Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skjev neseskillevegg - fjerne tampong etter operasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

Var inne til operasjon for skjev neseskillevegg (septumplastikk) nå på tirsdag. Fikk da to tamponger opp i nesa som skulle sitte i 5 dager. Det har nå snart gått 4 dager siden operasjon.

Har lest litt rundt på nettet, og det varierer veldig fra plass til plass hvor lenge de skal sitte i, og hos mange behandlingsplasser sitter de bare i 3 dager. Noen som har erfaring fra denne operasjonen, og vet om det er dumt å ta de ut en dag for tidlig? Et sant helvete å ha de inne, så vil gjerne bli kvitt de så fort som mulig.. ?

Takk for svar!

 

Anonymous poster hash: abf44...c78

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlig talt, du hører på legen din og ikke alle andre som ikke faktisk har vært inne og skåret i nesen din.

Kjøp deg inn sånn maske som du hiver i frysen. Hjalp veldig de første dagene å kjøle det ned.

Ellers anbefaler eg noen gode filmer tilgjengelig, masse digg og det å bløte tampongene før de draes ut.

Hos meg satt de litt fast.

Lenke til kommentar

Om legen sier man skal komme slik at de kan ta dem ut, så gjør man det.

Sier legen man kan ta det ut selv, så gjør man det.

 

Jeg fikk time dagen etter og beskjed om å komme ned for å få tatt dem ut. Å drive og trekke i dem selv var aldri noe alternativ.

Godt mulig du måtte til legen i ditt tilfelle, men andre ikke alltid trenger det :)

Dette er uansett noe legen vurderer i hvert enkelt tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg fikk time dagen etter og beskjed om å komme ned for å få tatt dem ut. Å drive og trekke i dem selv var aldri noe alternativ.

Sikker på at du gjorde det samme som Ts da?

Tviler på du tok ut støtten allerede dagen etter om du har meislet i nesen.

 

Men uansett, best å gjøre som legen sier ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...