjedene? Og at man må ut med hele motoren for å bytte det? Burde unngå dem isåfall da det koster 50-60 tusen å fikse det på verksted om man ikke skrur selv.

Lenke til kommentar

Er det disse motorene som har trøbbel med registerkjedene? Og at man må ut med hele motoren for å bytte det? Burde unngå dem isåfall da det koster 50-60 tusen å fikse det på verksted om man ikke skrur selv.

Jeg kan ikke huske ha lest noe om registerkjedet, men er noe greier med innsugsmanifold. Dog er det som regel bytta av forrige eier, det jeg mener med historikk. Jeg kjøpte feks en som kun hadde en gammel mann som eier, og en svær bunke papirer med alt fra samme Møller verksted. Bytta til og med viskerblader der hvert år feks.

 

Kilometerstand er ikke det viktigste om man finner god historikk. Heller en bil med 160 kkm og alt er ferdig fiksa enn 100 kkm og det er jeg som må fikse alt innen noen tusen kilometer.

 

Som sagt koster deler på en slik bil ja, derfor man må finne ut av historikken.

 

Skal man ha trofast billig bil er Corolla veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...