Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

B og C er Lg low end oled serier. Laget billigere på materialer for å selge i større kvantum.

 

Du må nok dra med E serien også da.. Er i grunn nesten bare low end oled LG lager da selv om ingen kaller de dette merkelig. Nye C serien low end den også selv om det er en av de beste på markede nå ja ja...

Lenke til kommentar

Du må nok dra med E serien også da.. Er i grunn nesten bare low end oled LG lager da selv om ingen kaller de dette merkelig. Nye C serien low end den også selv om det er en av de beste på markede nå ja ja...

E/G/W serien har bedre bygge kvalitet mere penger er lagt i design og material valg, men om man bare er ute etter mest mulig bilde pr krone og design ikke er så viktig er b og c mest valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Flott tråd, Agenten. Husker jeg kjøpte Rafinery med AMD 965 på din anbefaling. Maskinen blir enda brukt den dag i dag, men riktignok ikke hjemme hos meg. :)

 

Uansett, jeg er på utkikk etter en 65" TV selv. Primært til film og spill i 4k og HDR. sitter ca 3 meter fra TVen i en stue som både kan være mørk og lys.

 

Jeg har gjort mye research selv, og havnet på xe93 som et godt alternativ. Primært så er dette pga at TVen er bedre på HDR enn xe90. DV støtte er også noe jeg synes ser bra ut, selvom det er litt uklart om xe93 vil støtte dette over HDMI.

 

Hva er dine og deres tanker om XE93 kontra XE90?

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Har splittet ut en god del innlegg om OLED Burn In i egen tråd etter ønske fra flere av brukerne i tråden.  Dette ble over 40 innlegg så det er mulig noen innlegg ble med over i tråden som ikke burde være der, send meg da gjerne en PM så ordner vi opp i dette. 

 

Link til ny tråd : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1817753

 

Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer InToRv!  :grin:

 

Interessant :) Flytter selv og er på titt etter en TV på 55". C7 virker da veldig fristende og er i prisklassen jeg titter på. 

Noen formeninger om hvordan den står opp i mot Philips 55POS90002? (https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/55POS9002/philips-55-oled-4k-uhd-smart-tv-55pos9002)

Annet en Ambilight så klart.

Annet en Ambilight, er det også en nydelig TV ellers. P5 motion prosessor er bra, og bildekvaliteten like så. Minus er Android TV, ikke noe Dolby Vision eller HDR10+ såvidt meg bekjent, og at den ikke har helt samme lysstyrke som LG. Men for de som liker Ambilight, har jeg alltid anbefalt å velge Philips OLED. Dette fordi at det bunnløse sortnivået, bidrar til at lysende rundt TVen gir en enda råere kontrast, og er ganske fortryllende i et mørkt rom. 

 

Flott tråd, Agenten. Husker jeg kjøpte Rafinery med AMD 965 på din anbefaling. Maskinen blir enda brukt den dag i dag, men riktignok ikke hjemme hos meg. :)

 

Uansett, jeg er på utkikk etter en 65" TV selv. Primært til film og spill i 4k og HDR. sitter ca 3 meter fra TVen i en stue som både kan være mørk og lys.

 

Jeg har gjort mye research selv, og havnet på xe93 som et godt alternativ. Primært så er dette pga at TVen er bedre på HDR enn xe90. DV støtte er også noe jeg synes ser bra ut, selvom det er litt uklart om xe93 vil støtte dette over HDMI.

 

Hva er dine og deres tanker om XE93 kontra XE90?

Oi, det må være lenge siden! Så kult!  :w00t:

 

XE93 er en bedre modell enn XE90, utvilsomt. Imidlertid er såvidt jeg vet 65" ikke lenger i produksjon, og tom på lager i de aller fleste butikker, dessverre. XE90 blir da nestemann i køen i mellomklassen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony xe 65 tommer har gått opp til kr 17.990,- fra lørdag til søndag. Sitter og vurderer om jeg skal gå for 55 eller 65 tommer av Sony tvn og mens jeg vurderer, øker prisen på 55 tommer til 12.990,- og 65 tommer til 17.990,-. Fanden i H******.

Får dog 55 tommer til 8.990,- hos noen utvalgte power butikker, men ikke i nærheten av meg. Dersom jeg skulle gå for 55 tommer, skal vell i utgangspunktet Elkjøp kunne gi meg samme pris som power (men flere som har prøvd det uten å lykkes hos Elkjøp).

Noen andre gode alternativer på 65 tommer til 13.009,-?

Lenke til kommentar

Sony xe 65 tommer har gått opp til kr 17.990,- fra lørdag til søndag. Sitter og vurderer om jeg skal gå for 55 eller 65 tommer av Sony tvn og mens jeg vurderer, øker prisen på 55 tommer til 12.990,- og 65 tommer til 17.990,-. Fanden i H******.

Får dog 55 tommer til 8.990,- hos noen utvalgte power butikker, men ikke i nærheten av meg. Dersom jeg skulle gå for 55 tommer, skal vell i utgangspunktet Elkjøp kunne gi meg samme pris som power (men flere som har prøvd det uten å lykkes hos Elkjøp).

Noen andre gode alternativer på 65 tommer til 13.009,-?

 

https://www.komplett.no/product/993779/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/philips-65-uhd-led-smarttv-65pus780312#

Lenke til kommentar

Svarte nå skrudde power opp prisen på Sony xe 55 tommer også, 12.990,- der å gitt. Mistenker heavy prissamarbeid her ja. Kjeltringer alle sammen....

 

Har du noe erfaring med Philipsen du linker til? Finner ingen tester av den på nett og ikke finnes den fysisk i butikk. Liker å få en pekepinn på hvor bra den er ?

Lenke til kommentar

Det er ikke utenkelig at prisen går ned igjen en gang til før de er utsolgt, men det er usikkert.  :hmm:

 

Philips 7803 har i det minste et VA-panel, som gir høyere kontrast enn 8-serien som har IPS-panel. Imidlertid er jeg skeptisk til at den har særlig høy lysstyrke, i og med at det er en serie under. For den som synes at Ambilight er magisk, ville jeg vurdert det, men ellers ikke.

 

I mellomtiden har LG C7 65-tommer gått enda mer ned til 19 990 kr. Selv hvis XE9005 fremdeles kostet 12 995 kr, ville jeg sagt at LG C7 var det beste kjøpet. Bruk Canal Digital-kampanjen på Elkjøp om du ikke er kunde fra før, til å få 2500 kr avslag på prisen. Da har du et kupp nesten uten like.  :)

 

Edit: Har laget et kalenderhjul i første innlegg for å vise enda tydeligere visuelt når en bør handle. 

 

EBflbJE.png

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke utenkelig at prisen går ned igjen en gang til før de er utsolgt, men det er usikkert.  :hmm:

 

Philips 7803 har i det minste et VA-panel, som gir høyere kontrast enn 8-serien som har IPS-panel. Imidlertid er jeg skeptisk til at den har særlig høy lysstyrke, i og med at det er en serie under. For den som synes at Ambilight er magisk, ville jeg vurdert det, men ellers ikke.

 

I mellomtiden har LG C7 65-tommer gått enda mer ned til 19 990 kr. Selv hvis XE9005 fremdeles kostet 12 995 kr, ville jeg sagt at LG C7 var det beste kjøpet. Bruk Canal Digital-kampanjen på Elkjøp om du ikke er kunde fra før, til å få 2500 kr avslag på prisen. Da har du et kupp nesten uten like.  :)

 

 

Ser ikke at c7 har gått ned i pris?

Lenke til kommentar

LG B7 var det visst. Men er samme produkt, bare forskjellig design på foten.  ;)  

 

Tror han mente b7, elkjøp satt ned prisen. Litt ergerlig, kjøpte TVn i forrige uke, stikker innom i dag for å høre om de er greie..

Det skal ikke være noe problem. Elkjøp har 50 dagers åpent kjøp og annonsegaranti i vilkårene sine. De er veldig greie på sånt. :)

Lenke til kommentar

Svarte nå skrudde power opp prisen på Sony xe 55 tommer også, 12.990,- der å gitt. Mistenker heavy prissamarbeid her ja. Kjeltringer alle sammen....

 

Har du noe erfaring med Philipsen du linker til? Finner ingen tester av den på nett og ikke finnes den fysisk i butikk. Liker å få en pekepinn på hvor bra den er

evt prisrobot som følger med på prisene til konkurrentene og justerer seg der etter. 

 

Hvorfor skal power eller andre holde en pris lav bare for å tape masse penger?  dårlig butikk det :p 

Lenke til kommentar

Hva med Philips 65PUS8303? Den liggger også på 13k. Men har som du nevner ips, og ser på andre forum at de klager på den bare har 400 nits ( eller hva det het ?) og det gir dårligere HDR. Men igjen skårer den greit på lyd og bilde sin test. Hmmm

 

Håper Sony kommer på tilbud igjen, for hadde bestemt meg for den, var bare usikker på hvilken størrelse jeg skulle gå for.

Lenke til kommentar
  • Gjest fremhevet denne emne
  • Gjest fjernet fremhevingen av denne emne
  • aklla fremhevet og fjernet fremheving denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...