NTB - digi Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Norsk verft skal bygge kystvaktskip for snaut sju milliarder
alfabeta Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Forsvaret trenger IKKE dyr "state of the art" eksperimentell miljøteknologi som sprekker på budsjett! Forsvaret trenger velprøvd og driftsikker teknologi som fungerer, så det er helt rett å satse på dieselelektrisk fremdrift. 5
MrAHB Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Forsvaret trenger IKKE dyr "state of the art" eksperimentell miljøteknologi som sprekker på budsjett! Forsvaret trenger velprøvd og driftsikker teknologi som fungerer, så det er helt rett å satse på dieselelektrisk fremdrift. Helt enig. Elektrifiser gjerne alle ferger i hele Norge (og alle busser også for den del). Men forsvarsmateriell kan ikke sendes til service midt under en "opphetet situasjon", da må ting bare funke, eller det må kunne repareres på stedet, og drivstoff kan heller ikke være noe issu, det må man kunne tanke hvor det måtte være, i hele atlanterhavsregionen og vel så det. 2
Sutekh Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Ubåter har vi vel ikke for mange av her til lands? Erm. Alle seks ubåtene i Ula-klassen er operative fremdeles, og de kommer vel til å være det frem til de blir erstattet av fire Type 212-fartøyer en gang rundt 2025. 2
Gjest Slettet+132 Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Ubåter har vi vel ikke for mange av her til lands? Nei, de befinner seg stort sett til sjøs :-)
UMF9FR2A Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Hybrid diesel/ batteri er vel snaut eksprimentelt lengre. 1
Sandormen Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Herlig. La oss bare håpe det ikke selges unna så snart de står ferdigstilt, ala de fem fregattene fra spania. ?
Lunaris Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 Om de ikke har alle den nyeste teknologien får de kritikk for å ikke gå for det nyeste og beste. Om de bruker det nyeste får de kritikk for å velge noe de ikke vet fungerer over lang tid og kjenner til kostnader ved. Om det er enda mer utprøvd så får de kritikk for å kjøpe noe som allerede er utdatert. Er ikke lett. Uansett hva de gjør så vil de få kritikk for hva de velger. 1
likferd Skrevet 25. juni 2018 Skrevet 25. juni 2018 (endret) Hangarplass: 2 stk NH 90 Hva må til før forsvarsledelsen tar til fornuft? Væpnet revolusjon? Man bygger nye båter med hangar til helikopter som ikke eksisterer og heller ikke kommer til å eksistere? Bygg hangar som rommer AW101 så har vi i hvert fall en liten sjanse om at kystvakten er luftmobil.. i 2030 eller noe. Endret 25. juni 2018 av likferd 1
Ano__Nym Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Ubåter har vi vel ikke for mange av her til lands? Ligger en på land i Horten 1
Xantippe Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Ubåter har vi vel ikke for mange av her til lands? Nei, ubåter har vi på/i/under havet.
Lunaris Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 Hva må til før forsvarsledelsen tar til fornuft? Væpnet revolusjon? Man bygger nye båter med hangar til helikopter som ikke eksisterer og heller ikke kommer til å eksistere? Bygg hangar som rommer AW101 så har vi i hvert fall en liten sjanse om at kystvakten er luftmobil.. i 2030 eller noe. ? De har jo kjøpt 8 slike helikopter til Kystvakten. De fleste helikoptrene Norge har bestilt er også ankommet. Og de kan brukes delvis og forventet full bruk fra 2021. Kan jo ikke kjøpe nye (gamle) helikopter nå. Ikke når vi har fått de fleste.
Sutekh Skrevet 26. juni 2018 Skrevet 26. juni 2018 ? De har jo kjøpt 8 slike helikopter til Kystvakten. De fleste helikoptrene Norge har bestilt er også ankommet. Og de kan brukes delvis og forventet full bruk fra 2021. Kan jo ikke kjøpe nye (gamle) helikopter nå. Ikke når vi har fått de fleste. https://www.tu.no/artikler/forsvarssjefen-vil-bruke-samtlige-14-nh90-helikoptre-pa-fregattene/429517
josteinsen Skrevet 2. juli 2019 Skrevet 2. juli 2019 Ubåter har vi vel ikke for mange av her til lands? Nei, ubåter har vi på/i/under havet. Nei, vi har ikke ubåter under havet. Noen av dem er under havets overflate.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå